Onweerskansen 13 t/m 15 augustus

Topic gezien door 101913 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 11 aug 2012 - 12:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Marsel

Citaat van: Johann op wo 15 aug 2012 - 12:02
Denk het niet. Mi toch wat extra "aandacht" voor dit gebied (level2). Juist hier zien we maximale CAPES, PVA dan wel convergentie.

Yup, daar lijkt het inderdaad op. Ik had het nog niet eerder gezien, een opschaling alleen vwb de 'probability' op zwaar weer zonder dat overige facetten in de forecast daadwerkelijk veranderd zijn.
Overigens lijkt het PVA max. van de naderende hoogtetrog westelijker te liggen dan het LVL2 gebied. Hoge CAPE en prefrontale heliciteit lijken de belangrijkste redenen om een aandachtsgebied te rechtvaardigen mi.

EDIT: @ Vortex, dank voor je post.
Citaat van: Vortex op wo 15 aug 2012 - 12:06
Van Pieter:
"Had iets te vlug op "submit" geklikt. Ik denk dat een level 2 toch wel gerechtvaardigd is, vanwege de kans op windstoten en waarschijnlijk ook wat hagel. Het is een beetje een randgeval. Vandaar een last-minute-upgrade. Het wordt interessant te zien hoe de buien zich gaan gedragen bij matige windschering ~ 15 m/s, maar toch relatief veel storm-relative helicity."

Tyshane

Citaat van: Johann op wo 15 aug 2012 - 12:02

Denk het niet. Mi toch wat extra "aandacht" voor dit gebied (level2). Juist hier zien we maximale CAPES, PVA dan wel convergentie.

Begrijp ik, alleen denk ik niet dat deze waardes in die 20 minuten significant zijn veranderd. M.a.w. de eerste uitgave iets te snel gemaakt wellicht.


Johann

Citaat van: Marsel op wo 15 aug 2012 - 12:07
Yup, daar lijkt het inderdaad op. Ik had het nog niet eerder gezien, een opschaling alleen vwb de 'probability' op zwaar weer zonder dat overige facetten in de forecast daadwerkelijk veranderd zijn.
Overigens lijkt het PVA max. van de naderende hoogtetrog westelijker te liggen van het LVL2 gebied. Hoge CAPE en prefrontale heliciteit lijken de belangrijkste rede om een aandachtsgebied te rechtvaardigen mi.

Denk ook dat we het in die richting moeten zoeken. Leuk en vooral ook interessant de diverse discussies desbetreffend. Trouwens bedankt voor je bijdrages Marsel, altijd weer een "verrijking" voor het forum om de visie en know-how van de meteoroloog er naast  te hebben. Thx daarvoor !

jeffrey83

Dat pijltje van het onweers icoontje staat precies op middelburg... Als dat nou toch eens de trekrichting zou zijn van de buien ;) ;)

Jan van Ooijen

Uurlijkse neerslag weermodel Hirlam

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Fren

Zit nog net in het LVL 1 gebied. Benieuwd wat er vandaag gaat gebeuren.
The question is not IF disasters happen but WHEN they happen!
He, who controls the world, faces the

SniperEye

Dat heeft mij doen besluiten om namiddag toch op chase te gaan. Aangezien ik hier in het hart van het level 2 gebied zit kan ik tot vrij kort tijd beslissen waar ik naar toe ga.

dondertje127

Twijfel nu of ik de fiets zal pakken ivm 'zal ik wel droog aankomen?' als ik terug fiets rond een uur of 17.

Weatherman

Zit midden in level 2 gebied, spannend.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Gerard1995

Citaat van: Weatherman op wo 15 aug 2012 - 12:39
Zit midden in level 2 gebied, spannend.

Dat is natuurlijk nog niet 100% garantie :-P kijkend naar het verleden....
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

maarten otto

En toch ga ik barbeknoeien vanavond...  ;)  Gewoon gokken dat het in Almere net wel te doen is.
Met 250 km/h boven de kassen van het Westland en de Hollandsche Brug met windkracht 8.... Durven jul

SniperEye

Hoop dat Pukkelpop nu wat minder laconiek reageert.

T-inus

Die zitten midden in dat lvl 2 gebied inderdaad.

We zullen gaan zien wat er gaat gebeuren, ik ga denk ik wel even op chase straks. Maar eerst flink nowcasten!
Some men see things as they are and say : "why?" - I dream things that never were and say : "why not

Graphicnizor

Citaat van: SniperEye op wo 15 aug 2012 - 12:49
Hoop dat Pukkelpop nu wat minder laconiek reageert.

kun je al vergeten als je ziet hoe de reacties zijn op Jan

IkWilbert

@Marsel je wordt nog beroemd  ;)
zie geenstijl.nl  8)

Weatherman

Citaat van: Gerard1995 op wo 15 aug 2012 - 12:42


Dat is natuurlijk nog niet 100% garantie :-P kijkend naar het verleden....
Weet het, het is de laatste keren telkens mis gelopen voor hier.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Stephanie

Haha, GS neemt niet eens de moeite zelf een topic te schrijven, nice 8)

Fren

de NS schrapt in elk geval al enkele treinen  8)
The question is not IF disasters happen but WHEN they happen!
He, who controls the world, faces the

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal