Onweerskansen 28 en 29 juni

Topic gezien door 144937 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 24 jun 2012 - 21:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ron

Hier nog niets, en vermoedelijk blijft het zo helaas.
Wel vies nu bij 26 graden
des te ruiger des te beter, Liefst in Heerhugowaard dan natuurlijk!

Gerard1995

hoe teleurstellend is dit eigenlijk... zoveel goede kaarten + factoren die zo enorm goed waren... maar als 1 factor ontbreekt komt er hoegenaamd niks.... dat is het inspirerende van het weer..... :)
toch is mijn hoop nog niet op 0%.....
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Duitje

Jammer dat de mensen hier zo negatief zijn als er op de voorspelde tijden geen onweer te zien is.... Het weer blijft lastig te voorspellen dames en heren. Er kan evengoed zomaar uit het niets een flinke onweersbui ontstaan!
@Kees_Zwaan

xPhantomNL

Citaat van: Duitje op do 28 jun 2012 - 21:04
Jammer dat de mensen hier zo negatief zijn als er op de voorspelde tijden geen onweer te zien is.... Het weer blijft lastig te voorspellen dames en heren. Er kan evengoed zomaar uit het niets een flinke onweersbui ontstaan!

Dat laatste gebeurde inderdaad vanmiddag in Frankrijk. Jammer dat hij nu naar het oosten gaat en niet eerst wat verder naar het noorden... maarja, nog meer kansen dit seizoen..

Channiej

Ook ik vraag  me af of we nog iets gaan krijgen, maar de avond duurt nog lang en er kan nog vanalles ontstaan, toch??  8)

Wat ik me wel echt afvraag is of er vannacht ook nog onweer voor kan komen???

Reutel

Citaat van: Marsel op do 28 jun 2012 - 20:53
Convergentielijn is goed te volgen op dit moment. De wind in Zeeland gaat nu op veel plaatsen via zuid om naar west. Onweerskans blijft voor en op de lijn bestaan in de vorm van een enkele Ac (onweers)bui zonder dat dit uit de hand loopt. Convergentie is simpelweg niet afdoende om zware buien te triggeren.
Zonde dat we enorme bulk aan CAPE vandaag niet konden gebruiken zoals dit bijvoorbeeld wel en France het geval was...

Hoop houden is goed, maar er zijn grenzen ;) haha! Gelukkig is het seizoen nog lang niet afgelopen.

De vraag is, wat ging er fout? De temperatuur toch niet hoog genoeg? De convergentielijn niet actief genoeg?

Maar goed, van mij mag het nu weer gaan afkoelen... ;) Op naar de volgende kansen!

mroffica

Citaat van: Duitje op do 28 jun 2012 - 21:04
Jammer dat de mensen hier zo negatief zijn als er op de voorspelde tijden geen onweer te zien is.... Het weer blijft lastig te voorspellen dames en heren. Er kan evengoed zomaar uit het niets een flinke onweersbui ontstaan!
helemaal mee eens kan ook niet zo goed tegen die negatieviteit er is hier niemand op het forum die iets aan de situatie kan veranderen. de mensen die de voorspellingen doen spenderen veel tijd en energie aan het maken hier van en delen die met iedereen.
en als het dan niet uitkomt dan is dat jammer maar helaas volgende keer beter. Klagen doe je maar bij de plaatselijke bakker of groenteboer.
For the love of LiGhTnInG

pennywise

ik zou bijna zeggen dat al die kaarten voor 1 april bestemd waren.

Channiej

Citaat van: mroffica op do 28 jun 2012 - 21:10
helemaal mee eens kan ook niet zo goed tegen die negatieviteit er is hier niemand op het forum die iets aan de situatie kan veranderen. de mensen die de voorspellingen doen spenderen veel tijd en energie aan het maken hier van en delen die met iedereen.
en als het dan niet uitkomt dan is dat jammer maar helaas volgende keer beter. Klagen doe je maar bij de plaatselijke bakker of groenteboer.

AMEN!!!

Marlieke

Citaat van: mroffica op do 28 jun 2012 - 21:10
helemaal mee eens kan ook niet zo goed tegen die negatieviteit er is hier niemand op het forum die iets aan de situatie kan veranderen. de mensen die de voorspellingen doen spenderen veel tijd en energie aan het maken hier van en delen die met iedereen.
en als het dan niet uitkomt dan is dat jammer maar helaas volgende keer beter. Klagen doe je maar bij de plaatselijke bakker of groenteboer.

