Onweerskansen 23 en 24 mei

Topic gezien door 141545 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 20 mei 2012 - 21:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Peter

Ik neem aan da de provincie Utrecht straks ook aan de beurt gaat komen, wellicht ook code oranje?
onweersdagen 2018: 04-04, 29-05

jones

Lijkt of het onweer aan het kantelen is met de hoogtestroming: ipv naar west, nu richting zuidwest of ben ik verkeerd?

Sven

Hevige Hagelbuien veroorzaken schade en wateroverlast in Doetinchem.

Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

marco-groningen

Citaat van: zorba op wo 23 mei 2012 - 18:45
Joekels van hagelstenen in de achterhoek

Bron: twitter.com

Die foto lijkt me fake. De bestrating is droog en ze lijken verdacht veel op ijsblokjes uit van die ijsblokzakjes.

fanthagiro

Raar, ik schreef net dat het hier bijna droog bleef, en nog geen 3 km verder op schijnt het gehageld en geregend te hebben
Iemand uit de Bilt vertelde dat het bijna een wolkbreuk was en put deksels het niet aankonden
Zeer plaatselijk dus....echt vreemd...

Sietse

Citaat van: marco-groningen op wo 23 mei 2012 - 18:50
Die foto lijkt me fake. De bestrating is droog en ze lijken verdacht veel op ijsblokjes uit van die ijsblokzakjes.

Totaal niet. Ze staan waarschijnlijk onder een afdak, de stoep/straat is wel degelijk nat.

Sven

Citaat van: marco-groningen op wo 23 mei 2012 - 18:50
Die foto lijkt me fake. De bestrating is droog en ze lijken verdacht veel op ijsblokjes uit van die ijsblokzakjes.

Zeker niet fake, linkerkant onderste steen, typische vorm van grote hagel! Ook goed in de stenen zelf kijken zie je de opbouw.
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

weermanwouter

ik zit in mijn tuintje in Rosmalen waar de lucht nu pik zwart wordt en hier natuurlijk de LIVE webcam vanuit Rosmalen :

stormchaser wouter

Kialna

Ik begrijp dat het nu in Helmond ook sneller donker wordt. Hier begint het langzaam dicht te trekken. Ik ben benieuwd wat we gaan krijgen.
Stiekem een Ninja.

Janett

Hoogeveen: Begon net even hard te waaien nu weer rustig, wat gerommel in de verte gehoord.
Hoop nog een leuke onweersbui te krijgen  ::)

Luci

Ik ga zo een eindje fietsen hier lijkt niets aan de hand de lucht is nog steeds licht blauw en de zon schijnt nog uitbundig.Delft
Niets zo veranderlijk als het weer.

Wertha

Citaat van: marco-groningen op wo 23 mei 2012 - 18:50
Die foto lijkt me fake. De bestrating is droog en ze lijken verdacht veel op ijsblokjes uit van die ijsblokzakjes.

Zou zomaar kunnen. Zie smeltwater onder de handen. Die plekjes lijken de enige nattigheid te zijn op dat houtwerk.
Aantal onweersdagen 2024: 5 | 2023: 17 | 2022: 21

weermanwouter

Rosmalen / denbosch wordt zowel vanuit het noorden als vanuit het oosten bedreigd door onweren buien maar ze lijken in te krimpen....

kaper

Wat opvalt is hoe snel de lucht hier betrekt. Eindhoven-zuid, redelijk ver van de kern. Het ene moment is het nog blauw en nu zie je een donkere vlek aankomen. Iets is onzettend snel aan het uitbreiden.

Joep

In westen staat nu een westen wind. Maar wel nog 25 graden hier in Alphen aan den Rijn.
Iemand idee of westen wind nog invloed heeft op eventuele onweersbuien?

Kialna

Het is hier inderdaad ineens pikzwart. Nouja, het kan zwarter.



En een FILMPJE
Stiekem een Ninja.

4seasons


pyro

Meteo Consult verwacht dat het noodweer tot ongeveer half 8 zal duren. Er worden nog hevige buien verwacht bij Nijmegen en in het Rivierengebied

Kay1989

Nice, net voor Zwolle zakt de hele bui in elkaar

marco-groningen

Citaat van: pyro op wo 23 mei 2012 - 19:18
Meteo Consult verwacht dat het noodweer tot ongeveer half 8 zal duren. Er worden nog hevige buien verwacht bij Nijmegen en in het Rivierengebied

Tot half 8 morgenvroeg zeker? Er onstaan nog steeds nieuwe buien en het is al bijna half 8.

Powered by EzPortal