Onweerskansen

Topic gezien door 203014 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 24 feb 2012 - 10:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

JorisK

Ik pin me even nergens aan vast na de teleurstelling van afgelopen woensdag :P Maar stiekem hoop ik er zo erg op, zondag zou voor mij eigenlijk het beste uitkomen omdat alleen die dag een eventuele eerste chase voor mij mogelijk zou zijn.

Pascal Soomers

Voor mij juist niet. Ik kan dan niet de gehele dag actief zijn vanwege moederdag. Ghehe, we hebben allemaal wel wat hé.
When a supercell arrives, you must be prepared.

alaind86

Als komende donderdag nu eens echt een DONDERdag zal worden vind ik het best, weer un mooie kans om te chase met Chantal of te wel Fearmuisje!

Pascal Soomers

De 18Z GFS run is dus BIZAR SLECHT. Niks meer van aangenaam lenteweer op de kaarten. Hopelijk dat die 00Z voor morgenochtend toch wel weer een beter vooruitzicht oplevert!
When a supercell arrives, you must be prepared.

Jan van Ooijen

MCS achtige trekjes op de recente EC run te zien.



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Pascal Soomers

Donderdag is er toch een redelijke kans op onweer volgens de recente GFS en ECMWF modellen. Aanstaand weekend weet de wind weer naar het noordoosten te maken en krijgen we hetzelfde weer als vandaag en gisteren qua temperatuur!
When a supercell arrives, you must be prepared.

aloa

Capekaarten voor woensdag en donderdag zien er goed uit.





Jan van Ooijen

Citaat van: aloa op zo 06 mei 2012 - 19:43
Capekaarten voor woensdag en donderdag zien er goed uit.


ECMWF komt juist vrijdag en vrijdag op zaterdag, wederom verdacht MCS omstandigheden. Flink neerslag weergegeven!!!





Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Oxize

Mag van mij nu wel een keer iets langere tijd beter weer worden. Ben die grijze soep onderhand wel zat.
Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

Jan van Ooijen

De SRH waardes van het weermodel ECMWF slaan de pan uit, kan mij niet herinneren dat deze zo hoog waren geweest. SRH van 300-500 verspreid over het land, de kans op een eventuele superscell neemt hierdoor aanzienlijk toe. De SRH kaarten kunnen gebruikt worden samen met LLS en DLS om de kansen op supercells (onweersbuien met rotatie) en eventuele bijbehorende tornado's enigszins in te schatten. Let wel op het duurt nog 6 dagen, kan nog van alles gebeuren

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

SniperEye

Laten we hopen dat dit geen misrekening is en dat dit zo blijft. Wanneer deze unieke situatie erin lijkt te blijven sluit ik een chase zeker niet uit!

btbroeke

nacht chase... 't gaat van vrijdag op zaterdag toch? ... zie de hoogste waarden wel richting Gouda .. ben benieuwd.. mn eigenlijk echte maiden voyage Chase dus a.s. weekend misschien? in ieder geval alles opladen voor die tijd en in orde hebben :-D
twitter: @boyketenbroeke

Daisy

Oh wauw! Spannend, kom maar op! Helaas zit chasen er dat weekend niet in.
All glory to the hypnotoad!
www.twitter.com/mrs_sekhmet

Tyshane

Het onweersignaal voor donderdag is nog het sterkst volgens GFS:

Skroei

Zeer mooie kaart Jan, voor a.s. vrijdag / (zaterdag).
Neerslagkansen zijn wat afgenomen voor komende dagen,maar ik blijf hoop houden voor woensdag en donderdag.

Resident Evil

Ik zit dan het weekend op de boot! WOOW ik ga mn stormankers maar meenemen! En een waterpomp om de boot droog te houden :X
Follow me on twitter https://twitter.com/Lynetterensen
#woont in Zuid  Holland Zuid #arkel

Arend

Citaat van: Tyshane op ma 07 mei 2012 - 12:30
Het onweersignaal voor donderdag is nog het sterkst volgens GFS:

Lijkt nu ook zo te zijn bij EC.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Arend

Stukje guidance:

NEERSLAG:
Nabij het warmtefront buiige regen, later, ook vanavond en vannacht kans op een bui, eerst mogelijk met onweer. KOUW zit rond de 50 % INDECS voor vannacht nog met 70 %. Ook morgen kans op een bui, de kans op onweer is dan een stuk lager.

KNMI Uitgifte: 08/05/2012 11.38 uur LT
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Marcel1976

Citaat van: alaind86 op za 05 mei 2012 - 23:44
Als komende donderdag nu eens echt een DONDERdag zal worden vind ik het best, weer un mooie kans om te chase met Chantal of te wel Fearmuisje!
Alain, laat ff wat weten via hier...ik ga ook op pad!

dondertje127

Het onweert hier goed in Arnhem de Laar. Zaten ook rake klappen bij, heuse inslagen en zeer felle bliksemflitsen.

Powered by EzPortal