Onweerskansen 28 en 29 juni

Topic gezien door 145018 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 24 jun 2012 - 21:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Dennis

@KNMI

Een kleine verandering van de windrichting op grote hoogte kan er echter voor zorgen dat het deksel iets sterker is dan verwacht waardoor er geen buien kunnen ontstaan of dat er te weinig vocht aanwezig is om de buienwolken te voeden of dat de stijgstromen als het ware uit elkaar getrokken worden. Dat zijn subtiele processen waarbij het een dubbeltje op zijn kant is of het onweer er wel of niet komt. Blijft het onweer uit dan hebben we geluk gehad maar als het er komt is het ook meteen flink raak met alle gevolgen vandien.

Weatherman

Zo wat een uitspraak van het KNMI, komt het er wel dan is het flink raak.
Nou dus er is nog hoop,
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

pennywise

waar zie ik dat koufront op de radar dan??

MarcS

Citaat van: Jan van Ooijen op do 28 jun 2012 - 21:21
Zo laat het onweer maar komen, code geel is geldig van 21u tot en met 01u ;)

Oh pls make up your mind! Zet ik net alle visspullen in de auto :-).
Nee hoor, geintje natuurlijk!

Voorspelling kwam niet uit voor hier, verwachting ook niet helemaal, maar tjsa we motten t er maar mee doen niet waar?
Ik vond iig de dag erg spannend op het forum, we gingen van optimistisch naar hliraisch en dat terwijl de kaarten en modellen ons ondersteunden. Er groeide iets moois in Frankrijk, maar .......... net als Duitsland stellen ze ons teleur :-).

Forza Italia!
Viva Italia!

Weatherboy


Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Marcel1976

Citaat van: pennywise op do 28 jun 2012 - 21:36
waar zie ik dat koufront op de radar dan??
Koufront zelf zul je nooit op radar zien...alleen als er buien/neerslagzones op ontstaan...

pennywise

ja,maar wie moet ik nou geloven haha.
want Weatherboy zegt dat het bij de HVH ligt.

edit: yeah ok i get it...

Weatherboy

Citaat van: pennywise op do 28 jun 2012 - 21:44
ja,maar wie moet ik nou geloven haha.
want Weatherboy zegt dat het bij de HVH ligt.

Mij natuurlijk :P Nee maar daar ligt het koufront, en de convergentie zone bereikt de oostgrens nu. Een stuk eerder dan gepland. Overigens zal het me niet verbazen als er straks een mooie lijn in Duitsland gaat ontstaan, gebeurd namelijk heel erg vaak.

PatrickM

Ineens snelle activatie op de Noordzee, maar daar hebben we nog niets aan.

Cdtj3

Zal het dan toch nog?? :D

1.

2.

Zit ongeveen 10 minuten tussen.
Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

Reutel

Citaat van: Weatherboy op do 28 jun 2012 - 21:48
Mij natuurlijk :P Nee maar daar ligt het koufront, en de convergentie zone bereikt de oostgrens nu. Een stuk eerder dan gepland. Overigens zal het me niet verbazen als er straks een mooie lijn in Duitsland gaat ontstaan, gebeurd namelijk heel erg vaak.

Indd, maar ze staan toch met 2-0 achter. Dus de pleuris zal daar toch wel uitbreken ;D (sorry ff offtopic :P )

ikvdd

Citaat van: Jan van Ooijen op do 28 jun 2012 - 21:42
Waarde?


Gezien de berekeningen over Noord-Frankrijk voor 15z/18z/21z lijkt mij de waarde rond 0.

Channiej

Citaat van: Weatherboy op do 28 jun 2012 - 21:48
Mij natuurlijk :P Nee maar daar ligt het koufront, en de convergentie zone bereikt de oostgrens nu. Een stuk eerder dan gepland. Overigens zal het me niet verbazen als er straks een mooie lijn in Duitsland gaat ontstaan, gebeurd namelijk heel erg vaak.

Wat houd dat dan voor ons landje in? Afgelopen of kunnen er nog buien ontstaan?

Dacht dat er tussen de convergentie zone en het koufront nog buien kunnen ontstaan. Klopt dit?
Maar dit zullen dan toch nie meer zulke heftige buien zijn als die er verwacht werden?

Wil gewoon graag even wat duidelijkheid met wat ons nu nog te verwachten staat ;-)

*KNMI heeft trouwens de verwachtingen ook aangepast. Minder geelcode's en de tijden zijn ook korter geworden.

pyro

Vanuit rhenen zien we in zuidwest flinke cumulus

pennywise

waar blijven die hagelstenen van 2 tot 4 cm vraag ik me ook af haha.

dondertje127

Zojuist toch een flits en gerommel gehad één keer na een flinke regenbui. Het is echter nog steeds zomers warm en het ruikt lekker.

pietjelol

laat dat kouwfront maar komen. Vindt veel en veel te warm je kan niet eens goed slapen nu

Dennis

Inmiddels te zien waar de wind-draaiingen hebben plaatsgevonden

Peter Lutjes

Citaat van: pietjelol op do 28 jun 2012 - 22:09
laat dat kouwfront maar komen. Vindt veel en veel te warm je kan niet eens goed slapen nu
Leer eerst eens schrijven kouwerd hahaha :D

Powered by EzPortal