Onweerskansen 19, 20 en 21 mei

Topic gezien door 121914 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 16 mei 2012 - 08:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

André

Hier een grijze bedoening ,de zon hebben we bij de buren moeten gaan zoeken met een max temperatuur van 17,2° en nu momenteel 15,5° . Onweer zullen we hier op onze buik mogen schrijven in zuid west vlaanderen .
Demeulemeester André

Maikel91

Lijkt inmiddels alweer ruim in omvang te zijn toegenomen.. Dit wordt een flinke!

Peter

Eerste meldingen wateroverlast in Brabant zijn ook een feit.
onweersdagen 2018: 04-04, 29-05

Unknown-user1778

Citaat van: Maikel91 op zo 20 mei 2012 - 18:52
Lijkt inmiddels alweer ruim in omvang te zijn toegenomen.. Dit wordt een flinke!

idd een mooi buitje

ThaGhostNL

Vanaf heden heeft Meteo-Service ook een webcam. Deze kunt u vinden op http://chat.meteo-service.nl/webcam.html

Deze webcam staat gericht op het zuidwesten in Schiedam. Enjoy!
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

klimascepie

Andre van Duin zong al over grote bloemkolen en ik zie ze hier ook.
In de verte hoor ik reeds rommelen.
Deventer is trouwens de lokatie.
Het grootste deel van de mensheid blijkt graag te willen geloven maar wil geen kennis vergaren om te

Eifel

Bij ons nog last van de wateroverlast.


Koen-IJM

Wat een monsterlijk onweersgebied. Zou nu toch gewoon echt te mooi zijn als het hier ook geraakt  ;D

Trekrichting is goed maar neemt de activiteit tegen zondersondergang af of gaat dit de hele avond nog door?

dondertje127

Hier ook gedonder op afstand in Arnhem-Elst. Ik zit precies tussen 2 onweersbuien in, maar vooralsnog lang niet zo spectaculair om er voor op uit te trekken. Het gedonder komt uit het Zuiden, en die ander zit ten Noorden van mij op de Veluwe.

GekkeLeo

Komt echt een mega complex mijn kant op, zit erover te denken om de polder in teduiken

Chase-Stormer

Citaat van: dennis089 op zo 20 mei 2012 - 18:32
groot risico om computer met lcd tv aan te hebben staan? daar ik nu dus het weer mee in de gaten houdt = )
bij inslag op huis of iets dergelijks altijd kapot?

Ja, elektrische apparaten en blikseminslag gaan niet zo goed samen  :P dus voorkomen is beter als genezen, zeker als het recht boven je hangt.
Je kan ook nooit echt aangeven wanneer een apparaat er door te lijden heeft gehad, hij kan meteen stuk gaan maar ook pas maanden later na de inslag.

marco-groningen

Kijk ik even uit mijn raam en zie ik ineens een enorm aambeeld aan de horizon. Dus kijk op buienradar en zie ineens dat er een buitje is ontstaan die mijn kant op komt. Nu hopen dat hij niet afzwaait of uitdooft voor hij hier is...

Mariska

Vanmiddag gewandeld op de Mariapeel. Een hoop wolken doch toch veel zon. Nu weer in Eindhoven en hier is het grijs en grauw, maar nog steeds droog al hoor ik in de verte wat gerommel.

Het lijkt hier vooralsnog wat ten zuiden langs te trekken, net als het noodweer van 9 en 10 mei. Toen ging het overgrote deel ook aan Eindhoven voorbij.
Een statisticus waadde door een rivier die gemiddeld 1 meter diep was. Hij verdronk.[/size

maarten otto

In Almere tot op heden nog helemaal niks, en nog steeds zonnig, al hoewel het nu aardig begint te betrekken. Maar zo te zien ontspringen we (helaas) de dans.
Met 250 km/h boven de kassen van het Westland en de Hollandsche Brug met windkracht 8.... Durven jul

aloa

Citaat van: Maikel91 op zo 20 mei 2012 - 18:46
Prachtwolk richting Duitsland.. Lijkt me de bui te zijn die bij Overijssel ontstaat..

Dat ziet er goed uit. :)

dondertje127

Ik zie ineens onweersbuien ontstaan boven der Niederrhein in Duitsland. Hopen dat dat wel iets echts oplevert voor Arnhem en omstreken.

Jan van Ooijen

Recente kaart van de ontladingen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

marco-groningen

Jan, wat denk jij? Maken we kans dat die bui bij Emmen zo doorgaat of gaat die afzwaaien?

Diem

Ik zie nu flinke bloemkolen ten oosten van mij.
De buien nemen helaas wel in intensiteit af nu het naar het westen trekt.
Ben benieuwd hoeveel er nog van overbljft.

M.Dings

Wat een show zeg hier in Oss, al een tijdje flinke onweersactiviteiten. De ene bui trekt langs, de ander over... tis altijd raak eigenlijk. Met de neerslag valt het nog wel mee. Op zich wel apart dat het onweersgebied uit allemaal losse onweersbuitjes bestaat.

Powered by EzPortal