Onweerskansen

Topic gezien door 203103 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 24 feb 2012 - 10:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Ramon Oost

Ontladingen vandaag (30 december 2012)


Marlieke

Wat een monstermooie bui gistermiddag hier (Rijssen)! Compleet met hagelstenen van 1 cm doorsnede...  En dat op de 1-na-laatste dag van het jaar! Ik heb foto's gemaakt van de bui en de hagel. Zag 'm niet aankomen dus daar heb ik helaas geen foto's van.
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

Ramon Oost

Knmi Guidance

Nabij de grondtrog later vanavond en vannacht vooral in de noordelijke helft Cb's, met kans op korrelhagel en een kleine kans op onweer.

hj32

Ik begin dat onweer nu echt wel te missen  :)

Lightning_Glenn

Dat is niet leuk, wil je dat niet meer doen.....ik was even opgewonden dat er onweerskansen waren  >:(
Grrrr  :P

Pascal Soomers

Tijd voor zomer! De spectaculaire supercellen mis ik nu wel heel erg :(!
When a supercell arrives, you must be prepared.

hj32

Hahahaha nog ff geduld glenn...hoe moeilijk ook  :P

ron12

vanaf half april stijgen de kansen explosief :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Marsel

Er zijn duidelijk twee groepen leden. Een zomer- en een wintergroep. Gedurende de wintermaanden zie ik regelmatig leden voorbij komen die je de rest van het jaar nooit ziet. Andersom werkt het natuurlijk ook. Een deel van deze leden kan beide seizoenen waarderen.

Ook ik mis het warme zomerse onweerstype enorm. Elke dag die voorbij kruipt met koud en/of grijs weer is een dag dichter bij de eerste onweersdag. Daarbij kan ik, en velen met mij, wel weer wat zonlicht en warmte gebruiken ;).

Marlieke

Citaat van: ron12 op wo 23 jan 2013 - 13:16
vanaf half april stijgen de kansen explosief :P

met de nadruk op explosief...  ;D
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

ron12

Citaat van: Marsel op wo 23 jan 2013 - 15:10
Er zijn duidelijk twee groepen leden. Een zomer- en een wintergroep. Gedurende de wintermaanden zie ik regelmatig leden voorbij komen die je de rest van het jaar nooit ziet. Andersom werkt het natuurlijk ook. Een deel van deze leden kan beide seizoenen waarderen.

Ook ik mis het warme zomerse onweerstype enorm. Elke dag die voorbij kruipt met koud en/of grijs weer is een dag dichter bij de eerste onweersdag. Daarbij kan ik, en velen met mij, wel weer wat zonlicht en warmte gebruiken ;).
Ik ben er  bij alle jaargetijde precent,is gewoon leuk om het weer te volgen ;D
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Sven

Citaat van: Marsel op wo 23 jan 2013 - 15:10
Er zijn duidelijk twee groepen leden. Een zomer- en een wintergroep. Gedurende de wintermaanden zie ik regelmatig leden voorbij komen die je de rest van het jaar nooit ziet. Andersom werkt het natuurlijk ook. Een deel van deze leden kan beide seizoenen waarderen.

Ook ik mis het warme zomerse onweerstype enorm. Elke dag die voorbij kruipt met koud en/of grijs weer is een dag dichter bij de eerste onweersdag. Daarbij kan ik, en velen met mij, wel weer wat zonlicht en warmte gebruiken ;).

Haha inderdaad, zo is dat ook te merken op de chat. Het verschil mag duidelijk zijn, er genieten meer mensen van onweer, dan van de winter. Ik ben er vaak gewoon alle seizoenen, maar zou de herfst het liefst overslaan. Maar goed, ik ben liever op de hoogte van het reilen en zeilen van het weer, en aangezien Jan en Johann mijn ziens daar het beste zijn, lijkt de keuze me vrij logisch om ook die seizoenen hier rond te hangen :) Verder ja onweer, wie kan er niet op wachten! Zoals je zegt elke dag die voorbij gaat is er weer één dichterbij het onweersseizoen. Het begint al goed te kriebelen in ieder geval :P na de dooi volgende week mag de temp van mij blijven stijgen, en we de winter gedag zeggen.
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Weerfreak 1337

Jaja, die kriebels komen hier ook weer, beetje vanaf februari begint dat vaak weer bij mij.
Winter vind ik best leuk, maar onweer staat bij mij toch echt op nummer 1 :P
Word tijd dat het eind april word ;D

P.S. en hopen dat het niet zo'n mager jaar word als 2011 en 2012 :P

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Leon Eikenaar

Citaat van: Weerfreak op wo 23 jan 2013 - 19:43
Jaja, die kriebels komen hier ook weer,

haha daar hebben wij ook al last van ;)
Ik houd ook liever van onweer dan van de winter daarom ben ik deze winter ook niet zo actief geweest hier op het forum, maar zodra het seizoen weer begint ben ik wel weer actief! :)

Wij zijn gelukkig al klaar voor het onweerseizoen 2013. Dus laat het maar komen! ;)
Iedergeval duurd het nog maar 3 maanden. Dus dat duurd niet meer zo lang.  ;D

Mvg,
Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar

studio dewolf

Ik mis de onweren ook   :'( En ook waterhozen ga ik ook missen. Ik heb nog altijd kick na 5 waterhozen op 1 dag in 2011  ;D

Lightning_Glenn

Vorig jaar, precies deze tijd, hebben we onweer gehad, het kan dus veel eerder gebeuren ;)
zie vanaf 2de foto hier >>http://forum.meteo-service.nl/index.php/topic,1235.msg15643.html#msg15643

Pascal Soomers

Citaat van: Weerfreak op wo 23 jan 2013 - 19:43
Jaja, die kriebels komen hier ook weer, beetje vanaf februari begint dat vaak weer bij mij.
Winter vind ik best leuk, maar onweer staat bij mij toch echt op nummer 1 :P
Word tijd dat het eind april word ;D

P.S. en hopen dat het niet zo'n mager jaar word als 2011 en 2012 :P

Precies, ze hebben 2 jaar iets rustiger aan gedaan daar boven in de lucht, nu het 2013 is wordt het wel weer eens tijd voor een echt knaljaar! Maar dan ook echt voor HET HELE LAND! En dus niet alleen maar een deel wat het beste en meeste onweer krijgt.....

Ach, het is alweer eind januari dus het onweer komt steeds dichterbij :-D.
When a supercell arrives, you must be prepared.

studio dewolf

In België was in korte tijd vele onweren in jaar 2011 bij maand augustus. Goede vb is pukkelpopdrama. Maar inderdaad, buiten die maand waren er weinig onweren waaronder in juli zelfs geen onweren bij mij. 2012 was nog slechter. Maar 2009 was slechtste jaar voor mij en 2008 beste jaar.

Pascal Soomers

Het begint in ieder geval vroeg dit jaar :). De eerste cape-haarden zijn weer aanwezig, met ook reële neerslagkansen.

When a supercell arrives, you must be prepared.

Dennis

Flink wat onweer nabij UK


Powered by EzPortal