Onweerskansen 7 april 2014

Topic gezien door 30682 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, zo 06 apr 2014 - 20:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ramon Oost


Weatherman

Citaat van: Reutel op ma 07 apr 2014 - 16:33
Damn wat een spektakel zo vroeg in het jaar! :D

Helaas te druk om iets van de voorpret mee te krijgen, maar ik zal straks even uit het raam kijken...

Voor zover mijn inhoudsloze bijdrage. ;)
Ik ben ook reuze benieuwd  :D
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Jan van Ooijen

De lijn waarom het daadwerkelijk gaat:

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

MamaAs

Vet hoor, op de cam in Scheveningen.
Hoop dat wij er ook nog wat van meepakken.

Ramon Oost

Naar alle waarschijnlijkheid ben ik vanavond ook op pad. Daarbij ben ik live te volgen op Twitter! @Ramonoost

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Zierikzee

Zat net bij de grevelingen op een dijk.
De lijn duidelijk te zien. Helaas is de activiteit eruit geloof ik.

Wel mooie plaatjes kunnen schieten
Onweersdagen 2014:4 dagen

Marsel

Ook hier te Rotterdam nu de eerste serieuze dreiging naar het westen toe. Dichte neerslagschermen zichtbaar, nog niets wat echt op een harde shelf lijkt. Maar dat gaat vandaag meer dan goed komen heb ik zo het vermoeden.  ;D

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

jornonweer

Citaat van: ron12 op ma 07 apr 2014 - 17:42
ten zuid westen van Parijs ontstaat nu ook onweer ;)

daarop mogen we hopen, maar ik vrees dat het niet zo veel wordt hier in het noord-oosten van belgie en zuid-oosten van nl.. maar ik heb hoop en gun het de westelingen!  ;D
Danger is real, fear is a choice.

TimK21

Ik weet dat dit niet echt een populaire vraag is, maar weet iemand hoelaat de regio Nijmegen onweer/neerslag kan verwachten? Heb nog wat buitensporten gepland straks namelijk, tussen ongeveer 18.30 en 20.00. Zit ik dan nog goed, of moet ik de boel afblazen?
Challenge accepted!

ron12

Citaat van: TimK21 op ma 07 apr 2014 - 17:51
Ik weet dat dit niet echt een populaire vraag is, maar weet iemand hoelaat de regio Nijmegen onweer/neerslag kan verwachten? Heb nog wat buitensporten gepland straks namelijk, tussen ongeveer 18.30 en 20.00. Zit ik dan nog goed, of moet ik de boel afblazen?
vanaf 21.00 uur tot 01.00 uur kans op onweer  ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Marsel

Duidelijke outflow verschijnselen hier net west van de stad op dit moment. Zeer markante formaties met soms lage bases welke zich tegen de windrichting in uitbreiden. Het ene moment sterker dan het andere, maar levert een zeer chaotisch zwerk op atm.

Overigens mooie activatie boven W-BE momenteel in de convergentiezone. Zitten enkele zeer intense echo's tussen. Trekt mooi zeeland in straks.

PatrickM

Trekt hier nu een shelfcloud over, niet een hele mooie, maar beter dan niets.

LeMisérable

Lijntje draait een beetje richting het oosten, heel licht, ik denk dat het zuidwesten perfect zit...
Hou zelf niet van onweer maar vind het wel interessant.

weerinkatwijk



De shelf vanaf het strand van Katwijk aan zee.... Toch mooi zo vroeg in het onweerseizoen!

jasper-k


MSB

Mooie plaat, prachtig om te zien. :P
Lang leven de winter

Powered by EzPortal