Onweerskansen 28 en 29 juni

Topic gezien door 143580 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 24 jun 2012 - 21:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

WRF  (12km) laat enorme hoeveelheid neerslag voor Limburg zien

22UTC
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Marlieke

Tja, hier loop ik er (nog) niet warm voor. Denk dat we maar zo helemaal niets gaan krijgen hier. Niet dat dat nou direkt zo'n ramp is.
Lekker lang warm 's avonds!  ;D

En de volgende dag (vrijdag) kan ik dan mooi hier kijken wat zuidelijk nederland allemaal op de plaat heeft vastgelegd!  ;D
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Channiej

Kansen lijken enorm afgenomen te zijn....of ligt dat aan mij?

Jan van Ooijen

Citaat van: Channiej op di 26 jun 2012 - 10:13
Kansen lijken enorm afgenomen te zijn....of ligt dat aan mij?

EC is aan het aftakelen, GFS is iets gunstiger geworden
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Roan

Het ziet er weer goed uit voor Assen en omgeving  :'(

maar goed, we wachten af.. Eindelijk weer een lekker temperatuurtje is ook wel mooi

Weerfreak 1337

Citaat van: Jan van Ooijen op di 26 jun 2012 - 09:08
De kanskaartjes van Wetteronline


Lol, bij donderdag lijkt het net of de grotere kansen gewoon de landsgrenzen volgen :P

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

raaijmakers

Citaat van: Roan op di 26 jun 2012 - 10:58
Het ziet er weer goed uit voor Assen en omgeving  :'(

maar goed, we wachten af.. Eindelijk weer een lekker temperatuurtje is ook wel mooi


Het laatste waar Assenaren op zitten te wachten is noodweer tijdens het TT-festival .....

Pascal Soomers

Ik ben niet blij met de timing. Laat het a.u.b later dan half 9 gebeuren. Ik ben tussen 7 uur en half 9 op diploma-uitreiking van mijn broer. En daar moet ik perse bij zijn... Mocht het tussen die tijd gebeuren kan ik: niet chasen en niet filmen/fotograferen!!  :'(

Conclusie: Van mij mag het nachtwerk worden  8)
When a supercell arrives, you must be prepared.

arjanbruggink

Citaat van: raaijmakers op di 26 jun 2012 - 11:47

Het laatste waar Assenaren op zitten te wachten is noodweer tijdens het TT-festival .....
Voor de campinggasten zal het nog het ergst zijn als het evt. noodweer wordt. Voor het festival zal het jammer zijn als die letterlijk in het water valt. Maar zoals het er nu voor staat qua kaarten zal hoogstens de Nacht van Assen evt. een natte festivalavond worden en blijft de TT-nacht droog.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Ramon Oost

STP iets afgenomen maar nog steeds niet slecht. Nu maximaal 1


Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!


Jan van Ooijen

WRF komt met een betere run aanzetten dan EC

18Z


00Z


Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Dennis

Citaat van: Jan van Ooijen op di 26 jun 2012 - 14:02
WRF komt met een betere run aanzetten dan EC


zit hem in de positie van "hoe westelijk" het front ontstaat /invloed hoogtestroming -modellen wisselen er nog in

Marsel

Toch wel opvallende verschuivingen, zowel in tijd als in locatie. In eerste instantie enorme bakken CAPE (rond of >2000J/Kg) en WAA waar je eng van zou worden (T850hPa naar 17 graden). Bovendien vanuit het westen intense nachtelijke convectie (na 00Z) vanaf middelbaar niveau, deed inderdaad sterk denken aan een spanisch plume. Nu komen al meerdere modellen met een avond timer waarbij de warmste op hoogte lucht zuid van ons blijft (T850hPa op z'n best 14 a 15 graden) en er duidelijk wat gematigdere onstabiliteitswaarden zichtbaar zijn. Daarbij kan convectie vervroegd plaats vinden....
Komende runs maar weer even afwachten, de kaarten zoals enkele runs geleden (met nachtelijke timing) stemden me vrolijker. Maar goed, dat is een ander verhaal ;).
Puur uit interesse, wat is jouw voorgevoel bij dit alles Jan?

Jan van Ooijen

Citaat van: Marsel op di 26 jun 2012 - 14:19

Puur uit interesse, wat is jouw voorgevoel bij dit alles Jan?

Mijn voorgevoel zegt toch dat het zo zal gaan lopen als we gezien hebben in de eerdere runs, dus tweede helft avond en nacht.

Heb het graag fout
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Dennis

Citaat van: Marsel op di 26 jun 2012 - 14:19
Toch wel opvallende verschuivingen, zowel in tijd als in locatie. In eerste instantie enorme bakken CAPE (rond of >2000J/Kg) en WAA waar je eng van zou worden (T850hPa naar 17 graden). Bovendien vanuit het westen intense nachtelijke convectie (na 00Z) vanaf middelbaar niveau, deed inderdaad sterk denken aan een spanisch plume. Nu komen al meerdere modellen met een avond timer waarbij de warmste op hoogte lucht zuid van ons blijft (T850hPa op z'n best 14 a 15 graden) en er duidelijk wat gematigdere onstabiliteitswaarden zichtbaar zijn. Daarbij kan convectie vervroegd plaats vinden....
Komende runs maar weer even afwachten, de kaarten zoals enkele runs geleden (met nachtelijke timing) stemden me vrolijker. Maar goed, dat is een ander verhaal ;). Komende runs maar weer even afwachten.
Puur uit interesse, wat is jouw voorgevoel bij dit alles Jan?

zag op de kaarten het proces versnellen .... tav timing

Marsel

Citaat van: Jan van Ooijen op di 26 jun 2012 - 14:25
Heb het graag fout

;D  ;), we gaan het rustig afwachten. Komende 12-24 uur wat meer duidelijkheid.

Jan van Ooijen

Helemaal vergeten de scheringskaarten van ECMWF erop te zetten, bij deze tijden zijn 15Z 18Z en 21Z

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal