Onweerskansen 23 en 24 mei

Topic gezien door 141541 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 20 mei 2012 - 21:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

GHkstra

De buien komen nu toch al in de buurt.
Zuidoost Fryslân zit er al midden in.

hj32

Dit was echt de pechchase van het jaar
Eerst ging het prachtig, vanuit emmen naar duitsland en zo naar winterswijk
Kom ik in Winterswijk, heb ik geen radar, omdat vodafone geen bereik had
Toen zag ik een wallcloud op rechts en focusde mij daarop
Doordat ik verder "blind" was had ik niet door dat de echte cel onder me doorschoof
Toen ik eenmaal bij de Mac in Winterswijk stond ben ik als een malle richting Nijmegen gereden
Toen ik voor de cel zat bedacht ik me ineens Tolkamer...
Dus ik stukje terug, beland ik midden in een downburst
Wil ik de beelden checken, blijkt dat vodafone in Tolkamer niet werkt, omdat daar een Duits netwerk geldt
Kortom, het is klaar voor vandaag, maar ik heb er echt goed de klere in!
En dit was dus de laatste keer vodafone

Joep

Er ontstaan hier in het westen (alphen a/d Rijn) nu toch wolken met hoge toppen.
Zou er dan toch nog iets ontstaan?

Arend

Citaat van: maestro1971 op wo 23 mei 2012 - 19:44
Zoals wel vaker is hier in Borne (bij Hengelo Ov.) vrijwel alles weer keurig omheen getrokken... 1 keer leek er een grote pit op ramkoers te liggen, maar die zakte luttele kilometers hier vandaan als een plumpudding in elkaar...

Het is allemaal erg lokaal. Zag vanavond bij RTL-weer een foto van een tuin vol hagel in Hengelo. Maar er lijkt misschien nog iets deze kant op te komen vanuit Duitsland.   :)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

MamaAs

Whaaa, het doet hier BOEM!!!
Nu al zo groot, dat ik het niet op mijn telefoon krijg.


Mojo260303

Onweersdagen: 7

Gerard1995

toch nog een leuke foto opgepikt van een kennis.... uur terug stond het nog steeds blank.... dit was rond 17:45 8)
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Rogierhgv

Hoogeveen heeft toch nog wat gehad.
Vooral veel regen met constant wat gerommel.

Daarna nog een bui waar wat meer onweer inzat.
Het klaart nu weer op in de richting van oost.

Al met al viel het reuze mee.

MamaAs

Wij zitten buiten te wachten op het eerste onweer van dit jaar.
Zuidelijk over het IJsselmeer begint zich nu ook van alles te vormen.

Fren

Code paars nog in oost-groningen, richting Veendam
The question is not IF disasters happen but WHEN they happen!
He, who controls the world, faces the

GHkstra

Citaat van: MamaAs op wo 23 mei 2012 - 20:39
Whaaa, het doet hier BOEM!!!
Nu al zo groot, dat ik het niet op mijn telefoon krijg.
Die kan ik vanaf hier ook zien.

erik

Ben net terug vanuit de omgeving Soest,was daar flink donker en het rommelde af en toe maar doordat ik in verschillende files terechtkwam uiteindelijk besloten maar weer terug te rijden.Viel dus beetje tegen maar als die buien vanuit Friesland het ijsselmeer overleven krijgt de kop van Noord-Holland msschn toch ook nog wat.Ik duim dus mee MamaAs  :D

19bianca82

Alles is om Apeldoorn heen gegaan gelukkig. Het leek qua regen te beginnen, maar was zo weer over. Dat stelde echt weinig voor. Onweer wat ik eerder al schreef 1 flits en wat zware dreunen in de verte, maar het zwakte af en heeft Apeldoorn niet gehaald.

MamaAs


K.C.

Citaat van: weermanwouter op wo 23 mei 2012 - 19:23
het rommelt nu boven Rosmalen / denbosch maar het gekke is dat het weer langzaam lichter wordt...

stormchaser wouter

was half uurtje later in St.M. Gestel. Flinke bui daar, flinke bliksem en alle stroom uit ;) Toen onderweg van Gestel naar Den Bosch prachtige wolken gezien met zon ertussen... Maar ook met een lege telefoon helaas, dus pics lukte niet :(

jones

Ben benieuwd hoe lang de buien nog stand houden, zijn nu toch al (tegen alle verwachtingen in) vrij dichtbij geraakt en het is ook bewolkt geworden!

Dennis

NO groningen komt met Violet code

marco-groningen

Ten zuiden hoor ik af en toe rommels. Verder is de lucht nu deels dichtgetrokken.
Helaas nog niks hier, maar potentieel is er.

Koen-IJM

En zoals gewoonlijk zal het westen zoals het er naar uitziet weer niks krijgen. Ongelofelijk...

maarten otto

Zojuist ontstaan nabij Almere...
Eemnes zou wel eens natte voeten kunnen krijgen straks.  ;)


CB_23052012 by Maarten Otto, on Flickr
Met 250 km/h boven de kassen van het Westland en de Hollandsche Brug met windkracht 8.... Durven jul

Powered by EzPortal