Onweerskansen

Topic gezien door 203039 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 24 feb 2012 - 10:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Channiej

Ik ben ook zeer benieuwd met wat de verwachtingen nu zijn voor aankomende zondag.

We vieren met zijn 4e onze verjaardagen in combinatie met BBQ en voetbal, en wil dan niet een spelbreker zijn ;-)

Dennis

Citaat van: Channiej op wo 13 jun 2012 - 10:17
Ik ben ook zeer benieuwd met wat de verwachtingen nu zijn voor aankomende zondag.

We vieren met zijn 4e onze verjaardagen in combinatie met BBQ en voetbal, en wil dan niet een spelbreker zijn ;-)

In ieder geval lijkt zondag in de loop van de dag steeds meer "warmere" lucht over NL uit te spreiden (geen hitte>25)

Thijs-Zoetermeer

hoelaat zullen de onweersbuien van zondag/maandag komen?

Sven

Leuke kaarten GFS in ieder geval voor Maandag :)







Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Leon Eikenaar

Citaat van: Sven op wo 13 jun 2012 - 19:02
Leuke kaarten GFS in ieder geval voor Maandag :)

Idd lijkt erop dat het meer naar maandag gaat verplaatsen  8)

CAPE


Lifted index.
Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar

alaind86

De vraagt blijft nog altijd komen we wel of niet in de warme lucht terecht? Of vind dat gevecht met de koelere lucht boven ons land of net er buiten? Deze vraag zal de komende dagen beantwoord worden. Word iniedergeval now casten.

Jan van Ooijen

Had een mooi (voor) verjaardagscadeau geweest, maar helaas niets meer van over :(  Edit, EC komt maandag met kansje. Kijken of Johann de SRH enz kan plaatsen van EC!





Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Pascal Soomers

Aardige cape in Frankrijk volgende week.... Zelfs lifted -12.

Ook nog eens mooie temperaturen..
When a supercell arrives, you must be prepared.

Jan van Ooijen

Citaat van: Pascal Soomers op do 14 jun 2012 - 09:28
Aardige cape in Frankrijk volgende week.... Zelfs lifted -12.

Ook nog eens mooie temperaturen..

Moet je dit eens zien dan, enorm groot STP gebied van 4

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Pascal Soomers

Inderdaad. Wat een kaarten, hoop op een verschuiving naar het noorden!
When a supercell arrives, you must be prepared.

Skroei

Ik zie allemaal mooie kaartjes Jan, maar kan je zeggen dat dit ook over Nederland gaat schuiven?
Ik bedoel, als die mooie indices er voor zorgen dat de boel ontploft boven FR/ Be, gaan die buien dan ook ons landje aandoen ?
Ik begrijp het niet meer helemaal... ; zijn de kansen nu aan t minderen, of is de situatie nog steeds interessant ?

Sven

Citaat van: Skroei op do 14 jun 2012 - 10:17
Ik zie allemaal mooie kaartjes Jan, maar kan je zeggen dat dit ook over Nederland gaat schuiven?
Ik bedoel, als die mooie indices er voor zorgen dat de boel ontploft boven FR/ Be, gaan die buien dan ook ons landje aandoen ?
Ik begrijp het niet meer helemaal... ; zijn de kansen nu aan t minderen, of is de situatie nog steeds interessant ?

Ik snap nog steeds niet waar ze onweer en zomer vandaan halen voor zondag maar goed, misschien kan iemand anders me een toelichting geven, verder ja op en neer.. Ligt er geloof ik maar net aan hoe die drukgebieden zullen komen te liggen.
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

SniperEye

Dat soort kaarten maken een chase in Frankrijk wel interessant!

Jan van Ooijen

Citaat van: Sven op do 14 jun 2012 - 10:40
Ik snap nog steeds niet waar ze onweer en zomer vandaan halen voor zondag maar goed, misschien kan iemand anders me een toelichting geven, verder ja op en neer.. Ligt er geloof ik maar net aan hoe die drukgebieden zullen komen te liggen.

Denk dat je maandag bedoeld  ;)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Citaat van: Skroei op do 14 jun 2012 - 10:17
Ik zie allemaal mooie kaartjes Jan, maar kan je zeggen dat dit ook over Nederland gaat schuiven?
Ik bedoel, als die mooie indices er voor zorgen dat de boel ontploft boven FR/ Be, gaan die buien dan ook ons landje aandoen ?
Ik begrijp het niet meer helemaal... ; zijn de kansen nu aan t minderen, of is de situatie nog steeds interessant ?

De kans dat het naar Nederland komt is wel aanwezig, zie de onderstaande kaarten maar. Gelukkig is het nog 1 week weg




Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Skroei

Jan, bedankt.
voor a.s. maandag zijn de onweerskansen nog niet geweken zo ik het nu begrijp.
En natuurlijk kan de boel ook nog 22 x schuiven ... spannend  8)

Sven

Citaat van: Jan van Ooijen op do 14 jun 2012 - 10:54
Denk dat je maandag bedoeld  ;)

Nee ging over de zondag, maar zoals je zegt de maandag gaat hem worden hopelijk. Of kan er al met enige zekerheid worden gezegt dat het maandag warm wordt? En de hitte direct ook weer verdreven wordt door onweer.
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Tyshane

Veel belovende kaarten in ieder geval, we gaan een betere periode tegemoet met wat warmer weer en wat meer kansen op onweer. Mag ook wel weer eens want het begon weer saai te worden. De ene plaat van Pascal met dat enorme gebied met interessante li en cape waardes is ook veel belovend, zo breed en dan naar boven schuivend is dat een interessante setting. Weer wat om in de gaten te houden.

Skroei

Zeker Tyshane !

Ook interessant stukje vh KNMI voor morgen / vrijdag 15-06 :

Vrijdagmiddag dan tijdelijk wat langere droge perioden, maar op nadering van de gememoreerde golf neemt vanuit het zuidwesten de neerslagkansen later weer fors toe (zou ook buiig van karakter kunnen zijn: INDECS geeft voor het noorden 75 % kans voor vrijdag 15-21 UTC) Het lijkt dat onder de jet (300hPa 120 kn) de buien boven het westen door shearvorticiteit getriggerd wordt.

GekkeLeo

Oef me ouders zitten nu in Frankrijk in dat gebied, gaat leuk worden voor ze :P Zal ze wel ff waarschuwen

Powered by EzPortal