Onweerskansen 28 en 29 juni

Topic gezien door 144862 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 24 jun 2012 - 21:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

T-inus

Citaat van: MamaAs op do 28 jun 2012 - 08:20
Hier schijnt de zon en is het al warm ( Workum ).
Daarbij is het heiig. Heel apart. Vannacht erg mistig geweest. Een hoge luchtvochtigheid dus, en dat is niet echt aangenaam.
Ook hier (regio Eindhoven) erg vochtig en klam buiten.

Wat een kaarten van ECMWF heerlijk  ;D

Ik zat de guidance van ESTOFEX te lezen en hier staat onder anderen dit :

CiteerFavorably veering profiles and rather isolated convection in the afternoon hours pose a threat of supercells capable of producing large or very large hail and maybe a tornado. Later in the period, a linear MSC may develop ahead of the cold front.
Als ik het goed begrijp wilt dit zeggen dat op de convergentielijn supercel(len) zouden kunnen ontstaan en later voor 't koufront een MSC.
Is dat niet dubbelop? Bedoel slurpen de buien die op de convergentielijn ontstaan dan niet alle energie weg?
Some men see things as they are and say : "why?" - I dream things that never were and say : "why not

Jan van Ooijen

WRF neerslagkaarten, voor een grotere afbeelding kunt u hier klikken



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jmanig

Dikke rode lijn op overijssel Jan, dat zou super zijn.  :-*
<a href="http://www.hetweeractueel.nl/weer/enschede/actueel/" target="_blank">[img width=189 height=

Jan van Ooijen

Ook de hagelkansen zijn nog aanwezig, let wel op... Het is experimenteel

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Sven

Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Sven

Noodweercentrale code geel vooraf, met code rood verwacht:

Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Jmanig

In Enschede is de lucht bijna helemaal blauw, de zon brandde op mijn lichaam.
<a href="http://www.hetweeractueel.nl/weer/enschede/actueel/" target="_blank">[img width=189 height=

Gerard1995

hier brandt de zon gewoon door de bewolking heen.... ik denk dat de zon meer gaat schijnen dan dat iedereen denkt..... hoop het vooral wel dat de 30 graden gewoon gehaald gaat worden... hier nu bijna 22 graden!! 8)
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Jmanig

Idd, ik denk dat de zon te sterk is voor de wolken nu en alles wegbrandt. WOOHOOOO!  8)
<a href="http://www.hetweeractueel.nl/weer/enschede/actueel/" target="_blank">[img width=189 height=

jeffrey83

En in Zeeland.....? Daar blijft alles rustig en gaan we gewoon door met de dagelijkse bezigheden :)

Moet wel zeggen dat de zon goed an best doet en het al behoorlijk warm is hier!

Arend

Citaat van: Jan van Ooijen op do 28 jun 2012 - 08:42
WRF neerslagkaarten, voor een grotere afbeelding kunt u hier klikken

Mooie run, voor zo goed als het hele land.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

rp.vanmeurs

In Olst volop zon en nu 19.2 graden. Hoop dat het een beetje rustig blijft vanavond anders hebben we nog een probleem vanavond bij de Peppers in het Goffertpark in Nijmegen.

Marsel

Hier (R'dam) heeft de zon het moeilijk. Veel Ac, dik genoeg om sterke opwarming vooralsnog te voorkomen. Wel heerlijk zomers sfeertje zo :).

Weatherman

Hier in Tilburg komen ook gaten in de bewolking, en mijn gevoel zegt niet koud in ieder geval.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Joep

Citaat van: Sven op do 28 jun 2012 - 08:57
Noodweercentrale code geel vooraf, met code rood verwacht:



Waarom wordt het westen nou weer overgeslagen :(

pennywise


Reutel

Goedemorgen op de dag des oordeels, en welkom aan de 1345004683 CAPSLOCKENDE GEENSTIJLERS  8)


Jur

Smile, we staan op Geenstijl <3

Jan van Ooijen

Citaat van: Joep op do 28 jun 2012 - 09:30
Waarom wordt het westen nou weer overgeslagen :(

Dat zal echt nog wel aangepast worden, wees daar maar niet bang voor. De convergentielijn gaat vol over het westen heen ;)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal