Onweerskansen 29 en 30 april 2014

Topic gezien door 13942 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 28 apr 2014 - 18:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wervelwindje

Hier in de achterhoek is het al mooi drukkend weer. Zo'n laat zich af en toe zien.  Kwik stijgt al snel hier?

martijn


dondertje127

Zwaar gedreun en gedonder te horen bij Arnhem Presikhaaf (werkplek). In Arnhem de Laar weet ik niet of dit te horen is, weet niet of dit als officiële plaatselijke (4e) onweersdag mag tellen als ik het elders meemaak? Vraag in het algemeen?

Ook de flitsen zijn te zien. Het dreunt steeds meer. Zitten hier aan de rand van Velp, dus heel dicht in de buurt van de Veluwe. Net ook de eerste druppels naar beneden. Het onweer zit op een heel kleine afstand.


Ries

Plofferdeplof rond Grunn, paar dondertjes (eerste in 2 maand ofzo) en een verfrissend buitje nu. Wilde wel net gaan hardlopen dus ben nu in dubio te wachten of regenjasje aantrekken met risico dat de bui ook zo weer overtrekt  :o

Kwadrant

Hier in Apeldoorn begint het nu ook. Alarm van Buienradar voor zeer zware buien over een periode van 25min. Het druppelt en rommelt op dit moment. Actieve gedeelte over een kleine 3 kwartier. Ik verwacht weer dat de straten blank komen te staan zoals gister.
Don`t feed Angry Wolves

Stephanie


Weatherman

Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Fluffje

Zit hier tegen de rand van die bui boven Arnhem aan te kijken, van ver hoor ik af en toe diep gerommel en hoop ik dat de bui Veenendaal nog red vandaag.
onweersdagen 2013: 10
onweersdagen 2014: 25[/

Scully

Die bui hangt al uren te rammelen net ff boven Westervoort/Arnhem. Heb niet het idee dat die ook maar een cm opschuift.

Khim

Zon schijnt hier nog maar het rommelt op afstand.
Groetjes uit Hengelo (OV)

Gerard1995

jemig.. en die bui blijft ook echt maar op 1 plek hè,,, constant gerommel en donkergrijze lucht maar boven Kootwijkerbroek zelf nu ook volop ontwikkeling.. ben nog steeds benieuwd!
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

basjuhterror

hmmz hoop dat regio drenthe ook nog wat meekrijgt met name in de buurt waar ik woon hehe
beste chase tot nu toe 10 05 2012 windhoos annex tornado vierlingsbeek nb

dondertje127

Onweer is nu weg, maar we hebben wel met een wolkbreuk te maken gehad net, wat me deed denken aan gistermorgen.

Edit: Op het moment van typen leek ik toch weer gedonder te horen, maar kan ook de bovenbuurvrouw zijn geweest.

Remy

Citaat van: basjuhterror op wo 30 apr 2014 - 18:10
hmmz hoop dat regio drenthe ook nog wat meekrijgt met name in de buurt waar ik woon hehe
Lijkt me wel,ik zit al een poosje die enorme bui boven drente te volgen,die gaat hier mogelijk ook nog wel wat water lossen :D
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Tyshane

Ook hier weer onweer, we treffen het wel zeg, ook een enorm donkere lucht!  ;D

Arend

21 mm in een half uur.  ;D Combinatie van hagel en vette stortbui(en) met op de achtergrond wat geflits en gerommel. Heerlijk! Volgens de neerslagprognose op dit moment kan er nog wat bij komen.  :)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Mike25

Citaat van: Tyshane op wo 30 apr 2014 - 18:30
Ook hier weer onweer, we treffen het wel zeg, ook een enorm donkere lucht!  ;D
inderdaad was ff heerlijk 8) ;D

EAJ

Vanuit Heerenveen was de ontwikkeling van diverse buien in het Zuidoosten van Friesland in de namiddag goed te volgen. Mooie dikke opbollende bloemkolen waarna de randen vervaagden en e.e.a. in het ijs kwam. Helaas niet in de gelegenheid om even die kant op te rijden.

basjuhterror

regio pesse ant chasen dikke  stortbui was helemaal verzeken heheh
blijf niet echt droog op de scooter is niet overdekt
beste chase tot nu toe 10 05 2012 windhoos annex tornado vierlingsbeek nb

arjanbruggink

Hier in Smilde ook mooi zicht gehad op de buien die vanuit Fryslân binnen kwamen. Op verschillende buien onweer gehoord.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Powered by EzPortal