Onweerskansen 23 en 24 mei

Topic gezien door 141516 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 20 mei 2012 - 21:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Dennis


mauriceb

Citaat van: dondertje127 op wo 23 mei 2012 - 12:30
Als die cijfers in die blauwe gebieden (neerslagkaarten) milimeters neerslag zijn, vind ik dat niet overeen komen met het weer wat verwacht wordt. Blijf ik erg raar vinden. Ik neem aan dat we dan ook te maken krijgen met tientallen milimeters neerslag.

aannames zijn gevaarlijk. In dienst zeggen ze altijd 'assumption is the mother of all f*ckups'.

mauriceb

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 23 mei 2012 - 12:31
Die cel in Duitsland blijft maar groeien, wat een monster


Daar zit ik ook al naar te kijken, it's growing and growing :) please be patient people.

dondertje127

Ik zie dat die buien allemaal beetje WZW-waarts trekken. Maar ik zie dat er al langzaam meer ontstaat in Noorderlijker streken geloof ik :)

Dennis


aloa


Jan van Ooijen

Stukje Guidance:

Door de geringe treksnelheid, vanmiddag kans op wateroverlast. Verder grote kans op hagel, onstab. depressie nog steeds rond 5 a 6 graden. Daarnaast laat de hagelkolom van Harmonie nog steeds lokaal waarden zien van meer dan 15 kg/m2, hetgeen duidt op normale zomerhagel. Absolute kans op onweer is het grootst in de Oostelijke helft. De kansen op >50, >100 , >200 ontl/5min bedragen resp. 76, 55, 50%. en dus hoger dan in de vorige berekening. De exp. Kouw komt op 31 % > 300 ontl./min. Het is wel zo dat het slechts een statistische tool is dus nauwlettende nowcasting is geboden vanmiddag en vanavond. De bliksemindicatie van Harmonie komt ook uit op gebieden met max 50 ontl/5 min. Op grond van deze info lijkt geel voor vanmiddag en vanavond een gerechtvaardigd waarschuwingsniveau.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Marlieke

knmi heeft noord-oosten ook weer op geel staan
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

Der Rudi

En die zit op een koers richting Limburg... NWC verwacht overigens code rood voor hier.
Save the planet, it's the only one with Chouffe!

passievrucht

ten noordoosten van die cel ontstaan nu ook kleine buitjes... trekrichting is wel WZW, dus of die Nederland raken blijft maar de vraag. Laten we hopen op nog mee buivorming in de middag

dondertje127

Citaat van: mauriceb op wo 23 mei 2012 - 12:33
aannames zijn gevaarlijk. In dienst zeggen ze altijd 'assumption is the mother of all f*ckups'.

Die snap ik even niet, sorry  :-[
Wat wordt hier bedoeld? (durf te vragen.nl).

Serge

Waar is mijn cape

Jan van Ooijen

Recent radarbeeld van het monster in Duitsland onweer

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jur

Citaat van: dondertje127 op wo 23 mei 2012 - 12:51
Die snap ik even niet, sorry  :-[
Wat wordt hier bedoeld? (durf te vragen.nl).

Aanneming is de moeder van al het falen.

Edit; iets aannemen zonder de feiten te kennen en daar vervolgens naar handelen.

Joep

Reinier van den Berg op twitter:
Warme noordoostenwind ontmoet koele zuidwestenwind op lijn DenHaag-Tiel-Nijmegen. Kan trigger worden voor (zware) onweersbuien.

Bij de buren in Duitsland code oranje

onweer-online/meteoalarm


aloa

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 23 mei 2012 - 12:56
Recent radarbeeld van het monster in Duitsland onweer

wolkenhoogte loopt op tot 11/12 km in Duitsland.


Serge

op de radar begint vanalles te ontstaan boven Duitsland en noord Polen. Denk dat als je een paar uurtjes verder bent al heel goed kan zien welk deel van Nederland de klapper gaat krijgen,...... mijn idee is iig zuid-oost
Waar is mijn cape

GHkstra

Ik hoop toch dat Fryslân ook wat mee krijgt vandaag.
Ik heb wel zin in een stevige onweersbui.

Michaeltje1986

Citaat van: Serge op wo 23 mei 2012 - 13:08
op de radar begint vanalles te ontstaan boven Duitsland en noord Polen. Denk dat als je een paar uurtjes verder bent al heel goed kan zien welk deel van Nederland de klapper gaat krijgen,...... mijn idee is iig zuid-oost
Citaat van: aloa op wo 23 mei 2012 - 12:43


Check it!

Gerard1995

pffffff. temp hier 28,9... stapelwolken kunnen ieder moment gaan ontstaan... Spanning stijgt..... 8)
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Powered by EzPortal