Onweerskansen 7 en 8 mei

Topic gezien door 61161 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 06 mei 2013 - 09:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gerard1995

Wat een lichtshow hier in het midden!! Geweldige bui over me heen gehad en totaal  onverwachts ook!! De fut was er tog echt ff uit..:O
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Weerextrem

in Someren meerdere flitsen waargenomen.... toch nog vrij pittige buienlijn, het regent ook stevig door!

hj32

Onweer Barneveld zichtbaar vanuit Enschede :)

Ajacied133

Roffelt heel zachtjes in Apeldoorn

Mike25

Citaat van: Ajacied133 op wo 08 mei 2013 - 22:36
Roffelt heel zachtjes in Apeldoorn

o spannend, ik zit er nog geen 10km vanaf, zal ik dan toch nog wat te zien krijgen ;D lekker afwachten even ;D

Ajacied133

Citaat van: Mike25 op wo 08 mei 2013 - 22:44
o spannend, ik zit er nog geen 10km vanaf, zal ik dan toch nog wat te zien krijgen ;D lekker afwachten even ;D

Ja het was daarna echt heel lang stil en nu net wanneer ik dit type ineens een felle flits en een redelijke donder :D

ron12

Alleen wat flitsen gezien die heel ver weg waren rond een uur of tien (geen donder gehoord) en een paar druppels in Nijmegen.dat was het dan :(
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

arjanbruggink

Mijn dag kan niet meer stuk, geheel onverwachts een onweersbuitje gehad. Uiteindelijk 3 bliksemfoto's geschoten, waarvan de eerste een mooie CG was. Foto's zijn wat mislukt door verkeerde instellingen, maar goed. Foto's volgen nog.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Leon Eikenaar

Gisteren ook nog kunnen genieten van het heerlijke onweer, helaas was de onweer een beetje ver weg, maar heb wel een paar foto's weten te maken  :)

Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar

Ries

Toen gisteraaf de bui net voorbij was, activeerde hij en werd ik op afstand getrakteerd op 3 donders! Eerste onweersdag van 't jaar, wahoooo!

Marsel

Toch leuk dat er nog wat celletjes actief bleken te zijn zo laat gisteravond. Een paar nog wat langer actieve cellen was verwacht, maar het activeren van sommige delen van de lijn over midden en oost NL verbaasde mij ook enigszins. Wellicht dat ze een nieuwe duw gekregen hebben door toenemende PVA vanuit t zuiden (over BE speelde dat fenomeen immers wat duidelijker een rol).
Ach ja, zo gaat dat met buien. Houdt t spannend laten we maar zeggen  ;D.

@weatherman
T zit je ook niet mee he ;).

arjanbruggink

Citaat van: Marsel op do 09 mei 2013 - 08:51
Toch leuk dat er nog wat celletjes actief bleken te zijn zo laat gisteravond. Een paar nog wat langer actieve cellen was verwacht, maar het activeren van sommige delen van de lijn over midden en oost NL verbaasde mij ook enigszins. Wellicht dat ze een nieuwe duw gekregen hebben door toenemende PVA vanuit t zuiden (over BE speelde dat fenomeen immers wat duidelijker een rol).
Ach ja, zo gaat dat met buien. Houdt t spannend laten we maar zeggen  ;D.

@weatherman
T zit je ook niet mee he ;).
Ja, het was toch apart. Het leek een zielig buitje en ineens werd de bui "opgetild" en hoppa.... Onweer.
Mag wel vaker zo, onverwachtse onweersbuien.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Marsel

Citaat van: arjanbruggink op do 09 mei 2013 - 09:02
Mag wel vaker zo, onverwachtse onweersbuien.
Dat zijn qua beleving vaak de mooiste, zeker als je er echt door verrast wordt :). In dat opzicht is de beleving anders dan vele jaren terug, toen ik nog niets met meteo had. Heerlijk was dat om als kind zijnde gespannen naar bed te gaan omdat er op de radio gezegd was dat er onweersbuien aan kwamen, om vervolgens in het holst van de nacht je bed uitgedreund te worden ;D.

Michaeltje1986

Citaat van: AOT op do 09 mei 2013 - 08:02
Gisteren ook nog kunnen genieten van het heerlijke onweer, helaas was de onweer een beetje ver weg, maar heb wel een paar foto's weten te maken  :)



Foto's? Screens van video bedoel je, je hebt toch nieuwe camera?

Dennis

Citaat van: Marsel op do 09 mei 2013 - 08:51
Wellicht dat ze een nieuwe duw gekregen hebben door toenemende PVA vanuit t zuiden (over BE speelde dat fenomeen immers wat duidelijker een rol).


IDD marsel - de "koppeling" in de lijn tussen Belgie/NL ging eerst kapot op na lijn Rotterdam/Brussel ; maar die kwam verder naar het oosten NL weer meer tot leven toen in gelderland rond 23u het weer begon

StevenOverijssel

Gisteren toch de bui nog over Deventer heen gehad!


Foto gemaakt bij de ijsselspoorbrug in Deventer tussen 23:00 en 24:00





Grtz. Steven
Always in the mood for some thunder and lightning

studio dewolf

Jouw foto is echt te groot  :P Maar wel prachtige CG,hoor en die kleur ook.

matthijs1994

Echt heel mooi ja. In Zwolle was het rond middernacht het weerlicht van die bui te zien, was ook heel erg mooi.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Powered by EzPortal