Onweerskansen 23 en 24 mei

Topic gezien door 141564 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 20 mei 2012 - 21:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Weatherboy

Citaat van: matroesjka-world op wo 23 mei 2012 - 11:38
Als ik deze kaarten moet geloven dan komt er niet veel sensatie in Heerenveen :-\
Het zag er eerst zo mooi uit, maar nu gaat m'n hartje al minder snel kloppen...

Pas maar op dat ie niet stopt met kloppen, dan krijg je helemaal niks ;)

Chase-Stormer

Wat een monsterkaarten weer zeg, heerlijk !

Temp loopt hier ook weer flink op, wij hebben onze woonkamer op het zuiden dus de laatste 2 dagen is het over de 29 Graden in huis (niet te doen!!) dus zie graag wat regen deze kant op komen daar we meestal buiten schot blijven  :P

Mijn goedkope weerstation-wekker tikt nu de 25 graden aan, luchtvochtigheid 59%, trend: cloudy

Jan van Ooijen

Speciaal een kaart voor de mensen uit het westen, KNMI komt nog wel met code geel aanzetten vandaag ;)



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Chase-Stormer

Das mooi !
Dank je wel voor de kaarten Jan, nu maar hopen dat het ook echt even gaat plenzen. Kijk er echt naar uit   8)

pietjelol

het begint nu langzamerhand een beetje los te komen. Kijkend naar de radar

Jan van Ooijen

Weermodel GFS kunnen we al een streep doorheen halen, zitten nu al fout





Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Marsel

Citaat van: pietjelol op wo 23 mei 2012 - 11:54
het begint nu langzamerhand een beetje los te komen. Kijkend naar de radar
Voorlopig worden buien door orografie getriggerd, zie Duitsland. Voor vrije convectie (vanaf de grond) hebben we meer nodig dan de huidige temperaturen, zo'n 28 graden over het algemeen. Nog even geduld dus.

Gerard1995

Citaat van: Marsel op wo 23 mei 2012 - 11:56
Voorlopig worden buien door orografie getriggerd, zie Duitsland. Voor vrije convectie (vanaf de grond) hebben we meer nodig dan de huidige temperaturen, zo'n 28 graden over het algemeen. Nog even geduld dus.

nog maar 1,5 graad te gaan hier dus........ 26,5 hier in Kootwijkerbroek
ik ben enormmmm benieuwd!! :D

Meteo consult is i.i.g nog steeds hoopvol:

In het zuiden is de dag op sommige plekken grijs gestart met lage bewolking, maar ook daar schijnt de zon vanmiddag flink. Het wordt 27 tot 30 graden landinwaarts, aan zee is het iets minder warm.
Later vanmiddag en in de eerste avonduren komt het lokaal tot fiks onweer, mogelijk met hagel en zware windstoten. Verder is het juist kalm.
Ook morgen schijnt de zon en blijft het vrijwel overal droog.


mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

NitroGenetics

dit is een uitermate trieste dag voor het voorspellen, letterlijk er kan vanalles gebeuren vandaag geen model dat het goed zal hebben ben ik bang :)

erik

@ Gerard1995 -

Volgens mij moet ik ook maar verhuizen richting Kootwijkerbroek ;)

Als je een herhaling krijgt van afgelopen week dan heb je je portie dit jaar al wel gehad  8)

Marsel

Citaat van: Gerard1995 op wo 23 mei 2012 - 11:57
nog maar 1,5 graad te gaan hier dus........ 26,5 hier in Kootwijkerbroek
ik ben enormmmm benieuwd!! :D

Het is natuurlijk niet zo dat bij 28,0 graden de boel meteen overal ontploft he ;). Het gehele proces van onstabiel worden tot vorming van Cu en later Cb kan vaak even duren. Het is wel zo dat als erna verloop van tijd een paar Cu's goed gevoed worden deze in no time naar de tropopauze ploffen, beetje vergelijkbaar met de Belgische bui van gisteren.

Johann

Citaat van: NitroGenetics op wo 23 mei 2012 - 12:01
dit is een uitermate trieste dag voor het voorspellen, letterlijk er kan vanalles gebeuren vandaag geen model dat het goed zal hebben ben ik bang :)

Valt wel mee hoor. EC loopt heel mooi in de pas met de actualiteiten.

Gerard1995

whahaha, je heb wel gelijk hoor... zo pril als het seizoen eigelijk nog maar is, maar zo'n daverende start gehad dat je haast zou denken dat we midden in het seizoen zitten.... alle kansen die we hebben gehad heeft Kootwijkerbroek wel wat van mee gehad... van weerlicht tot de wolkbreuk zelf 8)

PS: woningen zat te koop hier hoor! :D :D (zoals op zoveel plekken)
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Gerard1995

Citaat van: Marsel op wo 23 mei 2012 - 12:05
Het is natuurlijk niet zo dat bij 28,0 graden de boel meteen overal ontploft he ;). Het gehele proces van onstabiel worden tot vorming van Cu en later Cb kan vaak even duren. Het is wel zo dat als erna verloop van tijd een paar Cu's goed gevoed worden deze in no time naar de tropopauze ploffen, beetje vergelijkbaar met de Belgische bui van gisteren.

ja, ik snap het wel hoor, was beetje sarcastisch :P maar dank voor je toevoeging i.i.g :)
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Marsel

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 23 mei 2012 - 11:55
Weermodel GFS kunnen we al een streep doorheen halen, zitten nu al fout

Dauwpunten worden op dit moment ook alweer met 3-4 graden overschat   :o. Dat verklaart het uitbundige neerslagsignaal wel...

mauriceb

Gewoon geduld hebben mensen, dat wolkje in Dld is inmiddels als bijna 10 km hoog. Komt goed maar we moeten wachten tot einde van de dag.

T-inus

De zon begint er hier in het zuiden van brabant (budel) ook eindelijk een beetje door te komen!
Some men see things as they are and say : "why?" - I dream things that never were and say : "why not

Leon Eikenaar

Kan niet wachten!!  8)
Zo maar even genieten van dit mooie weer voordat het onweer komt ;)
Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar

dondertje127

Als die cijfers in die blauwe gebieden (neerslagkaarten) milimeters neerslag zijn, vind ik dat niet overeen komen met het weer wat verwacht wordt. Blijf ik erg raar vinden. Ik neem aan dat we dan ook te maken krijgen met tientallen milimeters neerslag.

Jan van Ooijen

Die cel in Duitsland blijft maar groeien, wat een monster

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal