Onweerskansen 19 en 20 augustus

Topic gezien door 90053 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, do 16 aug 2012 - 21:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paspimefonic

Hier veel flitsen waargenomen, in de verte wat rommels.
Hopelijk nog wat regen vannacht, wat ons misschien verkoeling kan gaan brengen?  ;D
Die flitsen waren overigens machtig mooi!  ;D

Wie weet wat de nacht ons gaat brengen qua onweer, maar zoals het spreekwoord luidt "Niets is zo veranderlijk als het weer"
Ik kan me goed voorstellen dat er een aantal best teleurgesteld zijn, maar kom op, moet daar nou je hele avond door verziekt worden? Het moment dat je humeur verder gaat dan wat teleurgesteld zijn, begint het naar mijn inziens toch meer op een lichte obsessie te lijken. Ik hou ook dit forum in de gaten enz, en ben helemaal waus van onweer. Komt er onweer, dan is dat vet, maar komt het niet, dan is het zo, en je kan er geen klap mee. Het enige wat je kan, is hopen op een evt volgende kans.


SniperEye

brute foto! Hier in Limburg is het nog zweten. Zodra het gaat regenen ren ik naakt naar buiten om af te koelen :D

Op mijn WeatherPro app leek het of er een cel ontstond in het zuiden van Belgiƫ. Op sat24 lijkt het tegendeel. Geen idee waar ik op het internet een ander satellietbeeld kan checken.

Paspimefonic


Channiej

Zeer mooie foto trouwens!!

Wat er trouwens in Zuid Frankrijk afspeelt, komt dat onze kant op. Ben gewoon benieuwd of we inderdaad nog van die zware complexen krijgen....

david_meyer25

Ik hoop dat er nog regen komt in Gouda want dat hebben we wel nodig.

Paspimefonic

Hebben we in Gouda zeker nodig!  :P

Kay1989

Zeer fel weerlicht te zien vanuit de tuin hier in Kampen richting het ZWW. Stap zo nog ff op de fiets denk ik :)

dondertje127

Ook in Arnhem de Laar is duidelijk weerlicht te zien.

Kay1989

Toen ik eenmaal op locatie stond onder de N50 te Kampen deactiveerde het hele zwikkie, helaas

frankaloe

Citaat van: SniperEye op zo 19 aug 2012 - 23:19
brute foto! Hier in Limburg is het nog zweten. Zodra het gaat regenen ren ik naakt naar buiten om af te koelen :D


uhmm.maak je daar dan ook een foto van???  ;D ;D ;D
geintje..... 8) 8) :-[
hier 23 grd buitentemperatuur..
binnen wil het nog niet lager dan 28 grd ondanks de waaiers aan en alle ramen en deuren open...
staat praktisch geen zuchtje wind..word een kleffe nacht vrees ik.
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

Leon Eikenaar

hoppa had een mooi uitzicht vanuit me slaapkamerraam!
Ging lekker tekeer ;)
Heb nog wat foto's geschoten van een paar mooie CG en CC bliksems!
Mijn dag is weer goed ;)
Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar

Tyshane

Jep hier ook, het was niet veel maar toch weer een onweersdag bijgetekend. :) Was weer een spannende dag / tijd.

Marsel

Eerder vanavond in de buurt van R'dam enkele felle ontladingen mee gekregen. Verder een enkele CG uit hoge Ac basis en in de nabijheid van de bui even veel wind (echt forse stoten met veel afgewaaid blad ed).
Nu het aandachtsgebied met enkele (onweers)buien langzaam oostwaarts wegtekt kunnen we zeggen dat het inderdaad moeilijk ging. Lokaal enkele (forse) onweersbuien met hoge basis zonder dat goede organisatie/clustering optrad, dat was ook de bedoeling.
Het blijft toch enigszins pijnlijk als een dergelijke CAPE-bom niet optimaal gebruikt kan worden. Het hoe en waarom is eerder vandaag meerdere malen besproken, zie http://forum.meteo-service.nl/index.php/topic,2576.msg25604.html#msg25604.
Al met al kunnen we denk ik stellen dat de terughoudendheid in de verschillende berichtgeving terecht is geweest. Een wijze les voor sommigen: CAPE is niet alles ;).

X-treme

Ook al was er weinig onweer, ik heb het wel mogen aanschouwen tussen zoetermeer en haarlem vanuit de auto.
Nog even gestopt bij de shell op de A4 waar ik een aantaal zeer mooie (en redelijk dichtbij) cg's heb gezien.
Helaas had ik me camera niet bij me  :(
Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

Roald

Even een korte chase bij Nieuwegein op de dijk.

Gelukkig na heleboel slechte berichten voor vandaag toch nog iets gekregen :-)
Heb helaas wel wat vlekjes/stof op de sensor, Iemand een idee hoe dat weg te krijgen, Doe maar even via PM past niet echt in dit topic ;-)

ChielDeventer

Komen toch nog schitterende plaatjes voorbij zeg! Hier in west Frankrijk is er niets bijzonders te beleven, het is stabiel zomerweer en dat al weken. Geniet er van daar!

Ries

Citaat van: Marsel op ma 20 aug 2012 - 00:26
Eerder vanavond in de buurt van R'dam enkele felle ontladingen mee gekregen. Verder een enkele CG uit hoge Ac basis en in de nabijheid van de bui even veel wind (echt forse stoten met veel afgewaaid blad ed).
Nu het aandachtsgebied met enkele (onweers)buien langzaam oostwaarts wegtekt kunnen we zeggen dat het inderdaad moeilijk ging. Lokaal enkele (forse) onweersbuien met hoge basis zonder dat goede organisatie/clustering optrad, dat was ook de bedoeling.
Het blijft toch enigszins pijnlijk als een dergelijke CAPE-bom niet optimaal gebruikt kan worden. Het hoe en waarom is eerder vandaag meerdere malen besproken, zie http://forum.meteo-service.nl/index.php/topic,2576.msg25604.html#msg25604.
Al met al kunnen we denk ik stellen dat de terughoudendheid in de verschillende berichtgeving terecht is geweest. Een wijze les voor sommigen: CAPE is niet alles ;).
Precies, het is wel even een stukje complexer dan dat. Ik weet niet wat hier verder in de nacht nog gebeurd is, maar gisteraaf laat zag ik nog 2 ontladingen op een kilometer of 5 afstand. Jippiejee.

david_meyer25


Jmanig

Mooie plaatjes hoor! Prachtig! Iedereen ook goed de hete nacht door gekomen?
<a href="http://www.hetweeractueel.nl/weer/enschede/actueel/" target="_blank">[img width=189 height=

Marlieke

Citaat van: SniperEye op zo 19 aug 2012 - 23:19
Zodra het gaat regenen ren ik naakt naar buiten om af te koelen :D

Heb niets gelezen over een gillende, wegrennende mensenmassa in de telegraaf vanmorgen dus ik neem aan dat het niet geregend heeft daar?  :P 8)
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

Powered by EzPortal