Onweerskansen 9 mei 2014

Topic gezien door 21760 bezoekers
Gestart door Johann, do 08 mei 2014 - 18:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Weerfreak 1337

Zo, dat waren me een paar beste buien! Gaat lekker zo dit jaar, dagje nummer 5 is genoteerd. Vorig jaar zaten de meeste van ons nu nog op 0 of 1.  :)

Op naar de volgende kans!  8)

Wat mij ook vooral opviel was dat de ontladingen vooral CG (Wolk-Aarde) waren! Dit leverde heerlijke krakers op.  8)

Groetjes, Weerfreak

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Scully

Klopt vanmiddag vlogen de stoppen je hier om de oren zo beetje. Er was volgens mij een inslag hier in de wijk.(westervoort)

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Khim

Vanmiddag een donderslag in Enschede gehad en zojuist hier in Hengelo wat gerommel gehoord.
Groetjes uit Hengelo (OV)

zorba

Citaat van: MSB op vr 09 mei 2014 - 19:22
Foto boven zeewolde om 19.00

Zijn dit nu mamatas.

De foto is gemaakt na een fikse onweers/regenbui

Yup, dat is Mammatus ;)
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

zorba

Citaat van: ron12 op vr 09 mei 2014 - 19:10
ik kan ook geen foto,s plaatsen hier.

Heel eenvoudig via bijvoorbeeld tinypic, of via deze site onder het kopje "Bijlagen en andere opties"
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Marsel

Citaat van: Weerfreak op vr 09 mei 2014 - 19:32
Zo, dat waren me een paar beste buien! Gaat lekker zo dit jaar, dagje nummer 5 is genoteerd. Vorig jaar zaten de meeste van ons nu nog op 0 of 1.  :)
Op naar de volgende kans!  8)
Wat mij ook vooral opviel was dat de ontladingen vooral CG (Wolk-Aarde) waren! Dit leverde heerlijke krakers op.  8)
Groetjes, Weerfreak
Ja inderdaad was weer een leuk dynamisch dagje. Imposante buien gezien vandaag met in ieder geval op de radar soms verdachte vormen en trekrichtingen...
Hier een tweetal onweersbuien direct overhead gehad met rake klappen en kortdurende wolkbreuk-achtige regens, bovendien ook flinke hagel (1cm) en zware windstoten.

Citaat van: Koen-IJM op vr 09 mei 2014 - 16:12
Imposante lucht.
Inderdaad, hele mooie formaties. Ook de lenticularis-achtige wolken op de voorgrond zijn zeer fraai icm de Cb erachter.

Sven

Heerlijk om weer een onweersdag bij te kunnen schrijven, nummer 14 alweer! Gaat goed zo dit jaar. Ook een fraaie arcus gezien, maar door de wind ging het geheel zo verrekte hard, dat een goede stek met uitzicht mogelijkheden niet eens haalbaar was. Maar goed, het onweer was fraai en stevig op sommige momenten. Top dag zo aan het begin van het weekend, en zondag de stormchase conferentie :D
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Weerfreak 1337

Citaat van: Marsel op vr 09 mei 2014 - 19:47
Ja inderdaad was weer een leuk dynamisch dagje. Imposante buien gezien vandaag met in ieder geval op de radar soms verdachte vormen en trekrichtingen...
Hier een tweetal onweersbuien direct overhead gehad met rake klappen en kortdurende wolkbreuk-achtige regens, bovendien ook flinke hagel (1cm) en zware windstoten.

Klopt, ook hagel was aanwezig, schatte ze zo rond de 0,5 tot 1,5cm hier. Ik heb verder geen verdachte structuren gezien wat betreft supercell-achtigheid. Wel een vage arcus en wat andere slierterige wolkenstructuren. :)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Stephanie

Nu alweer een kwartiertje onweer hier, heerlijk ;D

ron12

Na de vierde onweersbui met hagel en windstoten van vandaag ;) nu een mooi regenboog te zien in Nijmegen
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Arend

Citaat van: Khim op vr 09 mei 2014 - 19:40
Vanmiddag een donderslag in Enschede gehad en zojuist hier in Hengelo wat gerommel gehoord.

Dan heb je de grote klapper om 17.55 uur in Hengelo gemist? In tijden niet zo'n harde ontlading meegemaakt. Hier in de buurt lag de kabeltelevisie enige tijd plat. Door de klap ging er in de straat zelfs een autoalarm af.  ??? Maar verder wel genieten natuurlijk ondanks dat ik van alle communicatie was afgesneden.  :)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

arjanbruggink

Helaas viel het zwaar tegen in het Noordoosten .... Had er ff wat meer van verwacht. Maar goed, op naar de volgende situatie.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Weatherman

Paar screenshots van filmpjes die ik gemaakt heb vanavond van 1 bui  :D
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Jur

Dacht ik dat we eindelijk verlost waren van videostills, gaat de ander ermee verder.  :-X

Oxize

Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

Weatherman

Citaat van: Jur op vr 09 mei 2014 - 22:46
Dacht ik dat we eindelijk verlost waren van videostills, gaat de ander ermee verder.  :-X
Sorry, na weet ik hoeveel maanden zonder onweer, was ik eindelijk blij het wel te krijgen  ;)
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Jur

Citaat van: Weatherman op vr 09 mei 2014 - 22:48
Sorry, na weet ik hoeveel maanden zonder onweer, was ik eindelijk blij het wel te krijgen  ;)

Fair enough ;) Ga snel sparen voor een spiegelreflexje!

Weatherman

Citaat van: Jur op vr 09 mei 2014 - 22:52
Fair enough ;) Ga snel sparen voor een spiegelreflexje!
Dit is gefilmd met een Fujifilm FinePix sl260, daarvan even wat screenshots gemaakt.
Filmpjes worden bewerkt en komen op youtube  ;)

Het was gewoon een simpel idee om even te laten zien hoe het hier was, helemaal niet om zulk gejammer te horen  :-\
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

ron12

Zo waren hier de wolken Nijmegen vandaag
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Powered by EzPortal