Onweerskansen 27 en 28 juli

Topic gezien door 85684 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 22 jul 2012 - 22:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wertha

Afgelopen nacht vanuit bed de boel een beetje in de gaten gehouden.

Op een beetje weerlicht en wat gerommel in de verte na heeft er niets bijzonders plaatsgevonden. Met tussenpozen regende het even stevig door, maar ook die buien waren niet bijzonder.
Aantal onweersdagen 2024: 5 | 2023: 17 | 2022: 21

onweerdetectie1449

eerste onweer in die buienlijn :D
Ik denk dat er een shelf voor die lijn light ;)

Dickje

Jawel Den Bosch net 2 rommeltjes en een bak regen.

Kres

Citaat van: onweerdetectie1449 op za 28 jul 2012 - 20:06
er ontstaan hier allemaal roterende wolken die naar beneden hangen ( heeft iets van een supercell structuur) en nee ik zeg niet dat het een supercell is :P
Ohhh HIER... Mooie plaats is dat.. ook al heb ik geen idee waar ik hem op de kaart van Nederland moet zoeken...

Met andere woorden.. Vertel er bij waar "hier" is aub.

onweerdetectie1449


Kres

Zo... De bui in zuid oost van NL activeert behoorlijk...

Dickje

In Den Bosch net wat meer gerommel en een hele grooooote bak regen weer.

Kres

Denk dat we beter bij de topic van 27&28 juli door kunnen gaan.

Sven

Citaat van: Kres op za 28 jul 2012 - 20:39
Denk dat we beter bij de topic van 27&28 juli door kunnen gaan.

Inderdaad, dit topic gaat over morgen niet over vandaag!
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Tyshane

Mooi buienlijntje hoor aan het worden, gaat ook erg rap. Vooralsnog niet veel onweer, maar even in de gaten houden!

Kres

Is mij te snel af.. Het is te laat om die vanuit Utrecht nog in te halen helaas.

M.Dings

Die bui komt recht op Oss af. De lucht is hier inktzwart en zeer onstabiel. Regengordijn is nu goed te zien. Geen onweer gehoord nog.

Marsel

Citaat van: Tyshane op za 28 jul 2012 - 20:44
Mooi buienlijntje hoor aan het worden, gaat ook erg rap. Vooralsnog niet veel onweer, maar even in de gaten houden!

Inderdaad, intense echo's zitten er tussen. Mooi op de golftop (zie hogere Theta-e 850hPa naar het zuidoosten toe) in het gebied met maximale convergentie.

Nielsopweg

paar donders hoorbaar in Nijmegen

M.Dings

Citaat van: Nielsopweg op za 28 jul 2012 - 21:16
paar donders hoorbaar in Nijmegen

De bui met onweer hangt nu nog deels boven Oss maar trekt weg richting Nijmegen.
Veel plezier ermee, pittig buitje!

Channiej

En hier in Wijchen (onder Nijmegen) is het ook raak... Donders en bliksem en plens regen :-p

Reutel

Mooi hoor!! Het was de hele dag al benauwd en broeierig hier, en volgens mij toch warmer dan de bedoeling was...

Noord Limburg krijgt nog een pittige bui met onweer mee vanuit Belgiƫ, en op het IJsselmeer is ook een mooie pit aan het activeren voor Friesland :D

Dennis

foto's die binnenkomen op twitter van onweer(luchten) van vanavond

Elise van Dam @ElisevanDam1

Kres

NICE :)
Weert krijgt ook een leuk buitje over zich heen..

Tyshane

Citaat van: Dennis op za 28 jul 2012 - 22:24
foto's die binnenkomen op twitter van onweer(luchten) van vanavond

Er staat anders met rode letters 2011 op! :P P.s. denk even aan toestemming voor plaatsen van de foto's ivm copyrights...

Edit, ah je hebt die van 2011 al weggehaald. ;)

Powered by EzPortal