Onweerskansen 23 en 24 mei

Topic gezien door 141556 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 20 mei 2012 - 21:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koen-IJM

Is Karim nou zo huiverig om de kust geel te maken :p? Als die temperatuur hier maar blijft oplopen en er geen zeewind komt  zie ik geen reden dat het hier minder heftig kan worden dan het binnenland.

Citaat van: PatrickM op wo 23 mei 2012 - 09:22
Noord Holland is nu ook al goed warm, hopelijk goed voor als er wat komen gaat. :)

Dacht ik ook al. Snap niet waarom er bijna niet wordt gerept over de kansen voor het westen.

Jan van Ooijen

EC laat ook wat moois zien....... Maar neerslag baart me zorgen. Maar goed altijd moeilijke situatie dit





Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Mike25

Spannend allemaal ;D hopen dat er wat mooies voor de avond komt. Moet vanmiddag eerst camara weg brengen voor kleine reparatie :)

Nieuwveen10

Citaat van: Danny112 op wo 23 mei 2012 - 09:16
Kunnen we ons in Utrecht al op gaan maken voor het opstarten van de procedure "stormnacht" (extreme drukte)? Ik ben vanmiddag in ieder geval van het uitzicht aan het genieten!
Ik ga de auto's alvast warmdraaien  :)

glenn

Boven belgie hangt momenteel nog dikke bewolking en is het gewoon grijs bij 14 °c
waneer gaat de zon hier kunnen doorbreken ???

MamaAs

Citaat van: Koen-IJM op wo 23 mei 2012 - 09:30
Is Karim nou zo huiverig om de kust geel te maken :p? Als die temperatuur hier maar blijft oplopen en er geen zeewind komt  zie ik geen reden dat het hier minder heftig kan worden dan het binnenland.

Dacht ik ook al. Snap niet waarom er bijna niet wordt gerept over de kansen voor het westen.

Begrijp ik ook niet zo goed?
Loopt hier op dit moment op naar 22 graden met een wind uit het noord oosten.
Maar EC laat het wel weer zien. Hmmz.

Johann

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 23 mei 2012 - 09:30
EC laat ook wat moois zien....... Maar neerslag baart me zorgen. Maar goed altijd moeilijke situatie dit

Als ik EC00 maar ook GFS bekijk dan lijkt het met de neerslag nog wel mee te vallen. Meest tussen de 5 en 10 mm. We zullen het moeten hebben van geïsoleerde langzaam trekkende buien die lokaal meer neerslag kunnen produceren.

EC00 neerslag tot 00h00


Jan van Ooijen

Citaat van: Johann op wo 23 mei 2012 - 09:39
Als ik EC00 maar ook GFS bekijk dan lijkt het met de neerslag nog wel mee te vallen. Meest tussen de 5 en 10 mm. We zullen het moeten hebben van geïsoleerde langzaam trekkende buien die lokaal meer neerslag kunnen produceren.

EC00 neerslag tot 00h00



Inderdaad, altijd moeilijk deze situaties wat betreft de neerslag. Dit hebben we de afgelopen keren wel gezien
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Marlieke

Geld dan ook nu, geen neerslag is weinig tot geen onweer?
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

Jmanig

??

Nu opeens helemaal geen neerslag? :( En onweer dan?
<a href="http://www.hetweeractueel.nl/weer/enschede/actueel/" target="_blank">[img width=189 height=

Mike25

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 23 mei 2012 - 09:42
Dit hebben we de afgelopen keren wel gezien

Maar dat mog de voor pret niet drukken  ;)

Arend

Wat WRF betreft wordt het weer feest voor de zuidelijke helft van Nederland.  ;)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Fren

Citaat van: Nieuwveen10 op wo 23 mei 2012 - 09:34
Ik ga de auto's alvast warmdraaien  :)

LOL :D  Tis ook niet dat het warm is enzo... :P
Chase ze :W :P
The question is not IF disasters happen but WHEN they happen!
He, who controls the world, faces the

PatrickM

KNMI heeft waarschuwingen voor een paar provincie's ingetrokken.

hj32

Het wordt een dag van nowcasten
Ik zorg iig dat ik op tijd in het juiste gebied zit met uitwijkmogelijkheden
We wachten af, ik heb er weer zin in, suc6 medechasers :D

Tyshane

Het knmi heeft nog een paar provincies van de kaart gehaald qua waarschuwingen. Zuid Holland en Zeeland dacht ik.  :-X


Citaat van: PatrickM op wo 23 mei 2012 - 10:32
KNMI heeft waarschuwingen voor een paar provincie's ingetrokken.

Edit: Dat dus, lol je was me net voor! ;)

hj32

Terwijl meerdere kaarten zeer goede kansen in het NO geven...ja da's KNMI

Johann

Citaat van: Jmanig op wo 23 mei 2012 - 09:46
??
Nu opeens helemaal geen neerslag? :( En onweer dan?

Als ik zo de kaarten en ontwikkelingen volg dan zal het naar mijn mening allemaal wel mee gaan vallen. Probleem is dat het aan "trigger"  ontbreekt. Op dit moment is de wind in het grootste deel van het land al gedraaid naar het noorden dan wel noordoosten en de komende 1 tot 2 uur zal dat ook voor de rest van het land gelden. Pas in de loop van de middag zou de boel op ontwikkeling van een laag boven zuidwest Dld. wat meer getriggerd kunnen worden met vanaf circa 15h00-16h00 vooral in de zuidelijke provincies eerste regen en -of onweersbuien.



Jur

*weer met baas praten doet of ik mag blijven werken vanmiddag*

-.-

vlerk

Eindhoven klaart inmiddels ook op, laat die temperatuur maar omhoog schieten nu!

Powered by EzPortal