Onweerskansen 19, 20 en 21 mei

Topic gezien door 122100 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 16 mei 2012 - 08:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Joep

Onweersbuien lijken zich te formeren.

Peter

Ziet er al goed uit de de radar, hier in Eemnes zijn in het oosten ookal flinke wolkentoppen zichtbaar.
onweersdagen 2018: 04-04, 29-05

Sven

In de discussie meedoen over het komende onweer? Dat kan! Kom dan naar onze chatbox op http://chat.meteo-service.nl
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Bertjeb

Citaat van: Nick_Amersfoort op zo 20 mei 2012 - 15:56
Ik hoor de dreunen in de verte hiero, en dat terwijl ik in de stralende zon zit, heerlijk! :D

Gaat lekker tekeer hé? De wind trekt ineens richting die cb, jemig

M.Dings

Ook in Noord-Brabant is nu een bui ontstaan.

Nickname

OMFG  :o

Hier in Nijkerk was me daar toch een flits met knal binnen 2sec, zoiets heb ik nog nooit gehoord

JorisK

Buien gaan de goede kant op zo! :) Hopen dat ze het volhouden tot Zaandam.

Peter

Citaat van: Nickname op zo 20 mei 2012 - 16:12
OMFG  :o

Hier in Nijkerk was me daar toch een flits met knal binnen 2sec, zoiets heb ik nog nooit gehoord
Ik heb hem gehoort hier in Eemnes, was een lekkere dreun. 8)
onweersdagen 2018: 04-04, 29-05

Graphicnizor

Teller staat op 6 tot 8 ontladingen per minuut


Nickname

Ik zie ook op 112nijkerk een melding voor de brandweer van 16.12u, die klap kon ook niet zonder schade zijn. Onweer blijft sinds die klap weg, nu alleen regen bij weinig wind en temp zakt terug naar 21gr.

Peter

Citaat van: Nickname op zo 20 mei 2012 - 16:20
Ik zie ook op 112nijkerk een melding voor de brandweer van 16.12u, die klap kon ook niet zonder schade zijn. Onweer blijft sinds die klap weg, nu alleen regen bij weinig wind en temp zakt terug naar 21gr.
Betreft een automatische brandmelding, de brandmeldcentrale kan geactiveerd zijn door het onweer. Maar kan ook gewoon storing of iemand die stond te roken onder een melder zijn. Dus vooralsnog niks aan de hand. ;)
onweersdagen 2018: 04-04, 29-05

Nick_Amersfoort

Citaat van: Nickname op zo 20 mei 2012 - 16:12
OMFG  :o

Hier in Nijkerk was me daar toch een flits met knal binnen 2sec, zoiets heb ik nog nooit gehoord

De knal was hier te horen! Was een behoorlijke +CG denk ik met een hoog amperage!

4seasons

Hier aan de kust nog steeds heerlijk weer, wel wat meer wind, maar ach :)
het is droog en volop zonnig vrijwel de gehele dag.

Ik weet niet of wij vanavond nog een onweersbui kunnen verwachten.

M.Dings

Onweer vanuit België trekt nu Zuid-Limburg in.

Jevgeni

Eventjes een animated gifje gemaakt van radar beelden, vanaf 12:00 tot 16:30 ongeveer, 2 afbeeldingen 2 verschillende snelheden

Langzaam


Snel

ThaGhostNL

Ook meedoen in de discussie over het aankomende onweer? Dat kan! http://chat.meteo-service.nl
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

Marcel1976

Ik denk dat ik zometeen toch een feestje heb, op de radar te zien :D

Koen-IJM

Eindelijk knalt de temperatuur hier ook omhoog (19C in de schaduw), ondanks een zeewind!

Hoewel ik geen spektakel verwacht weet ik uit ervaring (vergelijkbare situaties) dat het (later) 's avonds toch nog wel eens leuk kan gaan worden hier aan de kust :)

Eifel

Hier in de Eifel extreem onweer  :). Heb nog nooit zoveel inslagen gezien in korte tijd. En zeer veel water komt er naar beneden. Op de radar zie ik dat ze richting Nederland trekken en nog steeds activeren  :D.

Wertha

CiteerWeert
Waarschuwing vooraf vanwege onweer,
waarschuwingsniveau oranje verwacht.

Ik ga er vast voor zitten. O wacht, dat zat ik al.  ::)
Aantal onweersdagen 2024: 7 | 2023: 17 | 2022: 21

Powered by EzPortal