Onweerskansen 13 t/m 15 augustus

Topic gezien door 101898 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 11 aug 2012 - 12:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

mauriceb

ik geef niet op hoor, gaat gewoon komen. we moeten geduld hebben.

Danny112

Is het niet zo dat die buien die nu over de Noordzee trekken van het warmtefront/convergentielijn afkomstig zijn en dat de stevige buien die verwacht zijn straks, met een stroming die meer van zuidwest naar noordoost is, ontstaan? Dat de buienlijn als het ware kantelt?

NitroGenetics

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 15 aug 2012 - 17:08
Lol 10 mei was het ook zo, vele weten wel wat er in Vierlingbeek gebeurt is ;)

precies  jan, de zoveelste keer dat onze weervrouwen en weermannen zoveel denken te weten :D (ntrlijk ze weten veel maar hun hebben het ook akelig vaak fout gehad te laaste tijd)

maar als men de laaste tijd al wel weet is dat onweer zeer moeilijk te voorspellen is en het met een halve graad temp een totaal ander verhaal kan worden dit is dan een van de voorbeelden kortom er speelt veel meer dingen mee dan slechts op het blote oog gaan casten , wat veelal tegenwoordig gewoon doen.

Dennis

De voorwaarschuwing van vandaag staat als een huis - je kunt er in alle situaties 2 kanten mee op - komt onweer wel dan jubelstemming en blij dat er gewaarschuwd is  -komt onweer niet dan balen en zeggen: wat een flop

Zo werkt het gewoon niet in dit weerland: het is oa de voorpret en het gezamelijk bekijken van de prognoses (daar is al het werk aan besteed) -

MvG Dennis

matroesjka-world

Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Marco uit Hangar 5

Vage wolkenlucht hier momenteel (Schiphol), behoorlijk grijs richting het westen, maar het zit erg hoog, castellanus hier en daar, maar nog niet erg overtuigend.. meeste lijkt toch op gewoon altocumulus.
Marco Nierop
http://zweef.nl/

SniperEye

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 15 aug 2012 - 17:08
Lol 10 mei was het ook zo, vele weten wel wat er in Vierlingbeek gebeurt is ;)

Don't tell me. Ik was dus te vroeg gestopt met chasen. Sindsdien ken ik het motto "never stop chasing" maar al te goed.

Tyshane

Citaat van: Dennis op wo 15 aug 2012 - 17:21
De voorwaarschuwing van vandaag staat als een huis - je kunt er in alle situaties 2 kanten mee op - komt onweer wel dan jubelstemming en blij dat er gewaarschuwd is  -komt onweer niet dan balen en zeggen: wat een flop

Zo werkt het gewoon niet in dit weerland: het is oa de voorpret en het gezamelijk bekijken van de prognoses (daar is al het werk aan besteed) -

MvG Dennis

Helemaal mee eens Dennis, mooi gezegd!

Jan van Ooijen

Belangrijkste aandachtspunt is echter de buienlijn van vanavond. De potentie voor enkele zware buien is duidelijk aanwezig, er is redelijk veel CAPE (1500) + windschering en een duidelijke trigger kan het koufront zijn. Kans op hagel is ook aanwezig, met name aan de voorzijde van de lijn en als er buien vooruit ontstaan.

KNMI
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

sjorske

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 15 aug 2012 - 17:08
Lol 10 mei was het ook zo, vele weten wel wat er in Vierlingbeek gebeurt is ;)

Op 10 mei kwam het inderdaad laat opgang. Maar het was om 18 uur wel al op gang. Maar toen hadden we inderdaad ook een hoge treksnelheid van de buien. Ik heb ze toen niet meer in kunnen halen in ieder geval.

Is er een kaart waarop te zien is waar de lijn gaat ontstaan?

ChielDeventer

Vanochtend vroeg vanuit Utrecht vertrokken richting Poitiers, waar we nu aangekomen zijn. Onderweg erg onstabiele luchten en rond het middaguur ook een behoorlijke bak water gehad. Kon best dat er onweer bij zat, maar dat was niet waarneembaar. Ik zie dat het in Nederland nog niet echt wil vlotten, maar wat niet is kan nog komen?

Marco uit Hangar 5

Het wordt nu heel snel heel erg donker vanuit het zuidwesten.. geen zin om zeiknat te regenen, dus ik ben even foetsie in de auto richting Heerhugowaard. :) (nu nog even op Schiphol)
Marco Nierop
http://zweef.nl/

Tyshane

Het is mooi om te zien hoe her en der de bloemkolen aan het groeien zijn, samen met dat kleffe en benauwde weer en die hoge temperaturen zou je haast wel een paar flinke buien kunnen verwachten. De berichten zijn ook best positief, dus heb goede hoop.

PatrickM

Eerste bui met rode pit in Belgie, nog geen onweer maar zal er zo wel op komen. Bui trekt naar Zeeland.
En nu met onweer, kom maar op ;D

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Rogierhgv

Ik hou het op een paar spetters vanavond.
Voelt niet benauwd aan, en waait me veel te hard hier, zegt natuurlijk niet zo veel, maar mijn gevoel zegt dat het niks wordt.
Hopelijk heb ik het helemaal fout. :P

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

PatrickM

Mooie luchten op de Noordzee bij die bui denk ik.

Weatherboy

Citaat van: Rogierhgv op wo 15 aug 2012 - 18:27
Ik hou het op een paar spetters vanavond.
Voelt niet benauwd aan, en waait me veel te hard hier, zegt natuurlijk niet zo veel, maar mijn gevoel zegt dat het niks wordt.
Hopelijk heb ik het helemaal fout. :P

Vind je dat nou nog raar? Leuke kaarten natuurlijk, maar die wind is weer veels te vroeg om. Ik wacht nog heel even af vanwege de belgische bui, maar als daar weinig ;ijnvormig ontstaat dan is het wederom misser 135 van 2012. Iets wat we zondag zeker gaan zien, dat glazenfront zegmaar

PatrickM

Die bui op de Noordzee activeert steeds meer richting de kust.

Edit : flinke plensbui, hopelijk heeft het geen negatieve invloed.

Powered by EzPortal