En zo is het! Zomer is nog maar net begonnen, nog voldoende mogelijkheden voor spaanse pluimen en triggers!
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

matroesjka-world

Citaat van: mroffica op do 28 jun 2012 - 21:10
helemaal mee eens kan ook niet zo goed tegen die negatieviteit er is hier niemand op het forum die iets aan de situatie kan veranderen. de mensen die de voorspellingen doen spenderen veel tijd en energie aan het maken hier van en delen die met iedereen.
en als het dan niet uitkomt dan is dat jammer maar helaas volgende keer beter. Klagen doe je maar bij de plaatselijke bakker of groenteboer.

Ach kijk naar van Marwijk, die maakte het ook niet waar en is met z'n staart tussen de benen vertrokken...
Er wordt zoveel verwacht, maar de verwachtingen komen helaas niet uit, net als vorige week donderdag.
Gelukkig was het geen belofte he?
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

pennywise

Citaat van: pennywise op do 28 jun 2012 - 21:10
ik zou bijna zeggen dat al die kaarten voor 1 april bestemd waren.

ik iig klaag er niet over,want het weer,zoals we nu met zijn allen zien,laat zich niet voorspellen.
en dat is ook een van de mooie aspecten ervan vind ik.

Duitje

Vanuit Egmond is er overigens convergentie zichtbaar boven de Noordzee. De torentjes groeien snel  :)
@Kees_Zwaan

Weatherboy

Citaat van: Marlieke op do 28 jun 2012 - 21:12
En zo is het! Zomer is nog maar net begonnen, nog voldoende mogelijkheden voor spaanse pluimen en triggers!

Dat zeiden we december ook, en dat zeiden we in april ook; ow de lente is nog lang. En nu weer? Een kans moet eigenlijk gewoon benut worden, gebeurt wel niet altijd, maar dan mag je best klagen. Zeker na die enorme kaarten van de afgelopen dagen. Elke keer dat gedoe over, je mag niet zeuren. Maar je mag wel alles op hemelen tot in den treuren.

Ik weet best dat ik, voor mezelf sprekend, best vervelend kan zijn. Maar mensen moeten ook gewoon eens de realiteit gaan zien.
Overigens zeg ik nu niets persoonlijks, of verder voor de toekomst.

Feit blijft wel, 2010, 2011, en tot nu toe 2012 zijn slecht, maar dan ook zéér slechte onweersjaren voor deze regio.

Marcel1976

Heeft allemaal niks met negativiteit te maken. Alle waardes waren goed. Het is maar net waar 't kreng zich ontwikkelt. Dat ding boven Noord Frankrijk werd al vrij snel een supercell, en die hebben een eigen willetje. Was dat ding een 100-150 km noordelijker ontstaan was het een heel ander verhaal geweest.

Jan van Ooijen

Zo laat het onweer maar komen, code geel is geldig van 21u tot en met 01u ;)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

mroffica

Citaat van: Weatherboy op do 28 jun 2012 - 21:20
Dat zeiden we december ook, en dat zeiden we in april ook; ow de lente is nog lang. En nu weer? Een kans moet eigenlijk gewoon benut worden, gebeurt wel niet altijd, maar dan mag je best klagen. Zeker na die enorme kaarten van de afgelopen dagen. Elke keer dat gedoe over, je mag niet zeuren. Maar je mag wel alles op hemelen tot in den treuren.

Ik weet best dat ik, voor mezelf sprekend, best vervelend kan zijn. Maar mensen moeten ook gewoon eens de realiteit gaan zien.
Overigens zeg ik nu niets persoonlijks, of verder voor de toekomst.

Feit blijft wel, 2010, 2011, en tot nu toe 2012 zijn slecht, maar dan ook zéér slechte onweersjaren voor deze regio.

en daar kan iemand op het forum ook echt iets aan doen
For the love of LiGhTnInG

Leon Eikenaar

Het was een zeer spannende dag ja.
Uiteindelijk heeft het nog niks opgeleverd.
Het kan wel of niet gebeuren.
De avond is nog jong dus misschien kan het wel rond 23.00 uur ploffen. (wie weet)
Maar iedergeval valt het nu allemaal mee.

Ik weet dat iedereen nu terleurgesteld is maar het kan eenmaal zo gebeuren. Wat de meeste al zeggen!
Het weer is altijd onspelbaar.
Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar

mauriceb

Idd jan laat maar komen. ik zit er klaar voor :)

Gerard1995

vreemd om te zeggen, maar hier loopt de temperatuur weer op van 25.5 naar 26.1..........  8)
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Powered by EzPortal