Onweerskansen 28 en 29 juni

Topic gezien door 145001 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 24 jun 2012 - 21:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dennis

Citaat van: Marsel op do 28 jun 2012 - 19:28
Dennis je hebt gelijk. Langzaam maar zeker bereikt het gebied met maximale convergentie in de grenslaag (de meest belangrijke trigger!) het zuidwesten zonder dat er daadwerkelijk buien geforceerd worden...de lijn blijft uiteraard een punt van aandacht de komende uren. Inmiddels zijn de kustgebieden van Belgie al 'gevallen' en is de wind om  naar het westen. Eventuele buien zullen nu vanaf middelbaar niveau gevoed worden, hetgeen de échte dreiging wegneemt.

Actueel Cape nihil

Reutel

Convergentielijn, as we speak, boven Zeeland.

Kunnen er niet even een paar F16's door de geluidsbarrière knallen daar? Misschien dat dan de boel activeert!  :D 

M.Dings

KNMI heeft de waarschuwingen voor onweer voor Zeeland en Zuid-Holland ingetrokken..

Reutel


Dijker

Citaat van: Marsel op do 28 jun 2012 - 19:34
Dat gebeurt na passage van de convergentielijn. Bij jou op dit moment als het goed is nog niet ;).

Overigens blijft er voor het KF uit nogal wat energie beschikbaar op middelbaar niveau. Hoewel de kans op uitgebreid (zwaar) onweer langzaam minder groot lijken te worden mogen we  de situatie dus nog niet helemaal afschrijven. Nowcasten de komende uren....

dank je wel  :)

Weatherboy

Ut wordt nix! De zoveelste keer, en juist nu had ik er wel vertrouwen in. De convergentie zone ligt momenteel net ten oosten van Engeland op de Noordzee, zo direct naar het MCS. Dat moet de boel triggeren. Het draait met grote waarschijnlijkheid gewoon wéér uit een een drupje regen met invallende zeewind.

Gerard1995

Citaat van: Weatherboy op do 28 jun 2012 - 19:46
Ut wordt nix! De zoveelste keer, en juist nu had ik er wel vertrouwen in. De convergentie zone ligt momenteel net ten oosten van Engeland op de Noordzee, zo direct naar het MCS. Dat moet de boel triggeren. Het draait met grote waarschijnlijkheid gewoon wéér uit een een drupje regen met invallende zeewind.

Goh, is het al 20:00, ja nog 10 minuten , maar in 10 minuten kan er enorm veel gebeuren....!
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Marsel

Citaat van: Dennis op do 28 jun 2012 - 19:39
Actueel Cape nihil

Mwa, CAPE is er wel, en flink ook, maar deze kan niet aangesproken worden temeer omdat deze zich vooral boven de cap ophoudt. Convergentie lijkt op dit moment niet sterk genoeg om luchtpakketjes tot hun LFC te laten stijgen. Ac buien lijken ook niet meteen te willen activeren.

Dan is de vraag of het KF nog iets op kan leveren. Zoals eerder aangegeven blijft voor het koufront uit, tot aan passage, nog wel iets van energie beschikbaar in de vorm van potentiele onstabiliteit (kan dus alleen aagesproken worden indien er genoeg optilling plaats vindt). Dus wellicht dat dat nog enkele buien oplevert vanaf middelbaar niveau, zonder dat dit meteen uit de hand loopt.

Weatherboy

Citaat van: Gerard1995 op do 28 jun 2012 - 19:50
Goh, is het al 20:00, ja nog 10 minuten , maar in 10 minuten kan er enorm veel gebeuren....!

Ik ben  geen fan van de waarschuwingen van het knmi, maar kijk zelf is;) Weg waarschuwing! En wat zei ik vanmorgen weer? Lekker wisselen met code geel. De aansteek lont ontbreekt dus gewoon weer. Het koufront kan een klapje onweer geven, meer vast niet.

En ook de Skystef heeft het ge'downgrade'

http://www.skystef.be/weersverwachting.htm

M.Dings

Zuiden van België en Luxemburg gaan onweer krijgen, maar ik denk niet dat het bij ons in NL nog tot onweer gaat komen vanavond. Zit er gewoon niet in voor ons. Niet alle puzzelstukjes vallen samen op dit moment.

Bertjeb

Lichte mammatusvorming nu boven Amersfoort

Gerard1995

kan alsjeblieft de klaag-modus uit.... als er om 22:00 nog niets bijzonders te zien is, ja dan is er reden genoeg om te klagen...! maar ja.. KNMI weet vaak niet wat ze moeten waarschuwen, dus let maar op.. zo meteen ploft het in Zeeland en dan??!
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

draakje

waarschuwing in Drenthe is van 21 uur naar 23 uur gegaan. #knmi

Dijker

Citaat van: Gerard1995 op do 28 jun 2012 - 19:57
kan alsjeblieft de klaag-modus uit.... als er om 22:00 nog niets bijzonders te zien is, ja dan is er reden genoeg om te klagen...! maar ja.. KNMI weet vaak niet wat ze moeten waarschuwen, dus let maar op.. zo meteen ploft het in Zeeland en dan??!

dan heb ik een feestje hier haha laat maar ploffen die zooi :P :P ::)

Gerard1995

Citaat van: Dijker op do 28 jun 2012 - 20:01
dan heb ik een feestje hier haha laat maar ploffen die zooi :P :P ::)

hahaha, ik zeg ook niet dat het meteen gaat ploffen.. maar er zijn gewoon nog steeds nieuwe kansen..... ookal zal dat geen Amerikaans-aandoende-toestanden opleveren...
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Dennis

Citaat van: Marsel op do 28 jun 2012 - 19:51
Mwa, CAPE is er wel, en flink ook, maar deze kan niet aangesproken worden temeer omdat deze zich vooral boven de cap ophoudt. Convergentie lijkt op dit moment niet sterk genoeg om luchtpakketjes tot hun LFC te laten stijgen. Ac buien lijken ook niet meteen te willen activeren.

Dan is de vraag of het KF nog iets op kan leveren. Zoals eerder aangegeven blijft voor het koufront uit, tot aan passage, nog wel iets van energie beschikbaar in de vorm van potentiele onstabiliteit (kan dus alleen aagesproken worden indien er genoeg optilling plaats vindt). Dus wellicht dat dat nog enkele buien oplevert vanaf middelbaar niveau, zonder dat dit meteen uit de hand loopt.

idd - moet wel gebeuren anders -OVER (maak me zorgen over de snelle intrede west-wind) toch nog 24-29 graden

PatrickM

Onweer in NL lichte activatie.

Stephanie

Eerste rommels gehoord hier. Wel van een grote afstand.

Gerard1995

het begin is er..... in Brabant!!!!!!! :D :D

mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Weatherman

Citaat van: Stephanie op do 28 jun 2012 - 20:07
Eerste rommels gehoord hier. Wel van een grote afstand.
Ik dacht effe dat ik droomde.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Powered by EzPortal