Onweerskansen 23, 24 en 25 juli

Topic gezien door 47744 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 23 jul 2013 - 09:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wertha

Het is flink tekeer gegaan hier in Weert. Veel schademeldingen, vrijwel iedere tunnel (groot en klein) is onder water komen te staan. Ook veel straten staan blank. Zo ook hier bij ons in de straat. Heeft uiteindelijk zelfs onze tuin blank gezet.

Onze woning is gespaard gebleven. Wel ternauwernood, dat wel:

Aantal onweersdagen 2024: 3 | 2023: 17 | 2022: 21

Tyshane

Ik kan er in ieder geval weer een onweersdag bijschrijven, al was het niet hier overheen, maar een mooie op afstand. ;) Helaas nu nog bloedheet, klef en benauwd, dat wordt weer een lastig nachtje slapen!

jornonweer

die onweerszone voor deze nacht, moet die nog ontstaan?
Danger is real, fear is a choice.

4seasons


Arnhem hoeft de tuin niet te sproeien, daar regent het lekker  8)
http://www.gelderland.nl/?id=21403

Buien meer boven Gelderland?
http://hdtv.webcam.nl/geldersepoort/


Hier nog wat andere cams:
http://hdtv.webcam.nl/flevoland2/

http://hdtv.webcam.nl/flevoweer/



En voor degenen die vanavond (eventueel met donker worden) het onweer/buien wilt volgen:
http://hdtv.webcam.nl/website/page1/live_HD_webcams.html



jones

Waarschuwing KMI:
Van 23/07 20u tot 24/07 18u :  Vannacht vallen er nog onweersbuien die vrij intens kunnen zijn. Eerst zijn dat nog locale buien maar in het tweede deel van de nacht en morgen trekt een meer gestructureerde zone met soms hevige regen en onweersbuien over het land.

Sven

Citaat van: jornonweer op di 23 jul 2013 - 21:03
die onweerszone voor deze nacht, moet die nog ontstaan?

Vraag me het ook af ja, en ook wanneer dat zou moeten gebeuren.. vooralsnog weer maar zoals verwacht nada..
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Marsel

Citaat van: jornonweer op di 23 jul 2013 - 21:03
die onweerszone voor deze nacht, moet die nog ontstaan?
De buien van nu moeten over het ESE langzaam verder uitdoven. Wel blijft in de warme massa voor het KF uit nog een enkele onweersbui mogelijk, de gehele nacht in principe.
Dan is het wachten op het zwakke KF met daar vooruit een vrij scherpe thermische vore.
Het zwakke KF ligt eind van de nacht over Zeeland en trek dan langzaam NO-waarts. Gezien de slechte timing tesamen met het gebrek aan dynamische triggers moeten we rekening houden met een enkele regen- of onweersbui. Maar mee ook niet.
Voor met name W-BE/C-BE en NW-FR zinspelen modellen op wat meer dynamische ondersteuning en daar dus mogelijk enkele forsere (onweers)buien vannacht vanuit het zuidwesten. Voor NL blijft er op die enkele regen- of onweersbui niet veel over.
Morgen overdag activatie van het KF, maar vooral van de vore over de oostelijke delen van de Benelux en W-DU.

Channiej

Ik heb nou juist het idee dat het vanacht droog blijft, maar vanaf morgen halverwege de ochtend weer regen/onweer.
Of is het idd zo, wat het KMI zegt, dat we vanacht weer onweer krijgen

Je was me voor Marsel ;-)

Sven

Lol dat wordt dus weer alles of niets, dan maar wachten op het weekend :)
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Marsel

Citaat van: Sven op di 23 jul 2013 - 21:53
Lol dat wordt dus weer alles of niets, dan maar wachten op het weekend :)
Tja, kansen had ik eerder vandaag voor de komende nacht al laag gehouden, bewust ook want we missen gewoon het eea aan forcering.

In de loop van de nacht een paar regen- of onweersbuien, zowel op als voor het KF uit (verscherpende vore) was eigenlijk de hele dag al de prognose. NW-FR en W-BE wellicht nog een paar pittigere onweders vannacht, maar als de NL-grens in zicht komt moeten de scherpste kantjes er al vanaf zijn. EC, Hirlam en GFS laten dit allemaal in een iets ander jasje zien.
Pas morgen als tijdens de middag de boel activeert weer échte snel groeiende onweerskansen over het ENE van de Benelux.

Channiej

Hier heeft het flink huisgehouden vanavond. Hoop toch dat dat morgen iets minder is.


Marsel

Citaat van: Channiej op di 23 jul 2013 - 22:07
Hier heeft het flink huisgehouden vanavond. Hoop toch dat dat morgen iets minder is.
Geluksvogeltje! Jij was toch erg angstig voor onweer? Vanmiddag in de kelder gezeten? ;)

Remy

Citaat van: Marsel op di 23 jul 2013 - 22:30
Geluksvogeltje! Jij was toch erg angstig voor onweer? Vanmiddag in de kelder gezeten? ;)
Vast niet,hij is denk ik nog banger om te verzuipen ;)
Hier hopelijk morgen ook wat meer actie.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Serge

De verwachting voor neerslag in welke vorm dan ook is voor hier westerland morgen vroeg rond 9 ..... Hopelijk een paar mooie knallers hier boven het Amstelmeer
Waar is mijn cape

david_meyer25

Welke delen van het land krijgt morgen eigenlijk allemaal regen.

NitroGenetics

Citaat van: david_meyer25 op di 23 jul 2013 - 22:52
Welke delen van het land krijgt morgen eigenlijk allemaal regen.
het zal meer lokaal zijn dan grootschalig we hebben hier met onweer temaken dus het kan echt op elke plek wel ontstaan maar de meeste kans is tow wel het zuidelijke helft en een beetje van het oostelijk nederland noordwest met de minste kansen

david_meyer25


Channiej

Citaat van: Marsel op di 23 jul 2013 - 22:30
Geluksvogeltje! Jij was toch erg angstig voor onweer? Vanmiddag in de kelder gezeten? ;)

Haha ja dat ben ik jah ;-), me niet uitlachen he!!! Maar we waren uiteten toen het onweerde. Tegenwoordig kan ik er overdag goed tegen...

NitroGenetics

Citaat van: david_meyer25 op di 23 jul 2013 - 22:56
Dus niet Zuid-Holland.

ZUIDELIJKE helft van nederland en ook delen in het oosten ;)

ron12

Van ongeveer 18.45 uur tot 21.25 onweer gehad hier in Nijmegen,en vanmidag ontstond er rond 15.00 uur zo uit het niets een onweersbui,dus mijn dag kan niet meer kapot,totaal 4 mm regen gevallen.Van mijn mogen er meer van zulke dagen komen  ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Powered by EzPortal