Onweerskansen

Topic gezien door 203051 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 24 feb 2012 - 10:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Zeer onstabiel de eerste helft van de week!

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Muisje1988

Wow Jan  :o
Wat een kaarten met cape en lifted!
Daaruit kan ik opmaken dat we een mooi weekje tegemoet gaan met ons kikkerlandje??

Marco_Goes

Gaat mijn moeder toch even in een flat 9 hoog wonen  :D
I smell picture opportunities, lama komen dat onweer  ::)

dondertje127

Citaat van: Marco_Goes op vr 25 mei 2012 - 13:40
Gaat mijn moeder toch even in een flat 9 hoog wonen  :D
I smell picture opportunities, lama komen dat onweer  ::)

Ik heb zojuist geleerd, dat hoog wonen per defenitie niet altijd een succes hoeft te zijn in deze.

Sven

Kwa hoogte lijkt me wel, kan je wellicht punt van inslag meepakken. Maar of het nou effectief is? ik zou zeggen een dikke nee, zit de bui aan de andere kant van je flatje, kan je nog hoog zitten maar ben je toch de sjaak. Idem  voor bui links terwijl je rechts van de flat zit. Maar goed ligt er ook aan hoeveel ramen je hebt :)

Maar goed voorlopig afkicken van het radar checken en spannende kaarten volgen. Iemand pilletjes daarvoor :D ?
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Gerard1995

staat ons morgen iets op de menukaart te wachten??

- Meteo Consult :

Morgen zonnig, 's middags in het binnenland wel enkele stapelwolken die zeer lokaal tot een bui weten uit te groeien. Het wordt veelal 21-27 C.

- KNMI :

Zondag overdag schijnt de zon weer volop, maar in de loop van de middag ontstaan er in het oosten en noordoosten mogelijk enkele stapelwolken die lokaal kunnen uitgroeien tot een bui.

- Weer-online:

1e Pinksterdag begint weer met veel zon. Ook 's middags is het ronduit zonnig, maar in het oosten en noordoosten ontstaan stapelwolken. Later in de middag kan daar een plaatselijke (onweers)bui tot ontwikkeling komen. In de rest van het land blijft het droog. De maxima lopen uiteen van 18 graden op de Wadden tot 25 ?  26 graden in het zuiden. Er staat daarbij eerst een zwakke tot matige wind uit het oosten, die overdag naar het noorden draait.

- Weerblabla :

Morgen is de wind wat afgenomen en er is eerst opnieuw veel zon. 's Middags ontstaan echter landinwaarts ook stapelwolken en in het oosten en noordoosten kan een enkele (onweers)bui ontstaan.

8)
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Dennis

Enige onstabiliteits-toename door storing NO Denemarken-> Is idd een (kleine) mogelijkheid tot een onweers-bui - kaarten bevestigen dat ook

Peter

Meteo Consult ?@MeteoConsult
Later in de komende week, precies rond het begin van de meteorologische #zomer, volgt wel een forse temperatuurdaling. Met ook enkele buien.

Wellicht weer een kansje?
onweersdagen 2018: 04-04, 29-05

Dennis

Citaat van: Peter op za 26 mei 2012 - 15:50
Meteo Consult ?@MeteoConsult
Later in de komende week, precies rond het begin van de meteorologische #zomer, volgt wel een forse temperatuurdaling. Met ook enkele buien.

Wellicht weer een kansje?

Ja op donderdag weer wat kansen - doorkomen regengebied lijkt me eerder

Graphicnizor

Men had t bij NOS weer al over regengebied op woensdag

Arend

Lijkt dat alleen GFS met een onweerskansje komt voor morgen langs de oostgrens. In de guidance van het KNMI tot nu toe niets terug te vinden.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

klimascepie

Was straks richting Twente en boven Duitsland ontstaan toch wat mooie complexen die langzaam deze kant op komen. Dus voor het oosten zou het toch nog zo maar kunnen
Het grootste deel van de mensheid blijkt graag te willen geloven maar wil geen kennis vergaren om te

alaind86

Citaat van: klimascepie op ma 28 mei 2012 - 17:23
Was straks richting Twente en boven Duitsland ontstaan toch wat mooie complexen die langzaam deze kant op komen. Dus voor het oosten zou het toch nog zo maar kunnen
Niks te zien op de radar of berichtgeving. Donderdag is er misschien een klein kansje voor het zuiden van het land.

Arend

Citaat van: alaind86 op ma 28 mei 2012 - 17:50
Niks te zien op de radar of berichtgeving.

Soms duurt het wat langer voordat er iets te zien is.  ;) GFS had het meerdere runs staan. Maar het is kleinschalig, alleen boven Duitsland en trekt verder in die richting.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

jones

Morgen kansen in België en ZO-Nederland, donderdag zou (bijna) de hele Benelux tijdelijk in licht onstabiele lucht zitten:


Diem

Morgenochtend is het zwaar bewolkt en valt er van tijd tot tijd regen. In de middag kan in het midden en zuiden van het land de zon even doorbreken, maar ontstaan in de middag enkele buien, mogelijk vergezeld van onweer. De middagtemperatuur varieert van een graad of 14 in het noorden tot rond 21 graden in het zuidoosten. De wind is in de ochtend zwak tot matig en komt uit uiteenlopende richtingen, aan het einde van de middag draait naar een noordwest tot noordelijke richting. (Bron: KNMI)
-----
Morgen dus een kansje op onweer. Hoe zit het met de kansen voor Belgie? Morgen zit ik in Brussel, dus ik ben wel benieuwd.

Pascal Soomers

De kans op onweer noem ik niet groot morgen. Mogelijk dat een enkele bui gepaard gaat met een klap onweer.  Veel stelt het allemaal niet voor. Op naar het serieuze werk!
When a supercell arrives, you must be prepared.

Sven

Na de heerlijke kaarten van het CFS model gisteren Klik hier

En de mooie GFS cape kaarten van vandaag, hebben we mogelijk weer wat om naartoe te leven kwa onweer :)



Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Sven

Nog nooit gezien Lifted -10 laat dat maar naar nederland schuiven :D

Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Leon Eikenaar

Citaat van: Sven op do 31 mei 2012 - 13:34
Nog nooit gezien Lifted -10 laat dat maar naar nederland schuiven :D

Hopelijk schuift dat gebiedje nog naar NL. Zal wel mooi zijn  8)
Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar

Powered by EzPortal