Onweerskansen

Topic gezien door 203062 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 24 feb 2012 - 10:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Weer iets om te volgen, hitte vanuit het zuiden van Spanje op transport naar ons

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Pascal Soomers

Inderdaad Jan. Ik zit eerder te denken aan een: '3 years after' situatie. Al kan daar nu natuurlijk nog niets over vermeld worden. Het zit namelijk wel dichtbij de bekende 25/26 mei 2009 datums. Misschien dus deze keer een 24/25 mei 2012 :P. Laat dit maar doorzetten. Dan ben ik er in ieder geval al blij mee.
When a supercell arrives, you must be prepared.

Gerard1995

tsjonge, en dan is het echte zomerseizoen nog niet eens begonne, ik vind dat we sowieso best wel verwend worden....:D al verschillende onweerdagen gehad...

jammer, dat het over1,5 week pas is :)
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Tyshane

Ik vond het vandaag al zo saai na gisteren, dan is dit een welkome verrassing, al is het nog ver weg en kan er nog een hoop veranderen, het is al weer leuk dat er een nieuwe situatie in de steigers staat. Flinke cape en lage li daar in France zeg! Wow!

Mike25

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 11 mei 2012 - 14:05
Weer iets om te volgen, hitte vanuit het zuiden van Spanje op transport naar ons

ziet er opzich super uit :) duurt nog even.. we wachten af ;D

TomvanHal

 :-X ::) ::) ??? 8) :o duimen duimen duimen !!

JorisK

Ik hoop zo erg dat dit doorzet! Benieuwd of het er in de volgende run nog in staat.

Tyshane

Citaat van: Gerard1995 op vr 11 mei 2012 - 15:10
tsjonge, en dan is het echte zomerseizoen nog niet eens begonne, ik vind dat we sowieso best wel verwend worden....:D al verschillende onweerdagen gehad...

jammer, dat het over1,5 week pas is :)

We worden inderdaad verwend zo, heerlijk dit, mag wel wat vaker zo doorgaan want het smaakte van gisteren gewoon naar meer. Alles leuk en wel, vond het prachtig, maar mag nog wel iets uitgebreider voor heel Nederland en BelgiĆ«. ;) Zo'n 25 mei 2009 idd, of die juli-dagen van 2010, kom maar op! Wie weet is dit het begin van een mooi en dynamisch seizoen, ik hoop het zo.  8)

Leon Eikenaar

Mooie kaart jan!  8)
Het is maar hopen dat het zo ook maar blijft.

Ik vindt dat we dit jaar al meer onweerkansen hebben gehad dan vorig jaar :)

Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar

Sven

Oeii grandioos! Beter blijft dat er weer lekker lang opstaan, liefst tot het einde :D
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

dondertje127

Dat is tamelijk onverwachts. Hopelijk weer onweer richting de 27e, want dan ben ik ongeveer weer terug van een weekje familie.
Zo wordt mei 2012 toch een onweersrijke maand, want van de 7 zijn er al 4 in mei voorgekomen.

Jan van Ooijen

Citaat van: dondertje127 op vr 11 mei 2012 - 22:07
Dat is tamelijk onverwachts. Hopelijk weer onwere richting de 27e, want dan ben ik ongeveer weer terug van een weekje familie.

Het is er in de laatste run helemaal uit, maar EC komt rond de 20ste weer met wat kansjes. Kijken wat alles wordt en hoe het gaat uitpakken
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

aloa

Dinsdag ook weer kans op onweer. De cape is aanwezig. Lange termijn laat ook veel cape zien.




Sven

Mooi laat het dinsdag avond maar onweren! Filmpjes voor onweer uit de lucht dan :D
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Jan van Ooijen

GFS loopt iedere keer te flirten met onweerskansjes tussen 20 en 25 mei

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Fren

Mooi om te zien dat we het weer dagelijks kunnen volgen! 
Zin in mooie zomeravonden en verkoelend onweer!
The question is not IF disasters happen but WHEN they happen!
He, who controls the world, faces the

Marsel

Citaat van: aloa op za 12 mei 2012 - 07:52
Dinsdag ook weer kans op onweer. De cape is aanwezig. Lange termijn laat ook veel cape zien.

Klopt inderdaad. Dinsdag weer eens bijzonder koude bovenluchten en een uitgesproken hoogtetrog overhead. Het front wat er aan vooraf gaat passeert in de nacht naar dinsdag. Het zeewater voor de kust is een graad of 9-10, zelfs dat zou genoeg zjin om boven zee enkele (onweers)buien te vormen. In de loop van de dag verplaatst het zwaartepunt zich dan langzaam landinwaarts met daar dan overdag gemakkelijk de vorming van forse buien met een grote kans op onweer en hagel. Uiteraard betreft het dit maal niet de warmbloedige variant, maar typisch polaire luchtsoort buien.
Dynamisch gezien is het verder ook niet bijster interressant by the way.
Een BB-occlusie arriveert later op de dag met wat meer gelaagde bewolking en een paar embedded buien (meeste activiteit en grootste onweerskans echter voor de dagperiode!).

aloa

Kansen idd voor onweer dinsdag.






Leon Eikenaar

Laat maar komen dat onweer!!
Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar

MarkB

Mooie kaarten toont GFS voor zondag en maandag:



Onweersdagen Nijkerk 2013: 12 | Conclusie: Slecht jaar
Onweersdagen Nijkerk 2014: 20

Powered by EzPortal