Onweerskansen 28 en 29 juni

Topic gezien door 144847 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 24 jun 2012 - 21:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

T-inus

Citaat van: btbroeke op do 28 jun 2012 - 12:07
hmm... zit me net te bedenken er zijn wel meer buiten evenementen (Lees: RockWerchter) .. ...  van waar naar waar trekken de buien over vandaag? gehele land of?

Vanuit Zuid westen
Some men see things as they are and say : "why?" - I dream things that never were and say : "why not

Mrkos

Ja er zijn nog meer evenementen, namelijk TT festival in Assen. Maar we zitten er net buiten of niet?

DannyNL

Hier in Middelharnis word over een uurtje volgens Weerplaza de eerste regen verwacht.
Dacht eerst dat het wel mee zou vallen, maar de lucht begint nu echt snel te betrekken en het begint al donkerder te worden.
benieuwd wat deze vroege bui gaat brengen. :-\

TaL

Citaat van: DannyNL op do 28 jun 2012 - 12:36
Hier in Middelharnis word over een uurtje volgens Weerplaza de eerste regen verwacht.
Dacht eerst dat het wel mee zou vallen, maar de lucht begint nu echt snel te betrekken en het begint al donkerder te worden.
benieuwd wat deze vroege bui gaat brengen. :-\

Duurt hoop en al nog geen 10 min :p
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

donderblond

Soort van zon in Rotterdam nu!
"Because all I have left is the voice of the wind
Blowing through the door of our house!"

Pascal Soomers

Nu actueel in Oirsbeek te zien: Altocumulus Castellanus. Dit duid meestal op voortekens van het onweer!
When a supercell arrives, you must be prepared.

Weerfreak 1337

Citaat van: DannyNL op do 28 jun 2012 - 12:36
Hier in Middelharnis word over een uurtje volgens Weerplaza de eerste regen verwacht.
Dacht eerst dat het wel mee zou vallen, maar de lucht begint nu echt snel te betrekken en het begint al donkerder te worden.
benieuwd wat deze vroege bui gaat brengen. :-\

Na de bui toch flinke opklaringen wat het dus zeer benauwd maakt.
De bui komt straks hier ook over als het goed is.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Jan van Ooijen

Mooi te zien op deze radar de bui die Zeeland nadert. Voor de ongeduldige mensen.... Dit is het nog niet ;)

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

wkeijzer

Citaat van: Weerfreak op do 28 jun 2012 - 12:44
Na de bui toch flinke opklaringen wat het dus zeer benauwd maakt.
De bui komt straks hier ook over als het goed is.
Zodra het hier gaat druppelen geef ik een seintje! Als de lucht zwart ziet, schreeuw ik over de Grevelingen!

mauriceb

Citaat van: Jan van Ooijen op do 28 jun 2012 - 12:45
Mooi te zien op deze radar de bui die Zeeland nadert. Voor de ongeduldige mensen.... Dit is het nog niet ;)


Nee nee idd, we moeten nog ff wat uurtjes geduld hebben :)

MamaAs

In een uur tijd is het 4 graden warmer geworden.
Zonnetje schijnt nog vol op. Ik wilde paardrijden, maar heb me bedacht. Doen we wel weer als het wat minder warm is, haha.

Mike25

Citaat van: Jan van Ooijen op do 28 jun 2012 - 12:45
Voor de ongeduldige mensen.... Dit is het nog niet ;)


whaha ;D.

Temperatuur is bijna halve graad verder gestegen naar 25,5ºc en word weer even wat bewolkt

denman

Bergen op Zoom is het drukkend benauwd luchtvochtigheid 69 % ,temperatuur is 4 graden gestegen in grofweg 2 uur
was bezig in de tuin ,maar het lijkt wel of ik  gratis gedoucht hebt  ;D
Heden schupjes, morgen drupjes.

Jan van Ooijen

KNMI Guidance

Vanmiddag af en toe een licht neerslagsignaal uit de hoge en middelbare bewolking. Nabij de Spaanse pluim in namiddag en avond vanuit het zuidwesten toenemende kans op enkele onweersbuien, gevolgd door het tamelijk inactieve en wat golvende koufront. De uitvoer van de diverse modellen is nog steeds erg verschillend. EC geeft pas boven het NO een serieus signaal, Harmonie laat daarentegen weer een totaal ander neerslagpatroon zien met steeds een actieve SQ vanavond boven België en boven ons land ' geringe' activiteit (waarschijnlijk te wijten aan het diffluente bovenluchtpatroon. Gezien de zeer hoge Capewaardes is hagel goed mogelijk.Onweerskansen zijn groot, gezien de progtemps realistisch. KOUW komt tot 18 UTC met relatief lage kansen voor >200 ontl, maar na 18 UTC nemen deze vooral op de convergentielijn sterk toe, naar conditioneel 80-95% op meer dan 200 ontl/5 min. Deze info geeft aan dat het potentieel een gevaarlijke situatie is. Uiteindelijk zal nowcasting in ochtend en vooral in de middag boven Frankrijk bepalend worden. Vrijdagmiddag nabij de golftop in het (zuid)oosten buiige regen met in Limburg de grootste kans op opnieuw tamelijk intensieve convectieve neerslag.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

harmenst

Ook maar eens het topic doorgelezen. ;)

Wat ik zo zie is het is dus de vraag of er genoeg trigger is voor explosieve buien. Maar mocht er er van komen, kan het flink los gaan.
19z is 21.00 uur?


klapper

Citaat van: wkeijzer op do 28 jun 2012 - 12:52
Zodra het hier gaat druppelen geef ik een seintje! Als de lucht zwart ziet, schreeuw ik over de Grevelingen!

hier druppelt het al   8)

Ries

23 graden, meest bewolkt maar af en toe komt de zon erbij en dan is 't meteen loeibenauwd. Wel even lekker 'warmtebaden' zo  ;D moeten we 't weer een tijdje mee doen  :'(

frankaloe

Barometer 1008 mb
Dauwpunt 18°C
Luchtvochtigheid 61%
en dat bij 26 grd.
hoge bewolking..zie webcam
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

jeffrey83

op de radar lijkt het nog wel wat, maar de druppels die er uit vallen zijn op 1 hand te tellen :)

Nizinny

Citaat van: harmenst op do 28 jun 2012 - 13:02
Ook maar eens het topic doorgelezen. ;)

Wat ik zo zie is het is dus de vraag of er genoeg trigger is voor explosieve buien. Maar mocht er er van komen, kan het flink los gaan.
19z is 21.00 uur?

Ja volgens mij wel

Powered by EzPortal