Onweerskansen 7 april 2014

Topic gezien door 30629 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, zo 06 apr 2014 - 20:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Weatherman

Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

pietjelol

helaas niet veel onweer maar mag toch niet klagen. Maar liefst twee shelfcloud's gezien. de ene nog mooier dan de andere
Helaas was de laatste wel wat minder goed te zien omdat het donker werd

mrhanky

Citaat van: Kres op ma 07 apr 2014 - 20:35
Lek bij Houten is ook beetje jammer. Alleen grijze massa en welgeteld één ontlading. Ach ja zo gaat dat.

Ben blij dat ik niet naar buiten ben gegaan. Zat heel erg te twijfelen

Tjitske

Zoo en ik dacht dat Veenhuizen niks zou krijgen...jackpot! een aantal goede bliksemschichten en aardige klappen..doodsbange honden en 2 kittens die het voor het eerst meemaken en die met bewondering naar buiten zitten te kijken...baasje vind het minder ik dus! haha maar kan er ook wel een beetje van genieten!

Koen-IJM

Al stelt het onweer niet heel veel voor op de meeste plaatsen, de felle buien doen mij toch al enigzins aan de zomer denken  ;)

Dit hebben we alvast.

Kres

Citaat van: mrhanky op ma 07 apr 2014 - 20:51
Ben blij dat ik niet naar buiten ben gegaan. Zat heel erg te twijfelen
Ahh beetje frisse lucht... De auto ook beetje afgespoeld. :)

GekkeLeo

Uiteindelijk toch even eruit geweest, was niet echt de moeite maar ach het begin is er! Een aantal cc en 1 cg ontlading gezien. Verder mooie dreigende luchten. Op naar de nieuwe kansen. Iedereen staat wel weer scherp na vandaag  ;)

Weatherman

Dat was het wel denk ik  :-\
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Ries

Dreigende luchten hier (tijdens lokale stroomuitval trouwens) en daarna in de regen een handjevol donders. Tweede onweersdag van dit jaar is een feit voor Grunn :) Hopen dat op wat er aankomt nog wat activiteit overblijft, maar dat merk ik over een uur of 2 wel :)

Mrkos

In Assen zojuist flinke ontladingen. 1 inslag heel dichtbij. En flinke bak regen...

dondertje127

Ik dacht al iets onweerachtigs te zien aan de lucht en wolken te zien in de schemering, en aan de zwoele avond te merken. Het is net zomer vandaag :)
Hoop dat er nog wat activeert voor het ons in dit rappe tempo nadert. Het regent hier nu een klein beetje, maar nog niets van onweer of weerlicht waargenomen. Het rook ook al zo lekker zomers buiten met alles in bloei :)

Giso84

Hé jammer,
geen ontladingen mogen waarnemen, wel wat gerommel in de verte.
Ik ga niet klagen maar vooruit kijken, het is tot slot pas 7 april.

Volgende keer beter  ;D
Als de weerman loog, bedenk dan: 'tussen de druppels door was het droog'

Xtrmwthr

Dacht een mooie spot te hebben in Bergen op Zoom. Met uitzicht op de haven van Antwerpen. Maar bij Roosendaal kwam de bui al snel dichtbij, dus moest eerder stoppen. Het enige wat ik kon vast leggen wat deze shelfcloud. Eenmaal gearriveerd, welgeteld 1 ontlading!  >:( Daarna niks meer gekregen...jammer  :'(

https://imageshack.com/i/0jcy5zj
https://imageshack.com/i/ndvk93j

ron12

Citaat van: dondertje127 op ma 07 apr 2014 - 21:34
Ik dacht al iets onweerachtigs te zien aan de lucht en wolken te zien in de schemering, en aan de zwoele avond te merken. Het is net zomer vandaag :)
Het regent hier nu een klein beetje, maar nog niets van onweer of weerlicht waargenomen. Het rook ook al zo lekker zomers buiten met alles in bloei :)
alleen maar regen en wind in Nijmegen stelt niets voor >:( niks geen onweer  :(
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

ron12

Ben wel benieuwd waar die buien boven Belgie naar toe gaan , die ten zuidwesten van Limburg liggen http://www.blitzortung.org/Webpages/index.php?lang=&page=1 die kruipen wel heel langzaam richting Nijmegen  ;D
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

dondertje127

@ Ron12,

Ben bang dat je dingen ziet die je graag wíl zien. Dat stuk gaat over Limburg :)
Als er toch onweer komt, dan moet het ongeveer op onze hoogte ontstaan, gezien de trekrichting Of wellicht boven ons hoofd, maar eerlijk gezegd denk ik het niet, want ik zie tot nu toe geen verdere activering.

studio dewolf

Slechts 6 bliksems gezien maar wel mooie shelfcloud en voor rest niks speciaal. Niet echt hevige onweer.

Ik heb ook een video gemaakt  ;)


Wertha

Op de valreep rond 22uur nog wat onweer in Weert. Het mag eigenlijk geen naam hebben. Bliksem een paar keer zichtbaar, maar daar volgde geen harde donderslagen op. Enkel wat gerommel dus.
Aantal onweersdagen 2024: 3 | 2023: 17 | 2022: 21

matroesjka-world

Vanavond bij ons in Heerenveen, echt blij om het eens op foto vast te kunnen leggen 8)



Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Powered by EzPortal