Onweerskansen 4, 5 en 6 juli

Topic gezien door 103732 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, ma 02 jul 2012 - 15:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

onweerdetectie1449

LOL jeffrey XDD ik lig hier nu echt in een deuk  ;D

Quinten

Uit het niets een bui en met gevolgen. Plotselinge downburst en wateroverlast te Essen, zeker oppassen geblazen! Mogelijke enkele foto's later.

Weatherman

Ja jammer genoeg kunnen we er hier niks van zien  ;)
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Gerard1995

aahw, die bui bij de Duitse Grens bij Nijmegen moet ff enorm uitbreiden nu :P
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Marsel

Ik begin hier nu zo langzamerhand een beetje uit mijn voegen te barsten van frustratie  :o.....ben ik de hele week in Woensdrecht aanwezig geweest voor mijn werk. Mag ik nu vanuit R'dam toekijken hoe de boel daar op ploffen staat. Het kan verkeren...Om de traditie van B100 eer aan te doen mag ik nu wel even roepen: 'ik heb ook altijd pech!!' ;).
Naar het zuiden toe wel uitzonderlijk donker op het moment, met zelfs mammatus eerder vanavond. Daar zal het voorlopig blijven vrees ik.

david_meyer25

Hier in Gouda regent het nu zachtjes.

Quinten

Citaat van: Marsel op do 05 jul 2012 - 21:16
Ik begin hier nu zo langzamerhand een beetje uit mijn voegen te barsten van frustratie  :o.....ben ik de hele week in Woensdrecht aanwezig geweest voor mijn werk. Mag ik nu vanuit R'dam toekijken hoe de boel daar op ploffen staat. Het kan verkeren...Om de traditie van B100 eer aan te doen mag ik nu wel even roepen: 'ik heb ook altijd pech!!' ;).
Naar het zuiden toe wel uitzonderlijk donker op het moment, met zelfs mammatus eerder vanavond. Daar zal het voorlopig blijven vrees ik.

Dit heb ik echt ongelooflijk, Marsel. De PMD-zakken drijven door de straat, kelders lopen onder, tuinen onder water. Downburst was niet zo sterk maar zorgde toch voor een verrassing. Continu weerlichten, maar geen echte inslagen. Prijs jezelf dat je nu de weggedreven rommel niet moet opruimen...

Marsel

Citaat van: Quinten op do 05 jul 2012 - 21:20
Dit heb ik echt ongelooflijk, Marsel. De PMD-zakken drijven door de straat, kelders lopen onder, tuinen onder water. Downburst was niet zo sterk maar zorgde toch voor een verrassing. Continu weerlichten, maar geen echte inslagen. Prijs jezelf dat je nu de weggedreven rommel niet moet opruimen...

Wat dat betreft heb je helemaal gelijk natuurlijk. Maar puur uit meteorologisch oogpunt is het wel weer eens leuk om dergelijke verschijnselen waar te mogen nemen. Dat gold ook voor de laatste outbreak in Duitsland...uit meteorologisch oogpunt fantastisch natuurlijk, mooier kan bijna niet. Maar de humanitaire kant....tja, die is duidelijk minder florissant. Dat zal altijd wel een tweestrijd/last zijn die 'wij' als onweerfanaten moeten dragen.

Weatherboy

Citaat van: Quinten op do 05 jul 2012 - 21:20
Dit heb ik echt ongelooflijk, Marsel. De PMD-zakken drijven door de straat, kelders lopen onder, tuinen onder water. Downburst was niet zo sterk maar zorgde toch voor een verrassing. Continu weerlichten, maar geen echte inslagen. Prijs jezelf dat je nu de weggedreven rommel niet moet opruimen...

Hier helemaal niets! Ik zou ooit in mij leven wel is willen mee maken in omgeving Amsterdam. Ondertussen heeft het knmi de waarschuwingskaarten weer aangepast. En weer NH weg, en morgen zal het wel hetzelfde gaan.

PatrickM

Hoppa leuke avond jongens, 'heel het land onweer'    en 'er komt nog wel meer' . Dit wordt iedere keer gezegd en nooit komt er iets van.. Ik kom wel weer terug als er eindelijk iets gaat gebeuren. Tot ziens, dit is tijdverspilling.

DannyNL

Als de buienradar klopt dan krijgen we hier op Goeree-Overflakkee zo de grootste hoeveelheid neerslag te verwerken sinds jaren.
eerste regen valt al maar dat zijn nog relatief normale hoeveelheden tot wat ze voorspellen de komende pakweg 2 uur

Weatherboy

Citaat van: PatrickM op do 05 jul 2012 - 21:27
Hoppa leuke avond jongens, 'heel het land onweer'    en 'er komt nog wel meer' . Dit wordt iedere keer gezegd en nooit komt er iets van.. Ik kom wel weer terug als er eindelijk iets gaat gebeuren. Tot ziens, dit is tijdverspilling.

