Onweerskansen 23 en 24 mei

Topic gezien door 141605 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 20 mei 2012 - 21:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

weermanwouter

het rommelt nu boven Rosmalen / denbosch maar het gekke is dat het weer langzaam lichter wordt...

stormchaser wouter

19bianca82

Het is in Apeldoorn ook erg donker geworden. Wat grote druppels. 1 flits gezien en wel meer zwaardere dreunen te horen. Hou me hart vast hoe dit gaat verlopen

klimascepie

Vandaag in Zaltbommel bezig geweest. Ik zag tegen 3 uur 2 grote aambeelden naast elkaar vormen. Deze lijken in Arnhem en omgeving nog al water overlast te hebben gegeven.

Nu thuis is het donker en hoor ik het onweren. Maar alles trekt weer mooi langs.
Het grootste deel van de mensheid blijkt graag te willen geloven maar wil geen kennis vergaren om te

Gerard1995

ja, en er ontstaat weer wat vlakbij ons... :P
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

marco-groningen

Ik zie hier nu een enorme bloemkool in de verte opduiken. Is waarschijnlijk de bui die bij Oldenburg is ontstaan.
Kom op nog iets noordelijker ontstaan a.u.b.

Skroei

Nou Harlingen en Holwerd... helaas was het weer eens het bekende verhaal...
Bui is weer eens compleet uitgestorven.
Nu houd ik hoop, aangezien de bewolking hier vanuit het zuiden toeneemt (wind is strak NO) en ook boven N-Duitsland nog e.e.a. zit.

Skroei

Citaat van: marco-groningen op wo 23 mei 2012 - 19:26
Ik zie hier nu een enorme bloemkool in de verte opduiken. Is waarschijnlijk de bui die bij Oldenburg is ontstaan.
Kom op nog iets noordelijker ontstaan a.u.b.
Dat is die knoepert boven Duitsland inderdaad, fingers crossed !!
Als het goed is draait deze straks iets 'omhoog' alleen zit ik meer in over de activiteit...Die eerdere bui boven N Duitsland loste ook ineens op bij de grens

MamaAs

Citaat van: Skroei op wo 23 mei 2012 - 19:27
Nou Harlingen en Holwerd... helaas was het weer eens het bekende verhaal...
Bui is weer eens compleet uitgestorven.
Nu houd ik hoop, aangezien de bewolking hier vanuit het zuiden toeneemt (wind is strak NO) en ook boven N-Duitsland nog e.e.a. zit.

Ik zie vanuit hier de bloemkolen in het Zuid Oosten groeien en hier heen komen. Benieuwd wat daar uit komt.

Janett

bakken water in Hoogeveen, onweer stelt niet veel voor.

Mikal

Net een timelapse geschoten van zo'n 30/40 minuten.


Buien zijn al redelijk voorbij getrokken maar zie de volgende massa wolken al weer aankomen! Denk dat ik nog mooie foto's kan maken met zonsondergang. :)


Hier en daar nog een flits en een knal, verder niet meer echt bijzonder.

pyro


MamaAs

Cape loopt hier flink op:
http://zomerweer.com/data/obs/modeloutputcape.png

Nog steeds 27 graden, wind gaat wat meer liggen en het wordt echt VIES benauwd. Zit nu binnen bij de airco, moet zo nog naar mijn paard, maar ik zie er echt tegen op  ???

PatrickM

Op het ijsselmeer ontstaat nu iets, en ik zie hem vanaf hier de lucht in schieten.

marco-groningen

Hier ontstaan nu ineens wat vriendelijke schapewolkjes. Als die nou even net zo snel uitgroeien als die bloemkool in DLD dan zit ik eerste rang.

GHkstra

Wie weet komt dat buitje boven Drenthe nog onze kant op.
Het liefst als het donker is, dat is het mooist om te zien.

SniperEye

In Weert begint het ook te waaien en te rommelen. Donkere luchten zichtbaar op NO.

Joep

Noodweer zorgt vanavond op diverse plaatsen in Oost-Nederland voor grote wateroverlast. In de omgeving van Ede viel in korte tijd 40 millimeter water. Ook bij Lunteren en in Doetinchem staan wegen blank. Zware hagelbuien, onweer en rukwinden trokken rond 7 uur over de lijn Nijverdal - Deventer, over Nijmegen en over het oosten van de provincie Utrecht, aldus de veiligheidsregio's en MeteoConsult in Wageningen.

Verschillende restaurants en café's, die wegens de warmte alle ramen en deuren open hadden staan, hebben wateroverlast. Dat is onder meer het geval in Sinderen, bij Bunnik, in Tolkamer en in Breedenbroek. De laaggelegen dorpskom van Groesbeek bij Nijmegen stond in korte tijd onder water. Op de Veluwe en in Overijssel zijn veel bomen omgewaaid en takken afgerukt volgens de brandweer.

Tal van avondvierdaagsen zijn op het laatste moment afgelast. Dat is onder andere het geval in Doetinchem, Zevenaar, Gendt, Ede, Gaanderen en Geldermalsen. Afgelopen zondag trok ook al noodweer over Gelderland en Overijssel. Dat veroorzaakte bij Nunspeet de meeste schade.


marco-groningen

JAAA eindelijk! Er onstaat op de goede plek een bloemkool(tje). Ik zal hem even pokon geven.

Joep

Citaat van: Joep op wo 23 mei 2012 - 19:42
Noodweer zorgt vanavond op diverse plaatsen in Oost-Nederland voor grote wateroverlast. In de omgeving van Ede viel in korte tijd 40 millimeter water. Ook bij Lunteren en in Doetinchem staan wegen blank. Zware hagelbuien, onweer en rukwinden trokken rond 7 uur over de lijn Nijverdal - Deventer, over Nijmegen en over het oosten van de provincie Utrecht, aldus de veiligheidsregio's en MeteoConsult in Wageningen.

Verschillende restaurants en café's, die wegens de warmte alle ramen en deuren open hadden staan, hebben wateroverlast. Dat is onder meer het geval in Sinderen, bij Bunnik, in Tolkamer en in Breedenbroek. De laaggelegen dorpskom van Groesbeek bij Nijmegen stond in korte tijd onder water. Op de Veluwe en in Overijssel zijn veel bomen omgewaaid en takken afgerukt volgens de brandweer.

Tal van avondvierdaagsen zijn op het laatste moment afgelast. Dat is onder andere het geval in Doetinchem, Zevenaar, Gendt, Ede, Gaanderen en Geldermalsen. Afgelopen zondag trok ook al noodweer over Gelderland en Overijssel. Dat veroorzaakte bij Nunspeet de meeste schade.

ad.nl

Unknown-user1778

Jan, is er op deze 'nieuwe' site ook een indices pagina zoals bij het oude O en O forum?

Powered by EzPortal