Onweerskansen 23 en 24 mei

Topic gezien door 141504 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 20 mei 2012 - 21:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Pascal Soomers

Citaat van: Jmanig op do 24 mei 2012 - 08:37
Helaas in het oosten des lands niks, maarjah je weet het nooit.. :P

Volgens mij heeft het oosten des lands gisteren er flink van langs gekregen, jullie mogen dus niet klagen!
Hier in Limburg tel ik pas 2 dagen met onweer in 2012. Dat is toch niet meer normaal?
When a supercell arrives, you must be prepared.

nifri84

Noodweercentrale geeft nu ook een code geel voor het westelijk deel van zuid limburg.

aloa

Dat kunnen weer pittige buien worden in het zuiden en Belgie, met kans op wateroverlast. Wolkenhoogte is weer zeer hoog.


pietjelol

zouw mooi zijn als het nog iets noordelijker ging. Maar ik ga niet klagen want gister heb ik toch ook een mooi onweersbuitje gehad
Trouwens komen de buien vanuit het zuidwesten? of ontstaan ze weer overal?

mauriceb

Het lijkt erop dat de droge lucht wat eerder in komt zetten dan gedacht, Is nu al halverwege NLD (globaal lijn D-Helder/Arnhem). Hopen dat de zon nog ff goed z'n best doet dan kan het uiterste zuiden en/of Z/westen nog een buitje meepikken.

aloa

Citaat van: pietjelol op do 24 mei 2012 - 10:06
zouw mooi zijn als het nog iets noordelijker ging. Maar ik ga niet klagen want gister heb ik toch ook een mooi onweersbuitje gehad
Trouwens komen de buien vanuit het zuidwesten? of ontstaan ze weer overal?
Die ontstaan, als het goed is, in het zuiden van Nederland en boven Belgie.

Gerard1995

hmm.. na wat verschillende kaarten, en modelletjes bekeken te hebben, daalt m'n hoop op een laatste onweersbui.. voor het midden dan.... of is er iemand die er toch anders over denkt??
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Jan van Ooijen

Citaat van: Gerard1995 op do 24 mei 2012 - 10:52
hmm.. na wat verschillende kaarten, en modelletjes bekeken te hebben, daalt m'n hoop op een laatste onweersbui.. voor het midden dan.... of is er iemand die er toch anders over denkt??

http://forum.meteo-service.nl/index.php/topic,1382.msg13647.html#msg13647 ;)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

dondertje127

Wij zijn afgelopen nacht al aan de beurt geweest vandaag in Arnhem-Nijmegen. De laatste rake donderslagen waren om 2.15 en 2.20 uur vanochtend, een onweer dat zich ontwikkelde en al hoorbaar was tegen twaalf uur middernacht en een aantal flinke ontladingen gehad en rake klappen.

Gerard1995

Citaat van: Jan van Ooijen op do 24 mei 2012 - 10:55
http://forum.meteo-service.nl/index.php/topic,1382.msg13647.html#msg13647 ;)

hmm.. dankjewel!! Top! had helemaal over het hoofd gezien dat er ook nog een WRF-model bestond :D
zo snel m'n hoop daalde neemt het nu weer toe.... er kunnen i.i.g weer hele mooie wolkjes komen!! :P
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Diem

Vanochtend rond 07:00 toch nog heel wat bloemkooltjes gezien in de lucht, nu is dat allemaal weg helaas.
Mogelijk dat er in het zuiden een onweersbui valt, maar heb meer vertrouwen in Belgie.

Marlieke

Citaat van: Pascal Soomers op do 24 mei 2012 - 09:06
Volgens mij heeft het oosten des lands gisteren er flink van langs gekregen, jullie mogen dus niet klagen!
Hier in Limburg tel ik pas 2 dagen met onweer in 2012. Dat is toch niet meer normaal?

ehm.. mag ik hier even op reageren? Ik mag dan in het oosten wonen, maar niet alle plaatsen in het oosten krijgen fiks onweer. Rijssen, waar ik woon, pist heel vaak buiten de pot. Zo ook gisteren en afgelopen zondag. We kregen wel een onweersbui, maar het was er 1 die allesbehalve spectaculair te noemen was. Bij die van zondag zat 1 harde knal en voor de rest was het slechts gerommel op afstand. Evenals de bui van gisteren. Dus dan tel ik evenveel onweersdagen als jij. Maar dan wel zwakke onweersdagen!

Maar goed, jij en ik, we krijgen vast onze portie nog wel dit jaar, gezien het jaar al heel goed begint wat onweersbuien betreft voor heel Nederland!  :)
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

middystyle

Mijn foto's van gisteravond (Hengelo en Buurse (nabij de Duitse grens) geschoten) heb ik online op dit forum: Linkje!
Life's like a box of chocolate, you'll never know what you gonna get!

hj32

Ben benieuwd naar de foto' s van wilfried janssen
Zijn er trouwens nog windhozen gemeld, want ik stond weer naast een zakkende wolkenbasis
Was het complex wat onder winterswijk nl binnen kwam...

Fren

nieuwe ronde nieuwe kansen voor zuid dus :)
The question is not IF disasters happen but WHEN they happen!
He, who controls the world, faces the

Leon Eikenaar

Citaat van: hj32 op do 24 mei 2012 - 11:21
Ben benieuwd naar de foto' s van wilfried janssen
Zijn er trouwens nog windhozen gemeld, want ik stond weer naast een zakkende wolkenbasis
Was het complex wat onder winterswijk nl binnen kwam...

Ik had wel ergens een foto gezien dat er een windhoos bij Meppel was.

gevonden.


Bron: http://www.rtl.nl/actueel/rtlnieuws/ingezonden/ingezondenweerfotos.xml


Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar

Artje

Deze ruikt bij mij wel erg naar photoshop... iets klopt er niet

Gerard1995

deze windhoos ziet er alles behalve echt uit..... :)
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

mauriceb

Citaat van: Team_SSC op do 24 mei 2012 - 11:30
Ik had wel ergens een foto gezien dat er een windhoos bij Meppel was.

gevonden.


Bron: http://www.rtl.nl/actueel/rtlnieuws/ingezonden/ingezondenweerfotos.xml

Lijkt mij ook niet heel echt margoed kan ook komen door de volgens mij lange sluitertijd waarmee hij genomen is.

Arend

"Er is een heel kleine kans dat met name boven de zuidoostelijke gebieden van de provincie een hele plaatselijke onweersbui ontstaat, maar de meeste plaatsen houden het droog."

Met deze verwachting voor Overijssel komt Ton ten Hove (weerman RTV Oost).

http://www.rtvoost.nl/weer/default.aspx
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Powered by EzPortal