Onweerskansen

Topic gezien door 203125 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 24 feb 2012 - 10:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Koen-IJM

Wederom onweer vanavond. Mooie flitsen en rommels!

Jan van Ooijen

Citaat van: Koen-IJM op za 03 nov 2012 - 23:52
Wederom onweer vanavond. Mooie flitsen en rommels!

Echt veel onweer dit jaar, kan me eigen niet meer herinneren wanneer dat voor het laatst was
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Weatherboy

Citaat van: Koen-IJM op za 03 nov 2012 - 23:52
Wederom onweer vanavond. Mooie flitsen en rommels!

De 2e Ferme CG op afstand. De dreunen zijn hier hard te voelen in de grond. Laat staan in directe omgeving. Mijn hemel, gister was ik bij toeval in Haarlem en ook 1 knal gehad.

Citaat van: Jan van Ooijen op za 03 nov 2012 - 23:53
Echt veel onweer dit jaar, kan me eigen niet meer herinneren wanneer dat voor het laatst was

Dat betekent vaak dat het een bedroevend slechte winter wordt. Je heb daar een bepaalde weerspreuk voor. ;)

jorentje1997

Rond 20.00 uur kwam er een veelbelovend buitje richting West-Vlaanderen maar eenmaal in Belgiƫ was het onweer er al uit!

Nu krijg Haarlem de volle laag! Hopelijk blijft dat buitje zo actief en mag de rest van NL ook meegenieten!

Koen-IJM

Grote kans dat het samenklontert. Benieuwd tot hoever het landinwaarts zal gaan.

Ramon Oost

Citaat van: Koen-IJM op zo 04 nov 2012 - 00:02
Grote kans dat het samenklontert. Benieuwd tot hoever het landinwaarts zal gaan.

Niet, zeewater is relatief warm waardoor daar in de herfst veel buien met onweer kunnen voorkomen. In het binnenland is het te koud.

Koen-IJM

En ja hoor het is een lijntje geworden. Veel plezier allen aan de NH kust :)

Ramon Oost


Marco uit Hangar 5

Ik hoor het in de verte dreunen... diep donkerbruin gerommel..dat is dan de derde nacht op rij met ouderwets herfstonweer.
Marco Nierop
http://zweef.nl/

Weatherboy

Ik was even op chase naar Haarlem. Weinig, maar zware klappen. Vooral de hagel en regen waren interessant. Wolkbreuk, zware hagelbui en de hele randweg van Haarlem was 1 grote rivier met aquaplaning. Er leek iets van natte sneeuw tussen te zitten. Is mogelijk in de zwarte pit. De autotemp. gaf in de kern slechts 3 graden aan.

Al met al. Geweldige najaarsbuien. Helaas op eigen stek niets bijzonders, maarja.

MSB

Citaat van: Weatherboy op za 03 nov 2012 - 23:55
De 2e Ferme CG op afstand. De dreunen zijn hier hard te voelen in de grond. Laat staan in directe omgeving. Mijn hemel, gister was ik bij toeval in Haarlem en ook 1 knal gehad.

Dat betekent vaak dat het een bedroevend slechte winter wordt. Je heb daar een bepaalde weerspreuk voor. ;)


Onweer laat in het jaar,
de vries is nog niet klaar.

Misschien niet :) :)

Lang leven de winter

Kres

Citaat van: Jan van Ooijen op za 03 nov 2012 - 23:53
Echt veel onweer dit jaar, kan me eigen niet meer herinneren wanneer dat voor het laatst was

Daar ben ik het zeker mee eens maar het is erg lokaal steeds. Niet over het hele land verspreid maar steeds in een bepaald gebied.
Ik kan me de voorgaande jaren herinneren dat we veel meer buien hadden die steeds weer over een groot deel van het land trokken.

Weerfreak 1337

Bijzonder actief onweer voor november moet ik zeggen. Trouwens vannacht ook flink zien flitsen richting het noorden. En dat nog wel vanuit het meest zuidwestelijke deel van Zuid-Holland. Zelfs een paar bliksemschichten gezien vanuit hoog in de wolkentop.
Word je toch nog verrast tijdens het uitgaan als je buiten staat te roken :D

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Skroei

1 december ook kansje, in ieder geval actieve buien met kans op winterse neerslag en kans op een klap onweer

Jur


Skroei

Troggen / buientrein onderweg met koude boven lucht / hagel kansen..
Misschien dat Jan kan/ wil uitleggen dat met de kans op hagel ook automatisch de kans op onweer aanwezig is //.. iets met statisch geladen deeltjes

KNMI verwacht op de 2e occlusie, toppen van Fl200 / 250    gezien de temp daar tov de 2m temp ... lijkt me het niet uit te sluiten .

Jur

Ik zie dat een dag later gebeuren... ;)

Maakt verder niet uit, maar waar het mij om gaat is dat we op een forum zitten om te verwachten en discussiƫren. Niet onderbouwde one-liners horen daar niet bij imo.

Is geen aanval, slechts een stukje feedback ;)

Skroei

Hoi Jur,

zondag a.s.  krijgen we van hetzelfde laken een pak, dus ook dan ( imo) kansje op onweer .
Wat de onderbouwing betreft, daar kan ik me wel in vinden hoor  ;)

Leon Eikenaar

Onweerskansen voor zaterdag 1 december (morgen)

Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar

Powered by EzPortal