Onweerskansen 19, 20 en 21 mei

Topic gezien door 122019 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 16 mei 2012 - 08:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Citaat van: Marlieke op zo 20 mei 2012 - 14:07
Jan, die bui in Duitsland... gaat dat nog wat opleveren?

Zit nog maar weinig fut in vind ik, voorlopig blijf ik echt nog gaan voor Brabant, west Gelderland, Utrecht, Zuid-Holland en Zeeland
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

klimascepie

Het is hier lekker warm. In de zon 32.2 graden en in de schaduw en graat of 25. Af en toe trekt er en wolkje voor de zon en er staat wat wind. Op zich prima weer voor onweer.
Het grootste deel van de mensheid blijkt graag te willen geloven maar wil geen kennis vergaren om te

Marlieke

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 20 mei 2012 - 14:18
Zit nog maar weinig fut in vind ik, voorlopig blijf ik echt nog gaan voor Brabant, west Gelderland, Utrecht, Zuid-Holland en Zeeland

oke, bedankt voor je snelle antwoord. Stiekem blijf ik hopen... :-)
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

NitroGenetics

Citaat van: Marlieke op zo 20 mei 2012 - 14:07
Jan, die bui in Duitsland... gaat dat nog wat opleveren?

ik denk dat de buien die ons gaan treffen in de namiddag, nog moeten ontstaan weermodellen hebben he tmoeilijk wat betreft het voorspellen van de neerslag en waar de neerslag valt elk run geeft weer wat anders aan en zijn er duidelijk niet overeens. dit gaat dus echt zo'n typische nowcast dagje worden.

beste is nergens op rekenen als je dan een pakket onweer voor de deur krijg is het altijd mooi meegenomen :)

Koen-IJM

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 20 mei 2012 - 14:18
Zit nog maar weinig fut in vind ik, voorlopig blijf ik echt nog gaan voor Brabant, west Gelderland, Utrecht, Zuid-Holland en Zeeland

Zuid Holland en stukje van NH zullen zo wel gaan opwarmen. Bewolking trekt er langzaam weg. Zeeland weet ik niet hoor, zie de temperatuur daar eens...  En de bewolking lijkt er ook te blijven hangen.

NitroGenetics

hier dan de actuele cape/index waardes + tempratuur

Peter

Eemnes nu 22,9gr, en het zonnetje erbij.
onweersdagen 2018: 04-04, 29-05

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

aloa

Wolkentoppen halen nu de 10 km boven Belgie.

M.Dings

ten zuid-oosten van Limburg beginnen de buien nu ook te activeren. Langzaam komt het allemaal richting NL.

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Weerfreak 1337

De treksnelheid is erg langzaam inderdaad, zal dus nog wel even duren voordat Nederland op z'n donder krijgt :P

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

M.Dings

Helga van Leur twittert dat we de komende uren uit het niets ontploffende buien kunnen krijgen. Dus misschien hoeven we niet eens te wachten op de levering uit België. :)

Hier in Oss zijn de stapelwolken inmiddels grote bloemkolen aan het worden.

Ramon Oost

Citaat van: Weerfreak op zo 20 mei 2012 - 14:53
De treksnelheid is erg langzaam inderdaad, zal dus nog wel even duren voordat Nederland op z'n donder krijgt :P

Ik denk dat wij het meer moeten hebben van de buien die boven Nederland ontstaan.

Ramon Oost

Boven de Veluwe beginnen nu een paar buitjes te ontstaan.


M.Dings

Citaat van: Ramon Oost op zo 20 mei 2012 - 14:57
Ik denk dat wij het meer moeten hebben van de buien die boven Nederland ontstaan.

die buien boven België gaan ons zeker wel nog bereiken.

Tyshane

Leuk om te zien hoe één en ander nu evolueert. Buitjes op de Veluwe inderdaad en vanaf België ook het één en ander op koers.

Jan van Ooijen

Citaat van: M.Dings op zo 20 mei 2012 - 15:07
die buien boven België gaan ons zeker wel nog bereiken.

Denk ik ook wel hoor, steeds meer activiteit erin en aangroei

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Nick_Amersfoort

Trektrichting lijkt NNW, dan zit ik goed voor de bui die nu boven België hangt. Echter, vaak ontstaan felle pitten voor de buien uit. Daar gok ik het maar op voor vandaag!

M.Dings

Wat een bliksemactiviteit in België  :o
In NL is nu ook de eerste onweersbui ontstaan.

Powered by EzPortal