Blikseminslag op een SUV

Topic gezien door 1551 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 22 sep 2012 - 15:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Tyshane

Pats, wat een knetter, zal je toch even het apelazerus schrikken zeg! In de slowmo zie je ook wat een enorme lichtflits je eerst ziet! Op het eind remt hij af, toch maar even stoppen?

Marlieke

Iets dergelijks hebben wij ook meegemaakt op de snelweg vlakbij Boppard in Duitsland, 4 jaar geleden. Een auto die voor ons reed kreeg de volle lading. We reden van de camping weg om terug te gaan naar huis toen het begon te onweren. En het werd heftiger en heftiger. Op de snelweg zag je geen hand voor ogen en pats..boem.. daar was die megaflits en megaknal voorafgegaan door heel veel andere flinke flitsen en knallen. Schrikken maar tegelijk toch ook wel gaaf. De auto die de volle lading kreeg kon gewoon doorrijden en had niets. Dit weet ik omdat we nog zeker 60 km achter hun hebben gereden op de snelweg. En ze stopten niet en ze vertoonden ook geen afwijkend gedrag.

Dus wanneer er verder niets aan het handje is, is het eigenlijk wel heel erg gaaf om te zien en te horen.
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

Tyshane

Citaat van: Marlieke op za 22 sep 2012 - 22:49
Iets dergelijks hebben wij ook meegemaakt op de snelweg vlakbij Boppard in Duitsland, 4 jaar geleden. Een auto die voor ons reed kreeg de volle lading. We reden van de camping weg om terug te gaan naar huis toen het begon te onweren. En het werd heftiger en heftiger. Op de snelweg zag je geen hand voor ogen en pats..boem.. daar was die megaflits en megaknal voorafgegaan door heel veel andere flinke flitsen en knallen. Schrikken maar tegelijk toch ook wel gaaf. De auto die de volle lading kreeg kon gewoon doorrijden en had niets. Dit weet ik omdat we nog zeker 60 km achter hun hebben gereden op de snelweg. En ze stopten niet en ze vertoonden ook geen afwijkend gedrag.

Dus wanneer er verder niets aan het handje is, is het eigenlijk wel heel erg gaaf om te zien en te horen.

Klinkt wel als een spannende ervaring ja!  :o In principe zit je in een auto heel veilig (kooi van Faraday), maar toch kan de inslag wel wat schroeiplekken geven  >:( en uiteraard een flink lawaai waardoor je toch best even flink kan schrikken lijkt me!  8)

Powered by EzPortal