Onweerskansen

Topic gezien door 203040 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 24 feb 2012 - 10:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Sven

Ik geloof er niet meer in, laatste runs is het weer compleet weg.. dit is wat overblijft..









Die tong van lage druk stuwt de warme lucht via Italië en de Balkan diep centraal europa in en blijven wij ver uit de buurt ervan.

Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Arend

Citaat van: Sven op do 14 jun 2012 - 18:14
Ik geloof er niet meer in, laatste runs is het weer compleet weg.. dit is wat overblijft..

KNMI gelooft er (nog) wel in. Maar eens kijken wat EC straks doet.

Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Dennis


SniperEye

Wat zijn de SRH waarden voor die dag?

Jan van Ooijen

ECMWF komt met iets interessants. Hopen dat het nu wel blijft staan op de kaarten. Volgende week zaterdag 24/26 graden en toenemende kans op onweer. Theta´s lopen op naar 62, dit hebben we heel deze periode nog niet gezien





Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Pascal Soomers

Ik hoop niet zaterdag.. Ben dan de hele dag weg, dus zou niets kunnen volgen... Maar goed, ik heb er wel zin in!
When a supercell arrives, you must be prepared.

Leon Eikenaar

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 15 jun 2012 - 09:05
ECMWF komt met iets interessants. Hopen dat het nu wel blijft staan op de kaarten. Volgende week zaterdag 24/26 graden en toenemende kans op onweer. Theta´s lopen op naar 62, dit hebben we heel deze periode nog niet gezien

Hopelijk wel 's avonds want overdag moet ik werken :S
Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar

SniperEye

Die zaterdag komt mij dus echt niet gunstig uit ;) Maar laat het feest niet afhangen van mijn agenda :D

Channiej

Citaat van: SniperEye op vr 15 jun 2012 - 12:50
Die zaterdag komt mij dus echt niet gunstig uit ;) Maar laat het feest niet afhangen van mijn agenda :D

Geld toch voor de zondag?  ::) Zaterdag mag van mij, maar niet zondag want dan hebben wij feest ;-)

Sven

Om positief te blijven :) ver weg mja..



Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Arend

Volgens GFS 06z aanstaande maandag kans op wat onweer langs de oostgrens.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Muisje1988

Een leuke onweersbui ja graag!! maar laat het van 30 juni alsjeblieft verschuiven, der is dan een festival in Belgie, en als ik dan zo de kaarten zie kan dat ook wel eens zoon situatie worden als vorig jaar op pukkelpop of zie ik dat verkeerd?
En heb weinig zin om dat mee te maken aangezien ik en Alain.D er heen gaan...

Tyshane

@Muisje, dat ziet er potentieel wel heftig uit ja, dus als het er dan nog zo uit ziet is er wel een kans op severe weather, maar het is een behoorlijk stuk vooruit, dus de vraag is dan of het er nog zo voor staat; wellicht minder heftig, of het is verschoven naar een andere datum. Gewoon even in de gaten houden dus, niets is nu nog zeker!

Muisje1988

@ Tyshane,  Dankje voor je antwoord, ik ga het goed in de gaten houden! een flinke onweersbui is leuk maar niet als je op een festival rondloopt..

MarkB

Leuke kans op LT volgens GFS, donderdag volgens de nieuwe run ook een kans.



Onweersdagen Nijkerk 2013: 12 | Conclusie: Slecht jaar
Onweersdagen Nijkerk 2014: 20

Stijn_008

Gisteren helaas geen klappen in omgeving Valkenswaard. Wel deze knoepert gespot!


Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

frankaloe

ik mag hopen dat de organisatie van wish outdoor het weer ook goed in de gaten gaan houden.
momenteel verrijzen er al flinke grote podia op een open veld.
dit geld tevens al voor vandaag..met dat verschilt dat het nu nog meest stijgerwerk is...
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

Arend

Citaat van: Jan van Ooijen op do 21 jun 2012 - 09:05
Kijk nu eens ;)

Gewitter ohne Ende? We blijven dromen  ;)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Weerfreak 1337

KNMI verwacht morgen ook een kans op onweer.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Powered by EzPortal