Onweerskansen 6 en 7 augustus

Topic gezien door 17896 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 06 aug 2012 - 08:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

riddler

Citaat van: JorisK op ma 06 aug 2012 - 13:09
Echt waar? Welk gedeelte van de Zaanstreek?
Oost, het lijkt ook wel of de buien steeds weer net boven Amsterdam activeren

Weatherboy

Rivier in de straat! Eindelijk ;D


Leon Eikenaar

Gelukkig deze middag vrij ;)
Nu maar hopen dat Zwolle ook wat onweer krijgt ;)
Gisteren 2 x misgelopen....
Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar

Weatherboy

Maar na een korte pauze kunnen we ons voor vanavond een vooral vannacht weer opmaken voor de volgende buientrein. Vooral een de kustprovincies lijken het beste te liggen.

Momenteel draait de stroming van ZW naar W, later NW. En kijk eens wat we van Engeland tegoed krijgen:


Reutel

Regen? Waar hebben jullie het over? Hier is de afgelopen weken niet meer dan 3 druppels gevallen, om over onweer maar helemaal niet te spreken...  8)

Tyshane

Een aantal buien is toch verticaal aardig aan het doorgroeien:

Tyshane

Stukje knmi guidance:

In de polaire lucht boven land een duidelijke dagelijkse gang in de bewolking. Nabij troggen zien we meer een clustering van buien en ook de kustregio's laten vannacht vanwege het relatief warme zeewater convectieve bewolking zien. Toppen van de Cb's FL250-300. Morgen worden de toppen wat lager vanwege een opwarmende bovenlucht. Morgenavond laat wellicht ook wat frontale bewolking in het zuidwesten op nadering van de frontale afloper.

Momenteel in het noordwesten en noorden van het land bij de trog stevige regen- en onweersbuien met lokaal hagel en veel neerslag in korte tijd. Elders komen er verspreid enkele buien voor, ook hierbij is kans op onweer en hagel, KOUW komt met kansen van 60-70%. Vanmiddag in het westen van het land tijdelijk afnemende buiigheid als de eerste trog wegtrekt, maar op nadering van de hoogtetrog vanavond in het kustgebied opnieuw buien. De buien worden morgen geleidelijk minder actief en de onweerskansen zijn dan klein. Morgenavond laat in het zuidwesten misschien wat lichte regen bij de frontale afloper.

Uitgifte: 06/08/2012 12.22 uur LT.

Pascal Soomers

Er komen nu wat buien aan vanuit het westen en zuidwesten. Zit momenteel nog geen onweer op, maar dat kan wel ieder moment. Ben benieuwd! Ik heb het dan over deze:

When a supercell arrives, you must be prepared.

X-treme

Wel wat onweer geweest hier in Haarlem, helaas moest ik werken dus kon er alleen in me pauze wat van mee krijgen :(
Heb wel vanmorgen voordat ik bij me werk naar binnen ging een mooie ontlading van wolk naar wolk gezien :)
Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

Tyshane

Citaat van: Pascal Soomers op ma 06 aug 2012 - 16:16
Er komen nu wat buien aan vanuit het westen en zuidwesten. Zit momenteel nog geen onweer op, maar dat kan wel ieder moment. Ben benieuwd! Ik heb het dan over deze:

Het lijkt er op dat ze wel wat actiever worden. Hier (Epe) komen nu ook met een ras tempo een aantal buien op af, vooralsnog geen ontladingen maar ze lijken ook wat actiever te worden, dus wie weet!

Pascal Soomers

Citaat van: Tyshane op ma 06 aug 2012 - 16:26
Het lijkt er op dat ze wel wat actiever worden. Hier (Epe) komen nu ook met een ras tempo een aantal buien op af, vooralsnog geen ontladingen maar ze lijken ook wat actiever te worden, dus wie weet!

En jahoor! Er zit onweer op :). Hopelijk krijg jij ook nog wat leuks!
When a supercell arrives, you must be prepared.

Tyshane

Geen onweer vooralsnog maar begint enorm te hozen en flinke wind!

Reutel

We hebben zojuist een echte bui gehad, compleet met plassen regenwater!!!!  ::)

Wat ben ik toch een bofkont!!!  ;D

Tyshane

Citaat van: Reutel op ma 06 aug 2012 - 16:50
We hebben zojuist een echte bui gehad, compleet met plassen regenwater!!!!  ::)

Wat ben ik toch een bofkont!!!  ;D

Lekker he al dat frisse regenwater! Helaas net niet genoeg voor een kanotochtje door de wijk! ;)

frankaloe

hier net ook flinke hoosbui gehad,en er is meer onderweg wat nu op de grens met Belgie ligt.
..en er zit ook onweer bij als dit niet is uitgedoofd voor het hier is
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

Tyshane

Nog even het satrepje van vanochtend:


Jan van Ooijen

Pittige bui iets ten zuiden van Zeeland

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

frankaloe

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 06 aug 2012 - 17:12
Pittige bui iets ten zuiden van Zeeland

plaatje
die bui lijkt hierover te gaan komen..
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

Pascal Soomers

Ik smeek om je... Kak niet in a.u.b!

When a supercell arrives, you must be prepared.

bliksems

Citaat van: Pascal Soomers op ma 06 aug 2012 - 17:24
Ik smeek om je... Kak niet in a.u.b!

als je thuis daadwerkelijk op je knieƫn was gegaan,was ie misschien niet ingekakt.
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Powered by EzPortal