Deels mee eens. Om hier op de mannen te spelen is niet nodig. Maar er heerst af en toe overdreven optimisme. Ik mag dan wel klagen, maar precies het tegenovergestelde gebeurd veel vaker. Soms is de realiteit gewoon pessimistisch en dat wordt niet in dank afgenomen. Overigens zit jij wel op de meest beroerde locatie die je kan vinden in Nederland. Het is hier al slecht maar hoog naar het noorden is het nog erger.

Helaas lijkt deze trend zich door te zetten. Inmiddels voor de 4e keer deze zomer een geruisloze warmte verdrijving. Morgen geloof ik ook niet in. Als er nou zondag ook niks komt, dan geef ik het echt op. Dit jaar is nóg slechter dan 2011 met 'maarliefst' 12 onweersdagen. En de vooruitzichten na het weekend zijn ook alweer schandalig slecht. Ik ben er echt klaar mee, als er zondag niks is, leg ik me hobby zo goed als stil.

jeffrey83

Citaat van: onweerdetectie1449 op do 05 jul 2012 - 21:06
LOL jeffrey XDD ik lig hier nu echt in een deuk  ;D

en ik sta net met een tuinslang mijn tuin te sproeien...ze zullen me wel weer voor gek verklaren hierzo :D

(zo zag het er uit.... wat ik werkelijk deed was de bruin gekleurde menselijke resten terug het riool in aan het spuiten)

jeffrey83

Citaat van: Weatherboy op do 05 jul 2012 - 21:45
Deels mee eens. Om hier op de mannen te spelen is niet nodig. Maar er heerst af en toe overdreven optimisme. Ik mag dan wel klagen, maar precies het tegenovergestelde gebeurd veel vaker. Soms is de realiteit gewoon pessimistisch en dat wordt niet in dank afgenomen. Overigens zit jij wel op de meest beroerde locatie die je kan vinden in Nederland. Het is hier al slecht maar hoog naar het noorden is het nog erger.

Helaas lijkt deze trend zich door te zetten. Inmiddels voor de 4e keer deze zomer een geruisloze warmte verdrijving. Morgen geloof ik ook niet in. Als er nou zondag ook niks komt, dan geef ik het echt op. Dit jaar is nóg slechter dan 2011 met 'maarliefst' 12 onweersdagen. En de vooruitzichten na het weekend zijn ook alweer schandalig slecht. Ik ben er echt klaar mee, als er zondag niks is, leg ik me hobby zo goed als stil.

dames... alsjeblieft, vooraf waarschuwen is altijd beter dan achteraf concluderen dat je misschien wel had moeten waarschuwen...   ik zou wel eens willen weten wat er gebeurt als ze in amerika bij elke tornado achteraf gaan bepalen of ze moeten waarschuwen...

Tyshane

Heerlijk weertje hier nu overigens, een soort stilte ná de 'storm'. De hitte is verdreven, maar nog steeds vriendelijk zacht weer. Eigenlijk zo'n typisch zomersfeertje. Hopen dat morgen weer zo'n mooie dag wordt!


Citaat van: jeffrey83 op do 05 jul 2012 - 21:47
en ik sta net met een tuinslang mijn tuin te sproeien...ze zullen me wel weer voor gek verklaren hierzo :D (zo zag het er uit.... wat ik werkelijk deed was de bruin gekleurde menselijke resten terug het riool in aan het spuiten)

Lol, zie het al helemaal voor me! :P


Citaat van: PatrickM op do 05 jul 2012 - 21:27
Hoppa leuke avond jongens, 'heel het land onweer'    en 'er komt nog wel meer' . Dit wordt iedere keer gezegd en nooit komt er iets van..

Kan ik hier uit opmaken dat jij de volgende keer een poging doet de verwachtingen op te maken?

PatrickM

Citaat van: Tyshane op do 05 jul 2012 - 21:51
Kan ik hier uit opmaken dat jij de volgende keer een poging doet de verwachtingen op te maken?

Nee, dat ik er weer ben als er onweer is, maarja, mij zul je niet missen ;)

Tyshane

Knmi heeft er voor morgen wederom een provincie bijgezet qua waarschuwingen; Gelderland:


Jan van Ooijen

Citaat van: PatrickM op do 05 jul 2012 - 21:27
Hoppa leuke avond jongens, 'heel het land onweer'    en 'er komt nog wel meer' . Dit wordt iedere keer gezegd en nooit komt er iets van.. Ik kom wel weer terug als er eindelijk iets gaat gebeuren. Tot ziens, dit is tijdverspilling.

Ik zou zeggen... Rij er op af, desnoods met een fiets ;)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Arend

Even een tussenstandje, best een aardig plaatje.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Tyshane

** UPDATE **

Geldig voor donderdag 18z (20.00) tot en met vrijdag 10z (12.00). De zuidwestelijke en westelijke regio is nu HIGH RISK gebied voor FLOODS. De nieuwste meso-runs van diverse modellen bevestigen neerslagrates van 50mm/6h in sommige regio's, gekoppeld aan pot.onstabiliteit, RE jetstreak, PVA & grondconvergentie bij meso-low.

Bron: Severe Weather Outlook

Powered by EzPortal