Onweerskansen maandag 26 mei

Topic gezien door 37411 bezoekers
Gestart door Johann, za 24 mei 2014 - 13:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Weerfreak 1337

Meepraten over het mogelijke onweer/noodweer van vandaag, kan natuurlijk ook in de gezellige chat! :)

Dit voorkomt tevens ook de kans op slowchat op het forum.

Ik wil de chatters wel even wijzen op het volgende:

Bij het klikken op de onderstaande link, komt er een chatportaal in beeld (Mibbit).
Je krijgt daar een standaard naam, meestal Gast-00? Dus gast, met een nummer erachter.

Ik verzoek je om, voor je inlogt, dit te veranderen in je eigen nickname!
Ben je het alsnog vergeten, dan zullen wij je in de chat benaderen om je nickname te wijzigen. (Dit kan in de chat zelf, dus dan hoef je niet opnieuw uit te loggen).

Bovendien hou je het netjes en gezellig.

Klik hier voor de Chat!

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Joep

Kans op onweer, mogelijk met windstoten en lokaal veel neerslag

knmi


Jan van Ooijen

Ai ai.... behoorlijke plons water

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

ron12

Eerste voorboden uit Nijmegen kijkend richting Duitsland
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

hj32

Citaat van: ron12 op ma 26 mei 2014 - 11:18
Eerste voorboden uit Nijmegen kijkend richting Duitsland

Voorbode shelfcloud idd...herken die structuren :D

Khim

Mooie foto Ron12.
Het is hier behoorlijk broeierig.
Groetjes uit Hengelo (OV)

david_meyer25

Het begint hier ook al bewolkt te worden in Gouda het is hier wel nog 21 graden.

Joep

Volgens deze prognose meeste regen voor midden/westen van het land?

http://www.weerplaza.nl/regenradar/24uur-regen-prognose/

Vanmiddag kans op onweer en lokaal wateroverlast

Vanaf vanmiddag is er bij buiige regen in het oosten, zuiden en later in de middag het midden en westen kans op onweer, windstoten en lokaal veel neerslag. Het zeer natte weer kan het verkeer hinderen en tot een extra drukke avondspits leiden. Op een enkele plek is wateroverlast mogelijk. Bekijk de Regenprognose voor meer details.

Opgesteld maandag 26 mei 2014 11:30

Remy

Ik mag een kip wezen als ik nu al iets zie :)
Gisteren kwam het ook binnen een half uurtje opzetten dus ik ben benieuwd voor vandaag :)
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

ron12

Nu regen in Nijmegen, nog nergens onweer te bekennen  :( zelfs in Duitsland niet.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

LeMisérable

Citaat van: ron12 op ma 26 mei 2014 - 11:56
Nu regen in Nijmegen, nog nergens onweer te bekennen  :( zelfs in Duitsland niet.

Moet nog activeren ;)
Hou zelf niet van onweer maar vind het wel interessant.

Joep

De meeste neerslag in de zuidelijke helft van Nederland! Plaatselijk is 80 mm. - 100 mm. mogelijk tot woensdagavond

j-w de wit/Dennis de bruin


jeffrey83

Mooi plaatje Joep (of Dennis)! Zo blijft zeeland precies droog ;)

ron12

Neerslag radar nu.nu trouwens eerste onweer bij Dortmund
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Weerfreak 1337

Neerslagkaarten van de 00z run van ECMWF deze morgen. :)
Deze berekend de meeste neerslag over een strook van west naar oost, over het zuidelijke midden van Nederland.
Bovendien krijgt België het ook voor hun kiezen.








Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Marco_Goes

Kan het ff niet zo goed volgen vandaag voor hier.
Neerslag krijgen we genoeg http://www.noodweercentrale.nl/nl/weer/weer-voor-professionals/wolken-en-neerslag/nederland.html
maar voor onweer wordt het een randgeval als ik het goed begrijp?



LeMisérable

Citaat van: Marco_Goes op ma 26 mei 2014 - 12:20
Kan het ff niet zo goed volgen vandaag voor hier.
Neerslag krijgen we genoeg http://www.noodweercentrale.nl/nl/weer/weer-voor-professionals/wolken-en-neerslag/nederland.html
maar voor onweer wordt het een randgeval als ik het goed begrijp?

Nowcasten ;)
Hou zelf niet van onweer maar vind het wel interessant.

Edwin

Never Stop Exploring

wervelwindje

Hier in de achterhoek betrekt het zich al aardig. Mammatus al gespot.  Twee uur verder en dan zal het wel los barsten.

ron12

Net de Duitse weerbericht geluisterd op de radio, omgeving Dortmund wordt de komende 36 uur tot 120 mm regen verwacht, mogelijk nog meer. Daar gaan we zeker iets van merken. hij had over regen onhe ende  :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Powered by EzPortal