Onweerskansen 13 t/m 15 augustus

Topic gezien door 101918 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 11 aug 2012 - 12:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Reutel

Citaat van: Weatherboy op di 14 aug 2012 - 13:51
Trekt wéér langs :( Tjonge, wordt je ook niet vrolijk van.

Zeg uuuh azijnpisser :P

Volgens mij mag jij niet meer klagen!  8)

Dennis

KNMI Guidance:

Er is een duidelijk convectief signaal in alle modellen voor vanmiddag en begin van de vanavond in de vore. Het kunnen pittige buien zijn die niet snel trekken, waardoor er lokaal veel neerslag kan vallen. KOUW komt met 40-80% in het midden en zuiden, dus kans op onweer. Hagel is ook niet uitgesloten. De buien zullen vanavond op dagelijkse gang uitdoven. Morgen opnieuw buien, vlak voor en op het koufront. Waarschijnlijk met iets meer organisatie. De potentie voor zwaardere buien is echter duidelijk aanwezig, er is meer CAPE en windschering en een eventuele trigger kan het koufront zijn. De diffluente hoogtestroming kan een eventuele lijn wel deformeren of zelfs uiteen trekken. Het huidige verwachte neerslagpatroon suggereert dit ook al enkele runs achter elkaar: Een actief deel trekt over zee noordwaarts (meeste PVA), terwijl het zuidoostelijk deel over België of het zuiden oostwaarts lijkt te trekken (gebied met hoogste CAPE-waarden). Iets om de komende runs goed in de gaten te houden.

Uitgifte: 14/08/2012 11.48 uur LT

Weatherboy

Citaat van: Reutel op di 14 aug 2012 - 13:55
Zeg uuuh azijnpisser :P

Volgens mij mag jij niet meer klagen!  8)

Ja man, dit is zo flauw. bui op 1 km afstand en het gaat nog langs. Laat het dan een eind weg ontstaan, dit is inderdaad erg zuur :o

Maar dit is me eerste klacht sinds 1,5 week weer :P

frankaloe

het is hier behoorlijk aan het betrekken en de bewolking ziet af en toe best wel dreigend..
zie webcam

momenteel 26 grd
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

Marcel

Citaat van: Weatherboy op di 14 aug 2012 - 14:02
Ja man, dit is zo flauw. bui op 1 km afstand en het gaat nog langs. Laat het dan een eind weg ontstaan, dit is inderdaad erg zuur :o

Maar dit is me eerste klacht sinds 1,5 week weer :P

Niet helemaal  ;D

Citaat van: Weatherboy op ma 13 aug 2012 - 14:49
Voorlopig zit ik nog steeds onder die bagger. En het is niet echt lekker weer. Waarom gebeurt dit telkens boven Amstelveen >:(
Met vriendelijke groet,
Marcel  Mijn hobbypagina: https://www.flickr.com/photos/marcelwestland/

mauriceb

Citaat van: Weatherboy op di 14 aug 2012 - 13:51
Trekt wéér langs :( Tjonge, wordt je ook niet vrolijk van.
Tja amstelveen... daar trekken zelf de buien met een grote boog omheen ;)

Marco uit Hangar 5

West van Schiphol, zeg maar boven of in de buurt van Haarlem, trok het heel snel dicht, zo te zien regent het er nu.. onweer heb ik niet kunnen waarnemen. Volgens buienradar de hoogste wolkentoppen in het oosten van de kop van Noordholland in de buurt van Enkhuizen (9-10km half uurtje geleden, nu alweer minder hoog), maar daar nog geen regen of onweer volgens de radar... vreemd.
Marco Nierop
http://zweef.nl/

JorisK

Lekker onweersbuitje boven Zaandam, flinke trommels en flinke stortregen nu ook, genieten hoor!

PatrickM

't is weer zo ver, net een onweersbui links van me, en nu de volgende rechts.. Als dat linker deel nou eens activeert bij die bui :-*

Reutel

Er ontstaat een flink actief lijntje over midden NL!!!

Weatherboy

Citaat van: PatrickM op di 14 aug 2012 - 14:37
't is weer zo ver, net een onweersbui links van me, en nu de volgende rechts.. Als dat linker deel nou eens activeert bij die bui :-*

Welkom bij de club.

Citaat van: Marcel op di 14 aug 2012 - 14:12
Niet helemaal  ;D

Die weet jij snel te vinden ;) Ook weer precies boven Amstelveen terwijl de rest van NL met zon zat. Dat eeuwige non-weer is zo frustrerend.  Nu ook weer, nevel en mist. En het heeft niet eens geregend.

hj32

Citaat van: Reutel op di 14 aug 2012 - 14:40
Er ontstaat een flink actief lijntje over midden NL!!!

Dat viel mij ook op idd  :)

Serge

ben ik ff niet in Amersfoort en wat zie ik op de radar!! ,.. nou dan maar hopen dat het ook hier 20 km verderop komt in Barneveld
Waar is mijn cape

Weatherboy

Heel veel rommels uit de bui ten oosten. Eigenlijk onophoudelijk. Gaat weer ten oosten langs.

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Tyshane

Vanaf het Heerderstrand kan je goed zien, ten Zuidwesten, dat er flinke wolken aan 't opbollen zijn i/d verte. Radar laat al goede hoogtes zien!

PatrickM

En nu ook ten noorden onweer van mij.. Nu nog ten zuiden en we hebben alle richtingen gehad ;D

frankaloe

momenteel is het beginnen met regenen.
als die buienlijn vanaf onder aangroeit kan er hier ook nog onweer opkomen..
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

Serge

Barneveld nu ook mooie lange donkere rommels
Waar is mijn cape

Pascal Soomers

Er is een wereldwonder gebeurd.. Onweer in Limburg!
When a supercell arrives, you must be prepared.

Powered by EzPortal