Onweerskansen 2013

Topic gezien door 251482 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 27 feb 2013 - 10:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Beste leden en gasten,

Het onweerseizoen gaat langzaam weer weer beginnen. Wij zullen hier uitgebreid aandacht aan gaan besteden door middel van verwachtingen. De verwachtingen zullen 2 a 3 dagen van te voren geplaatst worden. Mocht de situatie zo uitgemaakt zijn dan eerder, denk aan 28 juni 2011. Niet alleen de onweerskansen worden meegenomen in de verwachtingen, ook de kansen op hozen, hagel enz enz worden er in meegenomen. Wij proberen jullie zo goed mogelijk op de hoogte te brengen omtrent de kansen, helaas kunnen wij niet zeggen waar en hoe laat het gaat onweren.

Wij hopen op een spetterend onweerseizoen en we zien de foto's plus filmpjes graag op het forum!
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

StevenOverijssel

Spannend Spannend Spannend!! Het is weer bijna zo ver! Weg van het lantarenpaal staren en zeg hallo tegen s`avonds staren in de verte naar de wolken voor weerlichten! Dit jaar ben ik ook weer van de partij alleen met wat meer uitrusting :)


Heb er weer helemaal zin in. Nowcasten/f5en en blindstaren op de radar. Ook heb ik weer zin om de discussietopics door te spitten voor de laatste info en om nog meer te leren over het ontstaan van onweer . Ik hoop dan ook dat dit een mooi jaar wordt voor de onweersliefhebbers !

Ik ben er helemaal klaar voor wat jullie ??

Always in the mood for some thunder and lightning

Michiel Wesselink

Daar ben ik het helemaal mee eens Steven:)

Weerfreak 1337

Volledig mee eens, laat maar komen! ;D

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Giso84

@ Jan & Steev, prima verwoord en we hopen met ze allen dat het een donderend jaar gaat worden zonder de persoonlijke narigheid die de buien met zich mee kunnen brengen.  ;D
Ben zelf erg blij met mijn nieuwe woning want ik zit meer aan de rand van Alkmaar waardoor ik een mooi uitzicht heb op de buien die vanaf de kust komen.
Als de weerman loog, bedenk dan: 'tussen de druppels door was het droog'

Leon Eikenaar

Wij zijn er ook klaar voor!  ;)
Dit jaar gaan we het maken!  8)

PS.
Wij tellen al af voor het nieuwe seizoen ;)
http://art-of-thunder.webnode.nl/
Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar

arjanbruggink

Dit jaar een nieuwe F5 toets gekocht, de vorige was toch wel aardig versleten  :P
Laten we hopen dat 2013 een mooi en onweersrijk jaar wordt voor geheel NL en dat dit jaar de-net-niet-situaties achterwege blijven. Zit al met smart te wachten op de eerste onweersfoto's cq. mooie buienluchten.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

jornonweer

voor mij mag de winter stoppen, ik wil 15+ graden, bladeren aan de bomen,vogeltjes,bloemen en onweer!
Danger is real, fear is a choice.

Ramon Oost

Citaat van: AOT op wo 27 feb 2013 - 17:43
PS.
Wij tellen al af voor het nieuwe seizoen ;)
http://art-of-thunder.webnode.nl/

haha, je kan niet aftellen naar het nieuwe seizoen... het seizoen start wanneer de eerste echte onweersbuien op de kaarten staan ;)

Roald

Ik zoek nog een fanatieke mede chaser met auto uit de omgeving Nieuwegein, Aangezien ik zelf geen auto heb. Natuurlijk delen we de kosten.

Grt Roald

Dennis

Mannen/vrouwen me there too  :)

Lightning_Glenn


Onweer2012-0166 by Glenn_Mitchell ?, on Flickr

2013 season bring it on !!

Ik kan niet wachten, wens ook iedereen veel plezier en suc6 met het chasen, fotograferen, filmen en het volgen van.

