Onweerskansen 19, 20 en 21 mei

Topic gezien door 122046 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 16 mei 2012 - 08:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Tyshane

Toch wat kleine onweersbuitjes inmiddels in België en Nederland, meer dan ik had verwacht eigenlijk...

Weatherboy

Waar en wanneer vragen zijn nutteloos. Afwachten, je kan nu blij zin met de huidige buitjes, maar ze kunnen morgen ook door de vele bewolking de vorming van nieuwe buien tegenhouden. Persoonlijk verwacht ik dat we in regio Amstelveen niks krijgen, het wilt amper lukken de laatste jaren dus we gaan er maar niet vanuit. Overigens is de droge luchtlaag, waar ook de guidance over rept, erg vervelend. Als er schaap over de dam is...... Als er 1 bui ontstaat, is de grenslaag vaak weg, dus gaat het allemaal wat makkelijker.

Overigens voor de mensen met de vraag over Zeewind. Morgen gaat de zeewind vooral in een directe kustlijn voor afkoeling zorgen, hetzelfde als vandaag. Smalle kuststrook, in dit geval hoeft het niet te betekenen dat ze daar geen onweer krijgen want de stroming is aflandig.

Al met al, wacht het lekker af. Ga er vanuit dat je niks krijgt kan het altijd meevallen. Overigens schat ik de hoogste kansen in het standaard onweersgebied. Breda e.o. over het rivierengebied richting Veluwe.  ;)

dondertje127

Citaat van: Tyshane op zo 20 mei 2012 - 01:20
Toch wat kleine onweersbuitjes inmiddels in België en Nederland, meer dan ik had verwacht eigenlijk...

Had überhaubt nog niets verwacht voor vannacht. En teletext zit er ook weer hartstikke naast zoal zovaak met hun "vannacht droog". Nietsvermoedende mensen op die plaatsen nu uitgaan komen nu van een koude kermis thuis.

Hans

Volgens mij zojuist een heftige inslag hier, vanuit het niets een heftig flits met zware dreun erbij !  :o

Michaeltje1986

Citaat van: Hans op zo 20 mei 2012 - 02:23
Volgens mij zojuist een heftige inslag hier, vanuit het niets een heftig flits met zware dreun erbij !  :o

Waar is hier? want ik heb rond die tijd ook een flinke zware dreun gehoord, waar ik best van schrok!

En vervolgens rond 2:30 nog meer onweer over Breda!

Hans


Michaeltje1986

Citaat van: Hans op zo 20 mei 2012 - 02:48
omgeving Gorinchem  ;)

Dan is dat die ik ook gehoord heb! Ik woon in Breda namelijk. En hij duurde zeker seconde of 10 die dreun. PFFF schrok me echt het lazerus.

Hans

kan goed ja, ik ben er wakker van geworden, ik wilde eigenlijk even in de chat kijken, maar weet hem even niet te vinden. Die onder het topic chat staat is nu niemand  :(

Daisy

Hans, als je in de chat bent, dan moet je dit typen

/j #meteo-service

Daar zijn alle mensen :)
All glory to the hypnotoad!
www.twitter.com/mrs_sekhmet

Michaeltje1986

Citaat van: Daisy op zo 20 mei 2012 - 03:03
Hans, als je in de chat bent, dan moet je dit typen

/j #meteo-service

Daar zijn alle mensen :)

Of als je gewoon op de site naar chat gaat, vul je naam in en je komt er automatisch ;)

Jevgeni

Toch maar eventjes een buitje meegepikt, had nu eindelijk de kans om de camera ook eens te pakken :D, nog geen hevige CC of CG op de foto maar het begin is er :D

Diem

Het begint hier te rommelen, ik werd er wakker van.

Edit: Plensregen met toch wel best hard onweer.

Sven

Citaat van: Diem op zo 20 mei 2012 - 04:53
Het begint hier te rommelen, ik werd er wakker van.

Edit: Plensregen met toch wel best hard onweer.

Jij net zo genoten als mij dus :D heerlijk onweer gehad hier in Spijkenisse. Laat dit maar een opwarmertje zijn :D

ATM rommelt het nog steeds af en toe hier :)
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

aloa

72 in 90 minuten. Deze bui trekt nu weg via noord-Holland. Zit niet veel onweer meer in.


aloa

Cape gfs. Gaat het al vroeg in de middag beginnen?


aloa

Als je naar de wolkenhoogte kijkt dan lijkt het hoogtepunt in de namiddag/avond te liggen. In het oosten loopt de hoogte op tot 14 km.


hj32

Update estofex...no stormforecasts have been issued

aloa

Citaat van: hj32 op zo 20 mei 2012 - 08:12
Update estofex...no stormforecasts have been issued
Die komt nog, neem ik aan.

aloa

Daar was estofex eindelijk. Level 1 voor het oosten. De rest kans op flink onweer.

A level 1 was issued for western and southern Germany, the Benelux countries, and eastern Spain mainly for large hail.


Powered by EzPortal