Onweerskansen 4, 5 en 6 juli

Topic gezien door 103755 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, ma 02 jul 2012 - 15:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Mike25

Knmi, verwachting. Gehele land geel


Jan van Ooijen

Neerslagverwachting model GFS en Hirlam tot en met vanavond 00uur



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Marsel

Citaat van: Reutel op do 05 jul 2012 - 08:29
***Verwachting ESTOFEX***

Lijkt me duidelijke taal, zoals  gisteren ook al aangegeven zijn multicell clusters gezien het te verwachte windregime inderdaad de meest waarschijnlijke organisatiegraad. Ben benieuwd naar vandaag. Even een paar rake klappen en lekker zwoele omstandigheden alvorens we na zaterdag weer langzaam afzakken in een niets zeggende vrij 'frisse' periode..... >:(

Tyshane

Citaat van: Marsel op do 05 jul 2012 - 09:12
Lijkt me duidelijke taal, zoals  gisteren ook al aangegeven zijn multicell clusters gezien in het te verwachte windregime inderdaad de meest waarschijnlijke organisatiegraad. Ben benieuwd naar vandaag. Even een paar rake klappen en lekker zwoele omstandigheden alvorens we na zaterdag weer langzaam afzakken in een nietzeggende vrij frisse periode..... >:(

Ik vind het wat onduidelijk taal juist, maar dat komt vast door de automatische vertaling, haha!  ;)

Ja interessante setting voor vandaag, die vast voor heel het land wat buien zal opleveren. Tezamen met het warme weer maar even goed genieten alvorens het weer de komende dagen langzaam weer afglijdt...

Jan van Ooijen

EC is maar magertjes met de neerslagverwachting in tegenstelling tot de andere





Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Tyshane

Hier nog even de modelwetter kaartjes van de GFS 00 run, altijd wel inzichtelijk met die symbolen! ;)
Bron: http://www.wetter3.de








jeffrey83

Pffff dat 2e kaartje! Ze lopen mij hier in zeeland gewoon te fucken!!

:)

Of weet jij hier meer van Tyshane ? ;)

Jan van Ooijen

Eerste onweer nabij Parijs

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Marsel

Citaat van: jeffrey83 op do 05 jul 2012 - 09:51
Pffff dat 2e kaartje! Ze lopen mij hier in zeeland gewoon te fucken!

Jij hebt je portie gisteren al gehad ;). Haha!

Overigens eerder vanmorgen bijzonder onstabiele luchten hier met mooie scherp omlijnde onstabiele Ac torens in een klamme atmosfeer...genieten dit.

Weatherboy

ik hoop dat de bewolking wel snel oplost, want dit houd wel een deel van de opwarming tegen. Dat zou voor de zoveelste keer de heleboel weer flink kunnen temperen.

jeffrey83

Dat is waar, gister 1 echt dikke flits met een hele mooie harde klapper er achter aan!  :)

Begint hier nu zachtjes te regenen.. nog niks van gerommel of iets te horen..

pietjelol

de eerste buitjes beginnen te ontstaan in de buurt van den helder

erik

Overigens eerder vanmorgen bijzonder onstabiele luchten hier met mooie scherp omlijnde onstabiele Ac torens in een klamme atmosfeer...genieten dit.

Yep,vanmorgen hier ook al bijzonder fraaie wolkenformaties,nu helemaal opengetrokken en zonnig hoewel er flink wat sluierbewolking aanwezig is.

Arend

In theorie zouden we hier in Twente vandaag wel goed moeten zitten. Nu de praktijk nog.  ::)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

PatrickM

Vanavond diploma uitreiking dus zal je net zien dat het hier wel gaat onweren... :'(

Graphicnizor


MamaAs

Wat een waardes! Het ziet er allemaal explosief uit  :o




Jan van Ooijen

Nieuwe WRF neerslagkaarten

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Graphicnizor

Jetz Gehts Loss!!!

Diverse buien met onweer en hagelkans ontwikkelen zich nabij de NL grens.
Hagel is Paarse kleur.
Onweer zijn de gele/oranje bolletjes.
Hoe groter de bolletjes de krachtiger het onweer.
Oranje bolletjes betekend extreem onweer





MamaAs

Oeh bij Harlingen gaat het goed!! Ik zit weer in Woudsend, en hoop dat het hier ook zo los gaat.
Niet normaal hoe drukkend het is.

Powered by EzPortal