Onweerskansen 19, 20 en 21 mei

Topic gezien door 122092 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 16 mei 2012 - 08:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Hier alvast de CAPE en de neerslag kaarten vanavond update!





Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Sven

Citaat van: Marcel1976 op za 19 mei 2012 - 17:58
Ten zuiden van Luxemburg zitten al een paar beste rakkers.

Mooie buitjes, zeker die cell links.

Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

pennywise

welke richting gaan de onweders nu naar toe op buienradar?ik zie het niet goed.
en zal er nog meer onweer ontstaan,zodat ik hier in Amstelveen er ook wat van mag beleven vanavond?:)

Gerard1995

Citaat van: pennywise op za 19 mei 2012 - 19:24
welke richting gaan de onweders nu naar toe op buienradar?ik zie het niet goed.
en zal er nog meer onweer ontstaan,zodat ik hier in Amstelveen er ook wat van mag beleven vanavond?:)

het komt sws pas echt na middernacht!! dus vanavond hoeven we nog niet heel veel te verwachten ....(enkele onweder daargelaten) het wachten zal toch egt vooral morgen moeten....:)

maarre, de buien trekken N'waarts en er zullen nog best wel wat buitjes bijkomen.... (nowcasting :D )
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Tyshane

Citaat van: pennywise op za 19 mei 2012 - 19:24
welke richting gaan de onweders nu naar toe op buienradar?ik zie het niet goed.
en zal er nog meer onweer ontstaan,zodat ik hier in Amstelveen er ook wat van mag beleven vanavond?:)

Op dit moment gaan de buien in de Benelux van Zuid naar Noord en staat de wind op laag niveau juist andersom, dus van Noord naar Zuid. Ik denk overigens niet dat er onweer te verwachten is vandaag, hoogstens een verloren buitje in Zuidoost...

Gerard1995

Citaat van: Tyshane op za 19 mei 2012 - 19:30
Op dit moment gaan de buien in de Benelux van Zuid naar Noord en staat de wind op laag niveau juist andersom, dus van Noord naar Zuid. Ik denk overigens niet dat er onweer te verwachten is vandaag, hoogstens een verloren buitje in Zuidoost...

LOL :D k'was net 60 seconden eerder :P :P
ik ga me sowieso gewoon richten op morgen, en alles wat er van te voren komt reken ik als voorgerecht :)
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Tyshane

Citaat van: Gerard1995 op za 19 mei 2012 - 19:32
LOL :D k'was net 30 seconden eerder :P :P
ik ga me sowieso gewoon richten op morgen, en alles wat er van te voren komt reken ik als voorgerecht :)

Haha, ja je was me net voor. Tja voor vandaag reken ik ook niks, morgen ligt de focus op. Beetje volgen en hopelijk er nog even op uit!

André

Als de wind van zee komt moet hij uit het nnw waaien en hier is het nu zo dus de onweders zullen nu niet tot hier komen .Op de buien radar boven Frankrijk zie je ze afdraaien naar zee ,dus voor Engeland .
Demeulemeester André

Marcel1976

Citaat van: Tyshane op za 19 mei 2012 - 19:30
Op dit moment gaan de buien in de Benelux van Zuid naar Noord en staat de wind op laag niveau juist andersom, dus van Noord naar Zuid. Ik denk overigens niet dat er onweer te verwachten is vandaag, hoogstens een verloren buitje in Zuidoost...
Beter een verloren buitje dan géén buitje ;)

Tyshane

Citaat van: Marcel1976 op za 19 mei 2012 - 19:37
Beter een verloren buitje dan géén buitje ;)

Tja inderdaad, zoals Zorba pas al zei; 'Wie het kleine niet eert...'  ;)

Weerfreak 1337

Goeiedag, behoorlijke neerslagbom volgens WRF + nog even CAPE kaart van 15z.
Neerslag:



CAPE:

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

pennywise

jeuzus,gelukkig heb ik geen satellietschotel,als ik die neerslagbom zie voor morgen als ik het bovenstaande plaatje bekijk.

maar kijk nou even naar die onweders op de rader op dit moment.
er ontstaan er steeds meer.
ze zullen ook over ons land gaan!(pretty please?)

Peter

Mooi zo, laat dat moois maar komen!!! 8)
onweersdagen 2018: 04-04, 29-05

Fren

Citaat van: Weerfreak op za 19 mei 2012 - 19:43
Goeiedag, behoorlijke neerslagbom volgens WRF + nog even CAPE kaart van 15z.
Neerslag:

Ah... helaas niets voor ons volgens dat kaartje
The question is not IF disasters happen but WHEN they happen!
He, who controls the world, faces the

Sven

Er is nogal wat verwaring over de windrichting voor morgen..

Zover ik weet volgen de buien dit patroon, correctie als dat totaal verkeerd is aub.

Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Ramon Oost

Citaat van: Sven op za 19 mei 2012 - 19:59
Er is nogal wat verwaring over de windrichting voor morgen..

Zover ik weet volgen de buien dit patroon, correctie als dat totaal verkeerd is aub.


Op het plaatje wat je laat zien zie je de wind om de lagedrukgebieden vanuit het Noordoosten komen... Om te kijken naar de trek richting van de buien moet je kijken naar de 500hPa wind kaart. Daarop kan je zien dat de stroming zo goed als zuid is.


Zondag 18z:

Marco_Goes

Citaat van: Tyshane op za 19 mei 2012 - 19:30
Op dit moment gaan de buien in de Benelux van Zuid naar Noord en staat de wind op laag niveau juist andersom, dus van Noord naar Zuid. Ik denk overigens niet dat er onweer te verwachten is vandaag, hoogstens een verloren buitje in Zuidoost...

Hence de code geel op nwc  ;D

Sven

Citaat van: Ramon Oost op za 19 mei 2012 - 20:07
Op het plaatje wat je laat zien zie je de wind om de lagedrukgebieden vanuit het Noordoosten komen... Om te kijken naar de trek richting van de buien moet je kijken naar de 500hPa wind kaart. Daarop kan je zien dat de stroming zo goed als zuid is.


Zondag 18z:


Bedankt voor de opheldering Ramon :D
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Tyshane


Jan van Ooijen

Citaat van: Weerfreak op za 19 mei 2012 - 19:43
Goeiedag, behoorlijke neerslagbom volgens WRF + nog even CAPE kaart van 15z.



Zoals ik vanmiddag al zei
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal