Onweerskansen 4, 5 en 6 juli

Topic gezien door 103941 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, ma 02 jul 2012 - 15:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Citaat van: Serge op do 05 jul 2012 - 12:52
Toch vanuit Duitsland,... we zitten met spanning tre wachten hier in het midden,...

Dat gaat allemaal naar het noorden, wat er nu gaande is in Nederland komt door de opwarming zoals ook in Guidance beschreven staat.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Zie neerslagpiek noorden van het land

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Induction

In Sneek op dit moment ook erg warm.. Win komt hier nu wat opzetten komen nu wel wat donkere luchten vanuit Woudsend...

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

GHkstra

Hier tot nu toe alleen wat dikke druppen.
Het koelt nog niet echt af.
De lucht ziet er wel dreigend uit.

Koen-IJM


Jmanig

Aan de westkant van de bui in west duitsland zijn ook dikke ploffers ontstaan met activiteit: http://buienradar.nl/h.aspx?jaar=-3&soort=loop1uur1x1_bliksem
<a href="http://www.hetweeractueel.nl/weer/enschede/actueel/" target="_blank">[img width=189 height=

MamaAs

Citaat van: Induction op do 05 jul 2012 - 13:03
In Sneek op dit moment ook erg warm.. Win komt hier nu wat opzetten komen nu wel wat donkere luchten vanuit Woudsend...

Ben je in Sneek aan het werk?
Hier in Woudsend net regen gehad, nu weer zon. En het blijft HEET.

Serge

Citaat van: Jan van Ooijen op do 05 jul 2012 - 13:02
Dat gaat allemaal naar het noorden, wat er nu gaande is in Nederland komt door de opwarming zoals ook in Guidance beschreven staat.

klopt,..my bad
Waar is mijn cape

Weatherman

Miezer hier op dit moment, lijkt dezelfde situatie als we al eens gehad hebben.
Geen of weinig zon dus geen trigger voor buien.
Of zie ik het verkeert, alhoewel het wel benauwd is.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

GHkstra

Hier net een bui gehad en nu is de zon er weer bij.

Chase-Stormer

Een goede middag iedereen, C-S is ook weer van de partij.

Op dit moment is het warm en zonnig in Den Helder, volgens mij gaan we dit jaar weer voor het zon-uur-record  :P

Khim

Het is behoorlijk benauwd en af en toe ziet het er zeer dreigend uit. Nou schijnt de zon ook weer. Dus oppassen zeg ik maar. Voordat je het weet barst het flink los.
Groetjes uit Hengelo (OV)

MamaAs

Whaa kijk de boel ontploffen! Ben benieuwd of het zich mooi uitbreid naar het noord westen.

Weatherboy

Is eht de moeite waard om naar Flevoland af te reizen? Of is het niet interessant genoeg?

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

GHkstra

Jammer dat het onweer boven zee is.
Hier alleen in de verte wat rommels te horen.

hj32

In enschede wordt het interessant  :)

MarcS

Damn, mijn zoon is op schoolreisje naar Almere .... survival  ::)

Marsel

Citaat van: Weatherboy op do 05 jul 2012 - 13:48
Is eht de moeite waard om naar Flevoland af te reizen? Of is het niet interessant genoeg?

Ik vraag het me af. Het is en blijft een vrij slordig georganiseerde cluster waarbij de individuele cellen maar korte levensduur hebben. Daar valt, als je eenmaal bij de cluster aan bent gekomen, niet of nauwelijks op te anticiperen. Echt bijzonder dreigende  fenomenen die ook nog eens een lang leven beschoren zijn, lijken onwaarschijnlijk. Tuurlijk kan er zich tijdelijk een shelf oid vormen, maar je moet wat mazzel hebben dat er voor je neus een nieuwe cel opbouwt, anders rij je jezelf helemaal gek. Ik spreek uit ervaring met dergelijke buien....
Wat waarschijnlijk wel heel mooi is zijn de vrij schone indrukwekkende torens die zich uit de heiige grenslaag verheffen terwijl ze de weg naar de tropopauze zoeken. Vanaf een kleine afstand is dat fantastisch.

Powered by EzPortal