Onweerskansen

Topic gezien door 203071 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 24 feb 2012 - 10:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Tyshane

Het begint hier net te onweren, er ontstaan hier en daar wat buitjes, ben benieuwd waar het heen evolueert vandaag...

Edit: Het bleef bij 1 rollende donder...

GHkstra

Waarschuwingen voor onweer.

Buien met kans op onweer.
Geldig: dinsdag 24 april 2012 vanaf ca 13 uur gedurende ca 6 uur

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

JorisK

Wooooow, wat een kaarten!! Zulke hoge CAPE waardes heb ik nog niet eerder gezien bij EC!

T-inus

Zo dan, dat zijn behoorlijke kaarten, zag dat GFS voor 2 en 3 mei ook zulke kaarten heeft...
Some men see things as they are and say : "why?" - I dream things that never were and say : "why not

Wilfred Janssen

Dit is wel een erg forse CAPE voor de tijd van t jaar zeg! Maar een dergelijke kans neem ik natuurlijk met open armen aan als t uitkomt :P
Operationeel meteoroloog bij Weerplaza
Meer weer: https://twitter.com/WilfredJanssen_

Jan van Ooijen

Citaat van: T-inus op wo 25 apr 2012 - 09:07
Zo dan, dat zijn behoorlijke kaarten, zag dat GFS voor 2 en 3 mei ook zulke kaarten heeft...

Nou, ik vind deze vrij zeldzaam. Het komt niet veel voor dat EC meer onstabiliteit geeft dan het GFS
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Koen-IJM

GFS daarentegen ziet het ook wel zitten, maar dan pas op 2 mei. Zeker iets om in de gaten te blijven gehouden gezien dit nu al meerdere keren is teruggekomen op de kaart. 29 en 30 april weinig spectaculairs, aldus, het is een enkele run en nog ver weg.


(Heb nog niet kunnen uitvinden hoe je een plaatje upload, excuses...)

erik

Ziet er goed uit,heb het hele weekend (en de rest v/d week) nachtdienst maar er valt vast nog wel wat tijd vrij te maken om wellicht wat foto's te schieten :)

T-inus

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 25 apr 2012 - 09:20
Nou, ik vind deze vrij zeldzaam. Het komt niet veel voor dat EC meer onstabiliteit geeft dan het GFS
Klopt zeker, bedoelde er meer mee dat er bij meerdere weermodellen onstabiliteit op de kaarten staat.
Maar dit is zeker uitzonderlijk, ben benieuwd wat er volgende week staat te gebeuren!
Some men see things as they are and say : "why?" - I dream things that never were and say : "why not

Fren

ik ben wel toe aan de eerste roffels van het jaar... tot nu toe niets hier :(
The question is not IF disasters happen but WHEN they happen!
He, who controls the world, faces the

Arend

Citaat van: Fren op wo 25 apr 2012 - 15:38
ik ben wel toe aan de eerste roffels van het jaar... tot nu toe niets hier :(

Weet niet waar je precies woont in Twente, maar hier in Hengelo tot nu toe ook helemaal niks. Afgelopen zondag moet er her en der in Twente wel een klap onweer geweest zijn volgens KNMI.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Ramon Oost

Opnieuw aardige cape berekend door Europees model.

Donderdag 3 mei



Vrijdag 4 mei


Jan van Ooijen

Volgende week mogelijk weer een interessante situatie, het Europees weermodel kwam er gisteren ook mee echter op de woensdag. GFS blijft stug volhouden op donderdag. Ook het dynamische gedeelte is iets om in de gaten te houden!

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

arjanbruggink

Is ook mooi terug te zien op de pluim van het KNMI. De woensdag een temp van rond de 20 gr. en een mooie piek bij de neerslag (oper)
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Pascal Soomers

Liever dat dit zich een dagje verschuift naar woensdag, ik heb dan examen die dag... Kan ik me nauwelijks concentreren hahaha :P.
When a supercell arrives, you must be prepared.

Gerard1995

Citaat van: Pascal Soomers op do 03 mei 2012 - 10:40
Liever dat dit zich een dagje verschuift naar woensdag, ik heb dan examen die dag... Kan ik me nauwelijks concentreren hahaha :P.

okee :D ik heb maandag en dinsdag al praktijkexamens, dus dat zit voor mij wel goed :D :D
Ik hoop dat ik er dan natuurlijk wel een flinke beloning voor krijg, en dat kan alleen maar hiervan 8)

en het weer heeft voor de West-veluwe nog wel het 1 en ander goed te maken ten opzichte van gisteren...seizoen is nog jong.. :)
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Pascal Soomers

Citaat van: Gerard1995 op do 03 mei 2012 - 10:55
okee :D ik heb maandag en dinsdag al praktijkexamens, dus dat zit voor mij wel goed :D :D
Ik hoop dat ik er dan natuurlijk wel een flinke beloning voor krijg, en dat kan alleen maar hiervan 8)

en het weer heeft voor de West-veluwe nog wel het 1 en ander goed te maken ten opzichte van gisteren...seizoen is nog jong.. :)

Nou uhh, succes dan :P. Nieuwe run drupt binnen...
When a supercell arrives, you must be prepared.

Pascal Soomers

Van de CAPE zal volgende run wel niets meer over zijn :P.
When a supercell arrives, you must be prepared.

Jan van Ooijen

Toch wel zeer boeiende situatie op de recente run van GFS. Als alles een beetje westelijk opschuift dan hebben we op lange termijn mogelijk te maken met een soort van Spaanse pluim

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal