Onweerskansen 19, 20 en 21 mei

Topic gezien door 120710 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 16 mei 2012 - 08:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Weatherboy

Zondag zal heel NL wel wat krijgen. Maandag en dinsdag nog genoeg nieuwe kansen en zelfs vrijdag staat alweervolledig in het teken van een nieuwe kans op de beruchte 25 e

André

Er zou plaatselijk zelfs wateroverlast kunnen zijn .
Demeulemeester André

Sven

Nieuwe kaarten voor zondag:











Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Peter

Voor de zekerheid mijn rubberen boot maar alvast oppompen? 8)
onweersdagen 2018: 04-04, 29-05

JorisK


Koen-IJM

Die wolkenhoogtes zien er bijzonder goed uit. Zelden (heb ik) gezien dat deze voor het hele land 10 km+ zijn! Dit belooft wat zondag.

TaL

Meeste kansen voor het westen volgens weerdirect

Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Jan van Ooijen

WRF denkt er zo over, zal nog wel een paar keer veranderen denk ik ;)

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

JorisK

Nou, van mij mag het zo blijven hoor! :) Vanuit welke richting zullen de buien over het land trekken en op welke kaart is dat goed te zien? Of is daar nog geen duidelijk woord over te zeggen? Ik dacht zelf dat dat goed te zien is op onderstaande kaart, maar ik weet het niet zeker... moet nog veel leren dus vandaar dat ik het vraag. :)

Jan van Ooijen

Het WRF model waar ik de verwachting van 10 mei op heb gedaan laat geen mooi beeld zien. Maar goed, eens kijken waar ze straks mee komen ;) Kaart is van 13UTC (1500 uur Nederlandse tijd)

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Koen-IJM

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 18 mei 2012 - 10:51
WRF denkt er zo over, zal nog wel een paar keer veranderen denk ik ;)

Haha NH hoogste cape. Zal inderdaad nog wel veranderen ;)

Tyshane

Voor zaterdag valt het een beetje tegen, maar voor zondag nog wel prima qua totaalbeeld. Ben wel benieuwd naar de nieuwe updates, voornamelijk dus voor de zondag. Wellicht zaterdag een klein opwarmertje.

Jan van Ooijen

CiteerBen wel benieuwd naar de nieuwe updates, voornamelijk dus voor de zondag

Ramon zal vandaag een update doen, daarna zal ik zaterdag ook nog een update doen voor zondag en maandag ;)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Tyshane

Ja ik las het daarboven, we volgen het met enthousiasme! ;)

JorisK

Als ik het goed heb zullen de buien dus vanuit het oosten richting het westen trekken, tenminste met de huidige situatie.

Sven

Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Jan van Ooijen

De nieuwe CAPE kaarten, tot wel 2000 J/KG in het uiterste oosten van het land

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Cdtj3

Wind komt nu zeker uit het zuid-oosten tot oosten, en dus de buien ook? Of gaat dit nog veranderen?
Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

Gerard1995

is dit een echte onweersontlading?? er zit wel een activerend buienlijntje aan de westkust -midden N'zee dus realistisch is het wel,... ;)
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Koen-IJM

Citaat van: Gerard1995
is dit een echte onweersontlading?? er zit wel een activerend buienlijntje aan de westkust -midden N'zee dus realistisch is het wel,... ;)

Kan het je bevestigen. Of het om dezelfde ontlading gaat weet ik niet maar ik meende net ook wat gerommel te horen.

Powered by EzPortal