Onweerskansen 19, 20 en 21 mei

Topic gezien door 121932 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 16 mei 2012 - 08:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

maarten otto

Tot noch toe in Almere geen druppel, en volop zon.
Met 250 km/h boven de kassen van het Westland en de Hollandsche Brug met windkracht 8.... Durven jul

aloa

Onstaan nog meerdere buien boven Nederland.
Mooi om te zien hoe die buien geclusterd zijn tot een grote bui boven Belgie en  het zuiden van Nederland.


Koen-IJM

Als ik het radarbeeld van 17:40 bekijk, doet dit jullie niet denken aan een paar jaar geleden? Kon me herinneren dat er een hele lijn van zuid tot noord over Nederland ontstond.

frankaloe

Citaat van: M.Dings op zo 20 mei 2012 - 16:07
Ook in Noord-Brabant is nu een bui ontstaan.
klopt.. hoor het al donderen hier en op de webcam is ook enige ontwikkeling te zien
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

M.Dings

Veel onweer op hoogte, dus veel gedonder is vaag te horen. Als is het onweer volgens de buienradar wel heel dichtbij.

Stephanie

Ik hoor in de verte al wat gerommel.

Unknown-user1778

vanaf mijn locatie is het donker maar nog niet veel aan 't handje. we gaan het afwachten.  :)
Ps: omgeving sittard - koningsbosch

Gerard1995

hier vanaf 15:00 alleen maar gerommel, plensregen, hagel etc. etc. gehad!!!! GEWELDIG mooi!!
vooral als ik zie dat er nog veeeel meer op komst  is :D :D
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

mcnicos

Het ontploft in midden nederland, zijn de ingredienten hier in de achterhoek óók zo dat het later vandaag óók hier ontploft?

Unknown-user1778

Eerste donder is een feit hier! spannend!
licht groenachtige onweerslucht te zien

Kialna

Nou degenen die mijn twitter volgen hebben al meegekregen dat het hier onweert en dat het erg snel geactiveerd is...

Twitterrr
Stiekem een Ninja.

frankaloe

hier plens en onweert het nu
maar de grote bui moet nog komen.
jan zal in eindhoven midden in de prijzen vallen denk ik zo.
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

mike1131

Mooi om te zien dat de buien zich aan het ontwikkelen zijn. Een half uur geleden leek het recht over te komen, even later zou alles er langs trekken en nu lijkt het opnieuw hier recht over te komen. Het dondert in ieder geval al een kwartietje a half uur constant.

jones

Lijk weer net tussen 2 actieve gedeelten van het onweersgebied in te zitten! >:(

mroffica

denk dat het oostelijke deel van nl weer buiten de pot pist. heb nog fatsoenlijke bui gehad hier in almelo misschien morgen nieuwe kansen. maar ja dan heb ik natuurlijk weer middag dienst :'(
For the love of LiGhTnInG

Unknown-user1778

groot risico om computer met lcd tv aan te hebben staan? daar ik nu dus het weer mee in de gaten houdt = )
bij inslag op huis of iets dergelijks altijd kapot?

M.Dings

Zware onweersbui nadert Oss, felle klappen en inktzwarte lucht.

Kialna

Er ontstaan nieuwe buien ten zuiden van Eindhoven. Not bad. :)
Stiekem een Ninja.

Maikel91

Prachtwolk richting Duitsland.. Lijkt me de bui te zijn die bij Overijssel ontstaat..

Arend

Citaat van: Maikel91 op zo 20 mei 2012 - 18:46
Prachtwolk richting Duitsland.. Lijkt me de bui te zijn die bij Overijssel ontstaat..

Mooi exemplaar, zit hem hier ook te bewonderen. Lijkt bestemming Drente te hebben.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Powered by EzPortal