Onweerskansen 19, 20 en 21 mei

Topic gezien door 120556 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 16 mei 2012 - 08:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Weatherboy

Momenteel forse regenbui. Tropisch aanvoelend, de mm's gaan nu hard. Temperatuur een heerlijk 19.1°C

Arend

In Duitsland misschien nog iets leuks onderweg richting Twente. Eens kijken hoe groot deze keer de overlevingskans is.  ::) En leuk temperatuurkaartje momenteel met een warme middenzone over het land.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Khim

Af en toe zijn hier wat ontladingen te zien.  ;)
Groetjes uit Hengelo (OV)

Jan van Ooijen

Alle ontladingen van de afgelopen 12 uur

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

pasz

Citaat van: Dijker op zo 20 mei 2012 - 21:44
het lijkt wel of er een muur staat voor zuid holland bij komt er maar niet door
Maybe koufront van zee die het tegenhoudt?

Ik word hier ook gek. Is een bizar gezicht.
Komt trouwens nog wel een zooi achteraan in Noord-Frankrijk.

Dijker

Citaat van: pasz op zo 20 mei 2012 - 22:24
Ik word hier ook gek. Is een bizar gezicht.
Komt trouwens nog wel een zooi achteraan in Noord-Frankrijk.

ja maar of dat ook nog wat wordt?

ik denk dat er gewoon een kou front voor de deur stond bij zuid holland
jan liet een paar berichten terug een temp. kaart zien en dan zie je duidelijk dat zuid holland een stuk kouder is dan de rest
misschien vandaar dat die bui niet over de grens kwam?

alfons

hier in Deventer [ oost ] begint bliksem-activiteid toe te nemen en af en toe lichte donders

jones

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 20 mei 2012 - 22:23
Alle ontladingen van de afgelopen 12 uur


Goh, kun je nu geloven dat ik hier in dat groene quasi bliksemloze deel zit van België waar "Bru" van Bruxelles staat?  :( Op naar een nieuwe (hopelijk betere) kans morgen!

Tyshane

Citaat van: Marlieke op zo 20 mei 2012 - 21:47
is dit ook een aambeeld?

Ah ja, en wat voor één, wat een plaatje, mooi!

Citaat van: jones op zo 20 mei 2012 - 23:02
Goh, kun je nu geloven dat ik hier in dat groene quasi bliksemloze deel zit van België waar "Bru" van Bruxelles staat?  :( Op naar een nieuwe (hopelijk betere) kans morgen!

Ah dat is wel balen inderdaad, so close. Nou hopen dat morgen je meer brengt!

Rogierhgv

Zie hier in de verte richting zuid aardig wat weerlicht.
Wie weet schampt ons dit later vanavond nog als het niet uitdooft.

Blijf nog even buiten kijken.

Vandaag al wel mooie wolken gezien met mooi aambeeld erbij.

SupahCel

wtf is dit een grap ofzo. De onweer is eruit net voor utrecht en het activeert wanneer die utrecht weer voorbij is
Ik haat dit soort onweer  :)

Leon Eikenaar

Watch now!!!
Onweer boven zwolle met flink veel ontladingen!!
Net een bliksem inslag gehoort met een flinke dreun achteraan!!

http://superstormchase.webnode.nl/live-stream-/
Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar

Isabelle

Citaat van: jones op zo 20 mei 2012 - 23:02
Goh, kun je nu geloven dat ik hier in dat groene quasi bliksemloze deel zit van België waar "Bru" van Bruxelles staat?  :( Op naar een nieuwe (hopelijk betere) kans morgen!
Dat was ik nu juist ook aan het denken  ;D Links en rechts onweer, hier zelfs geen druppel regen.

Shadow112

Net door mijn vriendin gemaakt.



Foto gemaakt in Hasselt bij Zwolle, bui hangt in het oosten.

hj32

Niemand een shelfcloud gezien?

Jan van Ooijen

Stukje KNMI Guidance

Aan het einde van de middag/begin van de avond ontstaan in het oosten en zuiden nieuwe buien, tevens advectief van het oosten uit. Meeste signaal in de vore, met hulp van dagelijkse gang. Pas in de loop van de avond advectief ook mogelijk in het westen. EC18 berekent dan weer vrijwel niets. INDECS voor vandaag geven kleinere kansen, progtemps zien er ook minder onstabiel uit. Dinsdag is de buienkans door de veel kleinere invloed van het hoogtelaag en de aanvoer van drogere lucht weer een stuk kleiner. EC18 geeft vooral in het zuidwesten bij de vore een duidelijk neerslagsignaal.

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Artje

Nu heb ik toch een vraag, gisteravond rond 20.00 a 20.15 trok er een klein onweersfront over Rijssen. Deze verloor zijn kracht boven waar ik was en toen zag ik plots iets ontstaan. Zijn dit nu de hagelkanonnen of zijn dit mammatus?

Ik vermoed zelf het eerste omdat ik hoorde dat er een paar kilometer verderop hagel viel. Waar ik stond viel geen druppel!


Jan van Ooijen

Citaat van: Artje op ma 21 mei 2012 - 09:35
Nu heb ik toch een vraag, gisteravond rond 20.00 a 20.15 trok er een klein onweersfront over Rijssen. Deze verloor zijn kracht boven waar ik was en toen zag ik plots iets ontstaan. Zijn dit nu de hagelkanonnen of zijn dit mammatus?

Ik vermoed zelf het eerste omdat ik hoorde dat er een paar kilometer verderop hagel viel. Waar ik stond viel geen druppel!

Lichte vorm van Mammatus! Mooie foto
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Artje

Jan, bedankt voor de info.

Ook gelijk even een foto van het mooie aambeeld welke langs de grens trok in duitsland. Het gebouw wat je ziet staan werd later op de avond volgens mij geraakt door een bliksem. Gelukkig alles stevig vast in huis, wat een knal was dat. Iedereen in de omgeving heeft hem in horen slaan.


Fren

Gisteren ging alles net onder ons door helaas. Ben benieuwd of er vandaag nog wat langskomt :)
Eerste ontladingen van vanochtend gingen weer boven ons langs :D
The question is not IF disasters happen but WHEN they happen!
He, who controls the world, faces the

Powered by EzPortal