StormCell

misschien al een verdwaalde ontlading op 8 maart in west vlaanderen... maar ach, de kaarten zullen toch nog bijdraaien :)

StormCell

Citaat van: AOT op wo 27 feb 2013 - 17:43
Wij zijn er ook klaar voor!  ;)
Dit jaar gaan we het maken!  8)

PS.
Wij tellen al af voor het nieuwe seizoen ;)
http://art-of-thunder.webnode.nl/

leuke site trouwens... groeten van de belgische collega :)

jorentje1997

Leuk leuk! Die lantaarnpalen mogen weer opgeborgen worden tot de winter want er zal licht uit de hemel komen :D

Aan de ene kant heb ik echt wel zin in onweer en echt felle buien maar aan de andere kant, als mountainbiker (mensen die dit ook doen herkennen het zeker en vast) is het soms niet zo leuk. Je bent gezellig wat door de bossen aan het scheuren als je plots een pikzwarte hemel op je af ziet komen. Zoek dan maar eens een goeie schuilplaats =o

StormCell

Citaat van: jorentje1997 op do 28 feb 2013 - 20:33
Leuk leuk! Die lantaarnpalen mogen weer opgeborgen worden tot de winter want er zal licht uit de hemel komen :D

Aan de ene kant heb ik echt wel zin in onweer en echt felle buien maar aan de andere kant, als mountainbiker (mensen die dit ook doen herkennen het zeker en vast) is het soms niet zo leuk. Je bent gezellig wat door de bossen aan het scheuren als je plots een pikzwarte hemel op je af ziet komen. Zoek dan maar eens een goeie schuilplaats =o

simpel toch, onder de hoogste boom :) spanning gegarandeerd :p

Pascal Soomers

Yes! Eindelijk weer een nieuw topic! Kan niet wachten om de eerste klappers van het jaar weer te zien :-D!
When a supercell arrives, you must be prepared.

Tyshane

Ik heb er ook weer helemaal zin in in komend onweersseizoen! Leuk om de bovenstaande enthousiaste berichten te lezen. Let's bring it on! :)


Citaat van: jorentje1997 op do 28 feb 2013 - 20:33
Aan de ene kant heb ik echt wel zin in onweer en echt felle buien maar aan de andere kant, als mountainbiker (mensen die dit ook doen herkennen het zeker en vast) is het soms niet zo leuk. Je bent gezellig wat door de bossen aan het scheuren als je plots een pikzwarte hemel op je af ziet komen. Zoek dan maar eens een goeie schuilplaats =o

Ik bike ook graag, maar als ik weet dat er dergelijk weer aan zit te komen dan hou er daar wel rekening mee van te voren. En als je aan de weerhobby doet, dan wordt je meestal niet verrast door dit soort weer. Dan weet je meestal wel dat het op het programma staat. ;)

Je kan van de nood een deugd maken en er met de bike op uit om van het weer te genieten. Van te voren nadenken over uitvalswegen en schuilplekken en deze beide zeer leuke hobbies gaan heel goed samen. Dus nee ik herken me er niet in! ;)

jorentje1997

Citaat van: Tyshane op za 02 mrt 2013 - 17:17
Ik bike ook graag, maar als ik weet dat er dergelijk weer aan zit te komen dan hou er daar wel rekening mee van te voren. En als je aan de weerhobby doet, dan wordt je meestal niet verrast door dit soort weer. Dan weet je meestal wel dat het op het programma staat. ;)

Je kan van de nood een deugd maken en er met de bike op uit om van het weer te genieten. Van te voren nadenken over uitvalswegen en schuilplekken en deze beide zeer leuke hobbies gaan heel goed samen. Dus nee ik herken me er niet in! ;)

Daar heb je een punt, maar onweer komt regelmatig voor na prachtige zomerdagen.. Dan weet ik wel dat de kans op onweer bestaat maar dan wil je toch naar buiten omdat het net zo'n prachtig weer is. Maar ik heb de ultieme oplossing! De schorre in Oostende met al die bunkers zal ik wel droog blijven :D

Marsel

We hebben er weer zin in :D.
Onweer wat echt boven land vanaf de grond gevoed wordt is in de maand maart vrij zeldzaam, temeer omdat de zon nog niet voldoende hoog aan hemel staat om temperaturen boven land snel op de krikken.
Het echte zomerse warmbloedige onweer komt in deze maand dan ook niet of nauwelijks voor. Bovendien zijn onze zuidelijke brongebieden (zuidelijk Europa) ook nog niet bijzonder warm.
Dat verandert echter vrij snel in de loop van april. Dan krijgt de zon het voor het zeggen en zal het vooral landinwaarts steeds gemakkelijker tot vrije convectie komen.
Deze maand dus nog even geduld, maar zo langzaam maar zeker komen we er wel ;).

Powered by EzPortal