Onweerskansen 11 en 12 juni

Topic gezien door 34921 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 09 jun 2012 - 09:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Weatherman

Komt die Shelfcloud deze kant op ?
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Jan van Ooijen

Citaat van: Weatherman op ma 11 jun 2012 - 15:13
Komt die Shelfcloud deze kant op ?

Ja, als het een beetje meezit en het is er eentje, dan moet jij hem al zien
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

frankaloe

dan zou deze ook hier te zien moeten zijn...zal wellicht nog even gaan duren.
in tilburg is al meer bewolking dacht ik
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

Weatherman

Citaat van: frankaloe op ma 11 jun 2012 - 15:23
dan zou deze ook hier te zien moeten zijn...zal wellicht nog even gaan duren.
in tilburg is al meer bewolking dacht ik
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303
Ja bewolking is wel meer toegenomen, maar nog geen shelfcloud. zo ver ik kan zien
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

danny90

In het westen van Zeeland 15 min geleden, mooie luchten! vanavond wat meer online nu eerst gaan werken... :(


DannyNL

Hier in Middelharnis was net ff wat gerommel te horen.
maar om nu echt van een onweersbui te spreken was het nog te weinig.
Zit wel in de goede hoek als ik buienradar zo bekijk. :)

dennis089

hier in selfkant net over de grens bij koningsbosch en sittard zat ik mooi in de buien. het is helaas wel zoals voorspeld niet veel soeps. wat donkere wolkjes, misschien een klapje onweer als je geluk hebt en een beetje regen. gewoon een voorjaarsbui'tje.

dondertje127

Hier nu een zware stortbui die vanuit Duitsland kwam en verder ontwikkelt met hagel en gedonder. Ik heb maar weinig meegemaakt dat een zware stortbui zo lang duurde. Bliksem zal vast niet uitblijven straks.

Serge

als je verschillende luchtstromen heb Jan, dan moet dit toch ergens gaan clusteren?
Waar is mijn cape

Skroei

Friesland ook buienontwikkeling, zou me niet verbazen dat er straks ook wat onweer in gaat zitten.
Zie al hele mooie CB zuidoost van Leeuwarden  :o

maarten89

Jaa ontstond hier bui boven mijn hoofd. Opeens keiharde regen, gevolgd door hagel en onweer!

dondertje127

Whoef, ik schrok. Ineens ergens een inslag "krrrrkk" zeidie :)
Net nu de rust wedergekeerd was. De bui is nog vlak naast me ten Westen van mij maar je hoort nog goed als er iets gebeurd.

Skroei

En.... ook onweer boven Friesland inmiddels  8)

Marsel

Een half uurtje geleden hier te Woensdrecht behoorlijk dreigend. Intense cel nabij de Belgische grens deed er bijzonder lang over om aan te komen.
Voorafgaand aan het geheel een hele mooie shelf met op sommige momenten bijzonder snel opstijgende fractus daar onder. Groenige tinten er vlak achter. Op enig moment leek de meeste rotatie zich zelfs op één punt te concentreren met duidelijk verlaging van de wolkenbasis en snel opstijgende fractus vanaf net boven het aardoppervlak.
Daarna een paar windvlagen, een paar keer flink gerommel en wat regen. Niets meer niets minder.
Stekker ging er voor de deur uit jammer genoeg.
Maar deze kunnen we weer in onze zak steken!  :)

Tyshane

Dat klinkt goed Marsel, die kan je inderdaad zeker in je zak steken, het hoeft niet altijd tot zware buien te komen om visueel attractief te zijn, al helpt dat natuurlijk wel mee voor de beleving. ;) Hier begint het weer nu ook te veranderen, ik hoop ten positieve! :)

donderblond

Zojuist een eerste onweersgerommel boven Rotterdam! Het begon ineens flink te regenen, maar het leek op alleen een waterige bui.
Ook nu hoor ik wat gerommel klinken. De regen zelf is alweer een stuk minder!
Ik ben aan het werk en heb dan ook niet gezien wat er op ons af kwam jammer genoeg, het was ineens donker zeg maar.
"Because all I have left is the voice of the wind
Blowing through the door of our house!"

Tyshane

Citaat van: Serge op ma 11 jun 2012 - 16:06
als je verschillende luchtstromen heb Jan, dan moet dit toch ergens gaan clusteren?

Zo te zien komt er in ieder geval wel wat op je af, paar leuke buitjes zo te zien!

Jan van Ooijen

Wat gaat dit tergend langzaam zeg

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

pietjelol

het lijkt er op dat het nu echt los begint te komen


Powered by EzPortal