Onweerskansen 13 t/m 15 augustus

Topic gezien door 101966 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 11 aug 2012 - 12:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

suus2012

goede avond iedereen Breskens (zeeuws vlaanderen) aan de kust hier heftige wind in de verte erg donker dus een bui valt er misschien her of der..verder nu weer wat zon ,wolken warmte is iets minder geworden.
zoveel meer tussen hemel en aarde

Stephanie


Weatherman

Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Arend

Citaat van: Stephanie op wo 15 aug 2012 - 19:03
Hier valt nu een hoosbui :(

Leuk, hoop dat we dat hier vandaag ook nog meemaken.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

VinceBongiovi

hagel kanonnen zijn weer bezig

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Dijker

hier langs de kust in maasdijk  (Nabij hoek van holland) waait het behoorlijk hard met ruk winden

nog geen regen wel donker boven mij

NitroGenetics

laat het maar wat meer oostelijk worden xD

Marco uit Hangar 5

Onderweg van Schiphol naar Heerhugowaard wat gespetter uit lichte regenbuitjes.. stik benauwd hier en nu ook een licht buitje boven Heerhugowaard. In het westen en zuidwesten wordt het nu langzamerhand weer donkerder...

Volgens mij is dit het nog niet, het echte werk moet nog komen.. werd ook pas vanaf 20:00 hier in Noord Holland verwacht volgens KNMI.

Die lijn op de Noordzee ziet er wel heftig uit overigens!
Marco Nierop
http://zweef.nl/

GekkeLeo

Ik zie hier in de verte die bui bij Den Haag. Nog niks gezien of gehoord.

Dennis

KNMI Guidance Uitgifte: 15/08/2012 17.59 uur LT

Momenteel valt er al af en toe wat lichte buitjes uit de middelbare bewolking (kleine Cb's). De fellere buien nu boven het zuiden van de Noordzee en het westen van België, deze buien moeten de komende uren verder gaan uitgroeien tot de buienlijn die de modellen al vele runs laten zien. Wel is het zo de activiteit van de buienlijn boven ons land de afgelopen runs is afgebouwd. Het patroon zal vanavond dus meer een verbrokkeld beeld laten zien i.p.v. strak opgelijnd. De KOUW-kans gaf al een hoge kans op onweer aan en dat wordt nu ook waargenomen, ook hagel is zeer waarschijnlijk. De vraag is nu hoe hoe intensief en uitgebreid het onweer gaat worden. De conditionele KOUW-kansen op meer 50, 100, 200 en 300 ontl. in 5 minuten in SGG is resp. 60, 40, 30 en 20%. Ook Harmonie komt als maximale intensiteit in een SGG nu niet verder dan 150 ontl. Vooralsnog geen aanleiding om eventueel op te schalen naar code oranje. De neerslag op het koufront zelf lijkt niet al te actief en deze zal in de tweede helft van de nacht het noordoosten van het land verlaten. Morgen overdag laten Hirlam en Harmonie nog een heel enkele buitje zien, maar deze zullen niet al te veel voorstellen.

Met name aan de voorzijde van de buienlijn vanavond kans op (zware) windstoten. Meeste in de orde 35-45 kn, maar Harmonie geeft een zelfde duidelijk signaal. De kans hierop is reëel, er is net voor het front uit waarschijnlijk voldoende schering. In de waarschuwingsteksten gaan we vooralsnog uit van maximale uitschieters van 80 km/uur. Hirlam berekent na frontpassage kortstondig een 6-7 Bft langs de westkust

Dijker

Citaat van: GekkeLeo op wo 15 aug 2012 - 19:17
Ik zie hier in de verte die bui bij Den Haag. Nog niks gezien of gehoord.

he wat doe jij in den haag haha.... ben je verdwaald  :P :P

Reutel

Citaat van: Weatherman op wo 15 aug 2012 - 19:08
Ik heb het gewoon droog  :P

Troost je, ik ook! Buienlijntje is net ten noorden van Tilburg ontstaan.

Stephanie

Citaat van: Reutel op wo 15 aug 2012 - 19:21
Troost je, ik ook! Buienlijntje is net ten noorden van Tilburg ontstaan.
Ik had er ook even bij moeten vermelden dat ik In Sprang ben, niet in Tilburg ;)

GekkeLeo

Citaat van: Dijker op wo 15 aug 2012 - 19:20
he wat doe jij in den haag haha.... ben je verdwaald  :P :P
Ben gewoon thuis, maar zie vanaf hier wel een donkere lucht richting Den Haag

VinceBongiovi

Eerste klappen gehoord in Zeeland

Marco_Goes

Hoor een constant gedonder aankomen in de verte

mauriceb

Anders gaat het hier ff waaien, godnondeju! zie de bui van den haag in het westen hangen maar die wind hier is niet normaal, krahct 7 gok ik.

VinceBongiovi

dondert, flitst en regent aardig door

MWegman

Wordt snel donker hier (Alphen a/d Rijn). Bui boven Den Haag lijkt opgelost.
Voor weer- en andere foto´s, join deze community op facebook: http://www.facebook.com/marielle.wegma

Powered by EzPortal