Onweerskansen 7, 8, 9 en 10 juni

Topic gezien door 257399 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 05 jun 2014 - 22:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Frank

Beetje regen en wat gedonder niks extreems


ron12

ten zuiden van nijmegen weerlicht te zien ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

densta

@ron12 zal t wat worde ter hoogte van arnhem nijmegen zevenaar

ron12

Citaat van: densta op wo 11 jun 2014 - 00:03
@ron12 zal t wat worde ter hoogte van arnhem nijmegen zevenaar
over 90 minuten omgeving van Nijmegen verwacht die bui.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Dennis


ron12

Gedeelte Limburg code rood WAT KLEIN  :-\ 
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

jandeventer

Sat24 heeft er zin in.Dat dig zuigt buiien uit dtslnd aan bedekt heel nl nu.Wat zij ons gisteren hebben afgepakt doen wij nu


alfons

Citaat van: jandeventer op wo 11 jun 2014 - 00:25
Sat24 heeft er zin in.Dat dig zuigt buiien uit dtslnd aan bedekt heel nl nu.Wat zij ons gisteren hebben afgepakt doen wij nu
Inderdaad , het is net of de buien in Duitsland westwaarts trekken.

densta

Gaan we dan toch nog chaos krijgen.

ron12

Al lange tijd geen weer licht meer gezien. ik vrees dat het kantje boord wordt voorlopig. :'(
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Caps

Citaat van: densta op wo 11 jun 2014 - 00:39
Gaan we dan toch nog chaos krijgen.

Nee denkt het niet, hoogstens aan de oostkant
De storingen vanuit Frankrijk draaien via Limburg Duitsland binnen, en die buien in centraal-noord Duitsland gaan naar het oosten heb ik zo'n idee, omdat in midden Nederland een lijn ligt met aan de west-kant het kou front

ron12

Bui duikt Duitsland in richting Keulen zo te zien.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

wervelwindje

Het begint te bliksemen in de achterhoek dinxperlo

ron12

Citaat van: wervelwindje op wo 11 jun 2014 - 00:48
Het begint te bliksemen in de achterhoek dinxperlo
weerlicht gezien van de bui bij Essen dus daar is ook een bui ontstaan ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

ron12

Regen in Nijmegen en alleen geflits te zien boven Duitsland. :(
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

dondertje127

In Arnhem heb ik zowel op de radar als voor m'n neus een bui zien ontstaan en ligt inmiddels ten Noorden van de Rijn. Ik zie het weerlichten :)
Ik had dit totaaaaaal niet verwacht, en zeker nu in de nacht niet. Het kan verkeren, en dit is al de 4e dag op rij dat ik minstens iets van donder activiteit hoor (zaterdag de 7e) of minstens bliksemactiviteit zie (vandaag).

Wel gek dat buienradar de bliksem niet meer weergeeft.

Sja, veel weer, warm weer, onweer, weerlicht en weergeeft. Wat een boel geschreven weer. Zo zie je maar weer dat het weer weergaloos is :)

ron12

Alleen de bliksem gezien maar geen donder gehoord, telt toch niet als een officielen onweersdag toch. als ik het goed heb tenminste, Anders waren het er 5 dagen op een rij geweest met onweer. beetje te veel van het goede toch  ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

zorba

Inderdaad, zodra je een donder hoort is er sprake van een onweersdag.

Tevens gaat dit topic op slot, deze onweerskansen zijn immers geweest!
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Powered by EzPortal